Sisjord Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 nå tenkte jeg å fjerne katalysatoren, men hvor sitter den? er det den første eller andre potta? 124 300-24, hadde håpet på den første da det er bare å bytte ut rørene, er værre med den andre. Quote
repvik Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 nå tenkte jeg å fjerne katalysatoren, men hvor sitter den? er det den første eller andre potta? 124 300-24, hadde håpet på den første da det er bare å bytte ut rørene, er værre med den andre. 300-24? Står som AMG 300E 3,4 jo Når ble det påbudt med katalysator? Ser denne bilen er levert 15.08.89, er det før påbudet? Quote
repvik Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 Rimelig sikker på at det ble påbudt i 89 Måtte slå det opp... For biler førstegangsreg i Norge etter 1.1.89 var det påbudt. Det var endel unntak for lager/importbiler. Mener at det er en '94-modell W124 E320 importert fra Qatar som ikke har kat, og det er lovlig. Quote
Alexander Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 Hvis det er en 300-24 med 3,4 AMG motor skal den ha to paralelle AMG/Sebring katalysatorer... Quote
Sisjord Posted June 4, 2009 Author Posted June 4, 2009 er ikke noen sepparat katalysator på den... Quote
Sisjord Posted June 4, 2009 Author Posted June 4, 2009 nå tenkte jeg å fjerne katalysatoren, men hvor sitter den? er det den første eller andre potta? 124 300-24, hadde håpet på den første da det er bare å bytte ut rørene, er værre med den andre. 300-24? Står som AMG 300E 3,4 jo Når ble det påbudt med katalysator? Ser denne bilen er levert 15.08.89, er det før påbudet? er litt forskjellige meninger om det er en ekte AMG, noen ting stemmer å noen ting stemmer ikke. men det står sånn amg skilt inne i bilen. Quote
repvik Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 nå tenkte jeg å fjerne katalysatoren, men hvor sitter den? er det den første eller andre potta? 124 300-24, hadde håpet på den første da det er bare å bytte ut rørene, er værre med den andre. 300-24? Står som AMG 300E 3,4 jo Når ble det påbudt med katalysator? Ser denne bilen er levert 15.08.89, er det før påbudet? er litt forskjellige meninger om det er en ekte AMG, noen ting stemmer å noen ting stemmer ikke. men det står sånn amg skilt inne i bilen. Kan si med "rimelig sikkerhet" at det er en ekte AMG: VIN WDB1240311B069532 Model 300 E-24, AMG 300 E 3.4 Chassis 1240311B069532 Engine 104980 12 000268 Transmission 722359 03 267324 Order 0 9 229 03671 Lights HELLA Wiper SWF Cab 00046 Delivery date 15.08.89 Dealer Stuttgart branch (229) Interior fabric black+anthracite (071) Paint 199 metallic blue-black (с 01.01.1983) Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984) rear axle with automatic limited slip differential (ASD) 240 outside temperature indicator (с 01.03.1982) 243 sports seats, front and rear (с 01.12.1986) 281 trunk set, (280 SL) steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989) 412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983) 420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963) 511 Becker radio Grand Prix cassette electronic stereo, Kurier, LW/MW/USW (с 01.11.1982 по 30.11.1990) Becker radio Mexico cassette full stereo Becker radio Monza cassette stereo LW/MW/SW/USW 531 automatic antenna (с 01.01.1963) 570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970) front folding armrest w202 - housing at front with armrest 583 electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970) 590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972) 620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985) 650 sports chassis with 15-hole light alloy rims (с 01.12.1988 по 28.02.1993) 673 high-capacity battery (с 01.01.1964) 812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974) 873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984) 950 sports package (с 01.03.1989 по 30.09.1989) Quote
