Johnny Antonsen Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Hei Ja da er mesteparten av ferien over for denne gang men tenkte å dele litt av sommerens mildt sagt jævlig frustrerende opplevelser på bil fronten hittil med dere. Kom jo med nylakkert front på Gol i år og var glad for att bilen endelig var blitt hel og pen. Men så skulle jeg jo være med videre til Harsewinkel i Tyskland 3 uker etterpå med 1 uke ferie med familien samtidlig så båt over til København og kjøre videre derfra var bestilt.men hadde hat litt vibrasjon i bilen 2 dager før avreise og trodde det var de nye dekka men det var det ikke, det viste seg å være fremre baletta foringen på drivakslingen noe jeg skifta selv på kvelden dagen før jeg skulle reise og som ble bra men da jeg skulle sette til siste skrue så glap nøkkelen og arm bogen treffer rett i plastikk innfestingen som vaieren som går inn i automatkassa og knekker like godt denne noe som resulterer i att jeg ikke kan bruke p en for da låser alt seg på bilen så jeg ikke får kjørt så jeg satte noe gummi der sånn att jeg ikke fikk satt den i park og starta bilen i N = nøytral i stedet og da var klokka 12 om natta og båten skulle gå etter jobb dagen etter så det ble en nødløysing og dra på vår første ferie uke sånn som det var, men ok tenkte jeg de kunne vært være. Og det ble det også en av de siste dagene er vi i Legoland i Danmark og når vi skal dra derfra så ryger jeg ut av parkeringsplassen og svinger og ser ikke en påle som står opp av baken og pang den nye forskjermen fra Gol ble 1 mnd gammel og må skrotes og fangeren er litt stripete som også var nylakkert, men positiv som jeg er så tenkte jeg att dette skal ikke få ødelegge ferie humøret mitt og ringte Inge og bestilte time for lakkering til jeg kom hjem igjen med en gang for jeg skulle jo til Skogkloster på biltreffet der bare 5 dager etter att jeg kom hjem igjen fra Tyskland/Danmark noe som selvfølgelig var 1 prioritet hos Inge og jo da torsdag kveld altså 4 dager etter hjemkomst var Inge ferdig med skjermen og jeg satte sammen skjerm/fanger Lykter og klargjorde bilen for en ny klubb tur dagen derpå, kl:12:00 skulle vi jo møttes på Mortensrud. Men så kjøpte jeg likegodt vaieren også og skulle skifte den samtidlig sånn att alt var strøkent igjen da og som sagt så gjort alt inkludert vaieren var på plass og en smilende MAX. R gikk inn for å legge seg ca. 01:00 på natta, men den gang ei jeg våkner og skal på jobb dagen derpå og skal kjøre på jobb og finner bilen i garasjen med en dam under bilen med olje fra automatkassa (Dårlig tetting rundt innfestingen til vaieren) men hadde ikke tid selv da jeg skulle på jobb så jeg ringte Kenneth (Bergs automatservice) og forklarte Problemet og det var bare og komme med en gang og bilen var ferdig 11:30 og jeg dro 12:00 i retning Stockholm takket være vår enestående samarbeidspartner (Bergs automatservice). Og ja da endelig var bilen blitt i tipp topp stand igjen og MAX var klar for en ny 3 ukers ferie 1 uke etter Stockholm med planer om avreise lørdag morgen kl:07.00 men da heldigvis uten noen avtale med båt eller lignende, men fredags kveld er vi på hytta i Bunefjorden og drar ned til sjøen for og bade og skulle deretter dra hjem og pakke var da planen men så skjer det fatale igjen da jeg kommer opp fra badeplassen så starter ikke bilen, da var det faan meg rett før jeg solgte dritten på rot der den sto, så bilen ble tøvet inn av Falken til Follo bil som fikk tatt en diagnose test på den først på tirsdag morgen og (Resultatet var gåen bensinpumpe) men som de ikke trodde de fikk tid til å ta før på onsdag men bilen går nå sier han etter å ha banket i bensinpumpa litt så jeg ga beskjed om å la bilen gå så kommer jeg og henter den og 2 timer etterpå hadde jeg handla deler og skiftet delene og satt i bilen på tur på ferie. Max. R Quote
Johnny Antonsen Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Hei Ja da er mesteparten av ferien over for denne gang men tenkte å dele litt av sommerens mildt sagt jævlig frustrerende opplevelser på bil fronten hittil med dere. Kom jo med nylakkert front på Gol i år og var glad for att bilen endelig var blitt hel og pen. Men så skulle jeg jo være med videre til Harsewinkel i Tyskland 3 uker etterpå med 1 uke ferie med familien samtidlig så båt over til København og kjøre videre derfra var bestilt.men hadde hat litt vibrasjon i bilen 2 dager før avreise og trodde det var de nye dekka men det var det ikke, det viste seg å være fremre baletta foringen på drivakslingen noe jeg skifta selv på kvelden dagen før jeg skulle reise og som ble bra men da jeg skulle sette til siste skrue så glap nøkkelen og arm bogen treffer rett i plastikk innfestingen som vaieren som går inn i automatkassa og knekker like godt denne noe som resulterer i att jeg ikke kan bruke p en for da låser alt seg på bilen så jeg ikke får kjørt så jeg satte noe gummi der sånn att jeg ikke fikk satt den i park og starta bilen