Rasmus Posted June 6, 2009 Posted June 6, 2009 var på besøk i heimbygda og såg en liten enstøing stå aleine ved vegakanten. lenkta etter en ny eiger og litt stell:) Litt dårlig i lakken 536405km. Litt slitt. Bilen var en gong ei pærle heilt til eigeren ga seg faen og skilta den av.blir litt trist når eg ser dei slik og forfell Håpa eg får kloa i den en dag. har litt formange prosjekt på gang enda. Men de e fritt fram for andre trur bilen skal vere i nokenlonde bra stand,med tanke på rust. ar en del i nedkant på dører såg eg (inv). ellers,so og sei bulkfri. Quote
Jøran89 Posted June 6, 2009 Posted June 6, 2009 Se der ja! Kan nok bli en fin bil av den der. For vel et år siden så fikk jeg tilbudet om å kjøpe en manken 82modell 280E i tilsynelatende bra stand, men uten skilt. skulle få den for kun 3500,-. Desverre venta jeg litt for lenge så den ble solgt. Angrer selvsagt som en gal idag, men nå er det lite en får gjort med den saken. Hadde tenkt å bruke den som delebil til den 280Een vi har idag. Tilbake til bilen over så syns jeg det var en voksen km-stand på den til å være bensiner. Behøver likevell ikke å være noen store problemer. Min har gått over 420000km nå og det eneste som er med den nå er at den bruker litt mye olje og den skulle nok hatt et par nye kammer. Bortsett fra det starter den uten problemer og M110 motoren flytter w123 karosseriet rimelig kjapt, med andre ord en real BMW-killer. Quote
Rasmus Posted June 6, 2009 Author Posted June 6, 2009 De e nokk mykje arb. me dinna bilen,so trur den gjer seg best som delebil. Neste gang eg e heime skal eg prate me eigaren og høyre ka han har og sei. Kansje han vil ha den vekk for vrakpant Om so skal eg kjøpe. kjøpe alt so lenge de e vrakpris Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 Ja, det var en voksen km/stand på en M110. Det lyder usj når det skjer noe i mitt hue iallefall. Men flott delebil, det er det ingen tvil om. Ikke for det, det er jo utrolig flott å se verden over hva folk vil ta vare på, samt få på veien igjen, koste hva det koste vil. Spørs om det ikke blir billigere å få en som er ferdig restaurert og med mye lavere km/stand til lavere pris en hva muligens sluttsummen hadde blitt på denne. Hold oss oppdatert isåfall! Quote
Jøran89 Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 De e nokk mykje arb. me dinna bilen,so trur den gjer seg best som delebil. Neste gang eg e heime skal eg prate me eigaren og høyre ka han har og sei. Kansje han vil ha den vekk for vrakpant Om so skal eg kjøpe. kjøpe alt so lenge de e vrakpris Husk! Om du kjøper denne som delebil, så er jeg mer enn gjennomsnittet innterisert i støtfangeren bak, om den er i bra stand. Quote
Fredrik B Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 De e nokk mykje arb. me dinna bilen,so trur den gjer seg best som delebil. Neste gang eg e heime skal eg prate me eigaren og høyre ka han har og sei. Kansje han vil ha den vekk for vrakpant Om so skal eg kjøpe. kjøpe alt so lenge de e vrakpris Husk! Om du kjøper denne som delebil, så er jeg mer enn gjennomsnittet innterisert i støtfangeren bak, om den er i bra stand. Hvorfor er det ikke 280 fanger forran? Quote
Jøran89 Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 De e nokk mykje arb. me dinna bilen,so trur den gjer seg best som delebil. Neste gang eg e heime skal eg prate me eigaren og høyre ka han har og sei. Kansje han vil ha den vekk for vrakpant Om so skal eg kjøpe. kjøpe alt so lenge de e vrakpris Husk! Om du kjøper denne som delebil, så er jeg mer enn gjennomsnittet innterisert i støtfangeren bak, om den er i bra stand. Hvorfor er det ikke 280 fanger forran? Sikkert fått seg en trøkk en gang i tia så de bare har montert en standard fanger. Enten det eller rust. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 En ny slik coupè fanger i dag, koster her i Norge ett sted mellom 9 og 10 tusen. Mener det var rundt 3000,- for hver del + gummilista.. Den har nok alltid vært dyr også, så ikke så rart at det står en puslete "økonomifanger" på den Quote
