Guest mathias Posted June 5, 2009 Posted June 5, 2009 hei. jeg har vært så heldig og fått sponsor av turtle wax norge og fikk i posten på torsdag en stor pappeske med masse stuff. bilen min er w124 230 ce 1991 mod som blir nylakkert om 1 uke. jeg har fått såpass mye ting og vet ikke helt hvilken rekkefølge jeg skal bruke det i som er anbefalt når det kommer til vask og polering. så hadde satt pris på hvis noen kunne sagt i en god grad hvillken rekkefølge jeg burde vaske og polere bilen helt ifra lakkrens til siste lag med turtle wax ICE serien. her er alt som jeg fikk av turtle wax norge : -turtle wax cap -permatex fast orange heavy duty wipes -armor all class wipes ( bucket ) -armor all vinyl wipes ( bucket ) -armor all leather wipes ( bucket ) -selaclean selita poler og pussekluter -armor all clean up wipes ( 15 stk ) -armor all vinyl wipes blank finish ( 15 stk ) -armor all vninyl wipes matt finish ( 15 stk ) -turtle wax wax applicatior -armor all class wipes ( 1 x 25 stk ) -armor all clean up wipes ( 1 x 16 stk ) -armor all vinyl wipes blank finish ( 1 x 18 stk ) -turtle wax water absorber ( heavy swamp ) -turtle wax lett metall felg rens -turtle wax poler rulle -WD-40 smørespray -turtle wax tørke rulle -armor all protectiant spray -turtle wax leather cleaner & conditioner -turtle wax exstreme nano-tech formula class cleaner -turtle wax wet`n black ( tyre dressing ) -turtle wax exstreme nano-tech formula bumper & tyre shine -turtle wax ICE synthetic liquid shine -turtle wac ICE synthetic rapid-drying shampoo -turtle wax ICE synthetic liquid shine brilliant high closs shine -turtle wax exstreme nano-tech formula car wax -turtle wax exstreme nano-tech formula shampoo -turtle wax super cleaner lakkrens -turtle wax super wash -turtle wax 10-pack shamposvamp -turtle wax polerduk -autosol chrome Quote
Olav Posted June 5, 2009 Posted June 5, 2009 Jegkjenner ikke til Turtle wax produktene, men det meste er vel selvforklarende ut fra navn på produktene og evt. bruksanvisninger. Siden bilen skal lakkeres så er det jo ikke nødvendig med noen lakkrens, kun beskyttende vokslag. Så jeg vil anta at -turtle wax exstreme nano-tech formula car wax er produktet å bruke først. Jeg antar at -turtle wax ICE synthetic liquid shine brilliant high closs shine er en slags lakkforsegling spm brukes til slutt. Men les på boksene så finner du ut av det. De forskjellige Armor-all wipes er til bruk på interiør og plasdetaljer og bør også være ganske logisk å vite hva som skal brukes hvor. Gå over bilen så raskt som mulig etter lakkering, gjerne før lykter, støtfangere o.l. er montert. Gå over alle slike deler som er demontert og gi dem en skikkelig behandling mens de er løse. Skikkelig kosejobb. Lykke til. Quote
ØHN Posted June 6, 2009 Posted June 6, 2009 Mange nyttige produkter du har fått fra TW. Som Olav sier står det nok forklart på pakningen. Ellers kan det være lurt å bruke litt tid på TW sine hjemmesider for å bli kjent med produktene. http://www.turtlewax.com/main.taf?p=2 Det eneste jeg ville droppet å bruke på lakken er den 10 pakningen med svamp og tørke/polerrullene. På en nylakkert bil vil du få riper unødvendig fort hvis du vasker med svamp. Skaff deg en mikrofiber vaskehanske. Den kan brukes minst 100 ganger og riper langt mindre. Anbefaler også at du kjøper deg et par gode myke mikrofiberkluter også. Det sparer lakken og gjør fjerningen av ulike polish og voks mye enklere. Lykke til! Edit: Ble sittende å se litt på TW sidene. De har også bilde av en som bruker vaskehanske her: http://www.turtlewax.com/main.taf?p=6,3,2,2. Skjønner ikke helt hvorfor de har sendt deg de svampene Quote
Egil Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 Hvordan i all verden har du fått sponsing fra Turtle hvis du ikke vet hvordan du skal bruke produktene deres ? Dessuten burde vel Turtle gitt deg en grundig innføring i produktene. Jeg trodde at blir du sponset så ønsker sponsor valuta for kostnaden. Noe som i dette tilfellet må være at din bil holdes blank og fin. Quote
Guest mathias Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 hehe, jeg har jo brukt en del produkter av dem før men lurte bare på hva som lønner seg når bilen er ny lakkert osv. de produktene jeg fikk nå var bare en smaksprøve sa dem som jeg kunne lære meg litt å bruke. når bilen min er ferdig noe som skjer om en par ukers tid så skulle jeg komme innom hovedkontoret dems og vise bilen samt få en innføring og flere produkter. Quote
Guest mathias Posted June 8, 2009 Posted June 8, 2009 hehe, tror ikke turtle wax norge kunne sponse noen fler. hørtes nesten sånn ut men kan jo alltids høre med turtle wax se eller turtle wax dk Quote
Guest mathias Posted August 29, 2009 Posted August 29, 2009 har egentlig ikke noe med dette å gjøre men fikk høre at noen hadde spurt auto care norge om spons og lurte bare på om de var heldige og få det? : ) de hadde fått link til sia her og jeg ble dermed dratt inn i den saken av en merkelig grunn : P Quote
Recommended Posts