Alexander Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 En 3,4 hadde som regel en modifisert luftfilterboks med to inntak i stedenfor det orginale ene. Det var også AMG klistremerker på motoren som fortalte om effekt og hvilke tennplugger den skulle ha. Finn motornummeret og sjekk om det stemmer med nummeret Repvik poster... Er ikke store forskjellene fra en standard 300-24 til en 3,4 chassismessig... Forsterkede bremseklosser, annet speedometer og nye fjærer og dempere som jeg kjenner til. På en gammel bil er det som regel bare speedometeret igjen. Send meg gjerne en PM. Jeg har hatt en ekte 3,4... Quote
Sisjord Posted June 4, 2009 Author Posted June 4, 2009 står ikke amg i speedometeret. men den har avstivning av karroseri. å andeledes undersetell, dette har jeg finni ut på den dyre måten, ingenting passer som jeg kjøper til den Quote
Sisjord Posted June 4, 2009 Author Posted June 4, 2009 å i vognkortet står det kun 124. eneste info om den der Quote
Robert Nordstrøm Posted June 4, 2009 Posted June 4, 2009 nå tenkte jeg å fjerne katalysatoren, men hvor sitter den? er det den første eller andre potta? 124 300-24, hadde håpet på den første da det er bare å bytte ut rørene, er værre med den andre. 300-24? Står som AMG 300E 3,4 jo Når ble det påbudt med katalysator? Ser denne bilen er levert 15.08.89, er det før påbudet? er litt forskjellige meninger om det er en ekte AMG, noen ting stemmer å noen ting stemmer ikke. men det står sånn amg skilt inne i bilen. Kan si med "rimelig sikkerhet" at det er en ekte AMG: VIN WDB1240311B069532 Model 300 E-24, AMG 300 E 3.4 Chassis 1240311B069532 Engine 104980 12 000268 Transmission 722359 03 267324 Order 0 9 229 03671 Lights HELLA Wiper SWF Cab 00046 Delivery date 15.08.89 Dealer Stuttgart branch (229) Interior fabric black+anthracite (071) Paint 199 metallic blue-black (с 01.01.1983) Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984) rear axle with automatic limited slip differential (ASD) 240 outside te........................................................ ............................................... Det der kommer opp på alle 300 24v jeg har sett på på mbclub.ru, er nok en liten feil du, denne bilen er nok bare en vanlig 24v. Quote
repvik Posted June 5, 2009 Posted June 5, 2009 Model 300 E-24, AMG 300 E 3.4 Det der kommer opp på alle 300 24v jeg har sett på på mbclub.ru, er nok en liten feil du, denne bilen er nok bare en vanlig 24v. Jøss. Det var nyheter for meg ihvertfall Quote
T-boy Posted June 5, 2009 Posted June 5, 2009 Det er vel ikke lov å fjerne katalysatoren, men jeg tror det bare er/var krav til at den skal virke i 10 år. En kompis hadde en bil hvor innmaten sprakk og det ble fæl skranglelyd. Vi gravde ut innmaten og ingen protesterte Blei litt rar, hul lyd ... Quote
Arne Henriksen Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Det er vel ikke lov å fjerne katalysatoren, men jeg tror det bare er/var krav til at den skal virke i 10 år. En kompis hadde en bil hvor innmaten sprakk og det ble fæl skranglelyd. Vi gravde ut innmaten og ingen protesterte Blei litt rar, hul lyd ... Ingen protesterer før de tar avgassmålingen på PKK'en. Da må du handle ny cat. Quote
Rasmus Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Dei bilane eg har hatt har eg ikkje merka store forskjelen med eller uten katalysator. Hadde funne noke anna og brukt enegi på villa vertfal venta til den var tett. Quote
Sisjord Posted June 9, 2009 Author Posted June 9, 2009 min er tett å skrangler...grusom lyd på tomgang rasleraslerasle:( Quote
Rasmus Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 då e de berre kappe i veg villa delt den i 2 og lakt inn rør.då ser de ut som den er der og ikkje sikkert d blir komentert litt extra arb,men alt ser no ut som de skal ver Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.