Fredrik B Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 En ny slik coupè fanger i dag, koster her i Norge ett sted mellom 9 og 10 tusen. Mener det var rundt 3000,- for hver del + gummilista.. Den har nok alltid vært dyr også, så ikke så rart at det står en puslete "økonomifanger" på den :shock: Det var en stiv pris. Ble det bygd mange biler med slike fangere? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 En ny slik coupè fanger i dag, koster her i Norge ett sted mellom 9 og 10 tusen. Mener det var rundt 3000,- for hver del + gummilista.. Den har nok alltid vært dyr også, så ikke så rart at det står en puslete "økonomifanger" på den :shock: Det var en stiv pris. Ble det bygd mange biler med slike fangere? Ja, det var/er det Skulle gjærne hatt helt nytt sett, både foran og bak på min egen, men nermere 20.000,- til det formålet venter jeg litt med Alle w123 280 modeller, og alle coupè modeller er levert med dette orginalt. (Så da blir det totalt 259465 biler om jeg regnet riktig ) Quote
Jøran89 Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 (Så da blir det totalt 259465 biler om jeg regnet riktig ) Joda, 3000,- for vær del stemmer bra det. Stiv pris, men løfter en 123 ganske mange hakk. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 (Så da blir det totalt 259465 biler om jeg regnet riktig ) Joda, 3000,- for vær del stemmer bra det. Stiv pris, men løfter en 123 ganske mange hakk. Forhåpentligvis, så kjøper man det bare èn gang Om en skal tenke på km/stand på den bilen, så må det jo også sies at han ikke har vært særlig opptatt av hva bensinen har kostet da Har for meg at alle som skal spare, kjøper Diesel. Det man kan se på selve bildene, så ser det jo ikke så forskrekkende ut heller igrund? Er jo ikke store rusthull etc. At lakken har flasset er jo ikke det største problemet her. Hvor slarkete alle foringer og ledd er, og hvor lenge motoren vil holde, og ikke minst hvor mye rust det er som en ikke kan se, er jo ett helt annet spørsmål. Quote
Jøran89 Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 Sjekk foralldel gulvet! Det kan overaske stort under tektylen. Quote
Rasmus Posted June 7, 2009 Author Posted June 7, 2009 var kjekt og sjå at d var so mange som var int Bilen var en gong godt varetatt so trukje den er dødsdømt. men der e alltid meir en d auge kan sjå. sad but true (Så da blir det totalt 259465 biler om jeg regnet riktig ) Joda, 3000,- for vær del stemmer bra det. Stiv pris, men løfter en 123 ganske mange hakk. Forhåpentligvis, så kjøper man det bare èn gang Om en skal tenke på km/stand på den bilen, så må det jo også sies at han ikke har vært særlig opptatt av hva bensinen har kostet da Har for meg at alle som skal spare, kjøper Diesel. Det man kan se på selve bildene, så ser det jo ikke så forskrekkende ut heller igrund? Er jo ikke store rusthull etc. At lakken har flasset er jo ikke det største problemet her. Hvor slarkete alle foringer og ledd er, og hvor lenge motoren vil holde, og ikke minst hvor mye rust det er som en ikke kan se, er jo ett helt annet spørsmål. penge var de noke han hadde. Var litt stormannsgal og pengene strakk tilslutt ikkje til. E litt skeptisk sjøl på bilen,men e litt sann at ingenting kan kastat eller skrotast,må prøve og gi de liv Blir nokk en go donorbil. Skal holde dokke oppdatert so snart eg får meir info.event meir bilde Blir den kjøpt som delebil skal dokke få kjøpe det som finn dokke int. so sant eg ikkje treng d sjøl Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.