i N = nøytral i stedet og da var klokka 12 om natta og båten skulle gå etter jobb dagen etter så det ble en nødløysing og dra på vår første ferie uke sånn som det var, men ok tenkte jeg de kunne vært være. Og det ble det også en av de siste dagene er vi i Legoland i Danmark og når vi skal dra derfra så ryger jeg ut av parkeringsplassen og svinger og ser ikke en påle som står opp av baken og pang den nye forskjermen fra Gol ble 1 mnd gammel og må skrotes og fangeren er litt stripete som også var nylakkert, men positiv som jeg er så tenkte jeg att dette skal ikke få ødelegge ferie humøret mitt og ringte Inge og bestilte time for lakkering til jeg kom hjem igjen med en gang for jeg skulle jo til Skogkloster på biltreffet der bare 5 dager etter att jeg kom hjem igjen fra Tyskland/Danmark noe som selvfølgelig var 1 prioritet hos Inge og jo da torsdag kveld altså 4 dager etter hjemkomst var Inge ferdig med skjermen og jeg satte sammen skjerm/fanger Lykter og klargjorde bilen for en ny klubb tur dagen derpå, kl:12:00 skulle vi jo møttes på Mortensrud. Men så kjøpte jeg likegodt vaieren også og skulle skifte den samtidlig sånn att alt var strøkent igjen da og som sagt så gjort alt inkludert vaieren var på plass og en smilende MAX. R gikk inn for å legge seg ca. 01:00 på natta, men den gang ei jeg våkner og skal på jobb dagen derpå og skal kjøre på jobb og finner bilen i garasjen med en dam under bilen med olje fra automatkassa (Dårlig tetting rundt innfestingen til vaieren) men hadde ikke tid selv da jeg skulle på jobb så jeg ringte Kenneth (Bergs automatservice) og forklarte Problemet og det var bare og komme med en gang og bilen var ferdig 11:30 og jeg dro 12:00 i retning Stockholm takket være vår enestående samarbeidspartner (Bergs automatservice). Og ja da endelig var bilen blitt i tipp topp stand igjen og MAX var klar for en ny 3 ukers ferie 1 uke etter Stockholm med planer om avreise lørdag morgen kl:07.00 men da heldigvis uten noen avtale med båt eller lignende, men fredags kveld er vi på hytta i Bunefjorden og drar ned til sjøen for og bade og skulle deretter dra hjem og pakke var da planen men så skjer det fatale igjen da jeg kommer opp fra badeplassen så starter ikke bilen, da var det faan meg rett før jeg solgte dritten på rot der den sto, så bilen ble tøvet inn av Falken til Follo bil som fikk tatt en diagnose test på den først på tirsdag morgen og (Resultatet var gåen bensinpumpe) men som de ikke trodde de fikk tid til å ta før på onsdag men bilen går nå sier han etter å ha banket i bensinpumpa litt så jeg ga beskjed om å la bilen gå så kommer jeg og henter den og 2 timer etterpå hadde jeg handla deler og skiftet delene og satt i bilen på tur på ferie. Max. R Quote
FrodeS Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Duverden, dette var mye elendighet på en gang. Nå kan det vel bare gå bedre? Det er lite som er så irriterende som når ting SKAL funke, og det ikke funker. Jeg kjørte danmark rundt med et hjullager bak som ulte som faen i fjor. Skulle kjøre om sverige hjem igjen også. Satt med hjertet litt i halsen da, ja. Skavvise.. hvordan var dette ... Johnny Antonsen Styreformann lokallag Oslo. 1997. W210 Mb 200E. (Res objkekt)1961. W110 Mb 190. (Max. R bil) 1986. Monster Micra. (Grombilen) 1991. Yamaha 750 Teenere (Mc) sånn ?? Quote
FrodeS Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Duverden, dette var mye elendighet på en gang. Nå kan det vel bare gå bedre? Det er lite som er så irriterende som når ting SKAL funke, og det ikke funker. Jeg kjørte danmark rundt med et hjullager bak som ulte som faen i fjor. Skulle kjøre om sverige hjem igjen også. Satt med hjertet litt i halsen da, ja. Skavvise.. hvordan var dette ... Johnny Antonsen Styreformann lokallag Oslo. 1997. W210 Mb 200E. (Res objkekt)1961. W110 Mb 190. (Max. R bil) 1986. Monster Micra. (Grombilen) 1991. Yamaha 750 Teenere (Mc) sånn ?? Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 1997. W210 Mb 200E. (Res objkekt)1961. W110 Mb 190. (Max. R bil) 1986. Monster Micra. (Grombilen) 1991. Yamaha 750 Teenere (Mc) Utrolig bra. Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 1997. W210 Mb 200E. (Res objkekt)1961. W110 Mb 190. (Max. R bil) 1986. Monster Micra. (Grombilen) 1991. Yamaha 750 Teenere (Mc) Utrolig bra. Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil å ha "En mildt sagt jævlig frustrerende bil sommer" Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil å ha "En mildt sagt jævlig frustrerende bil sommer" Quote
FrodeS Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Alexander har ordentlig bil, han... Vi får prøve å ikke mobbe Johnny mer enn nødvendig. Kjedelig når bilen streiker, og særlig når man skal ut på ferie sammen med andre i tillegg. Quote
FrodeS Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Alexander har ordentlig bil, han... Vi får prøve å ikke mobbe Johnny mer enn nødvendig. Kjedelig når bilen streiker, og særlig når man skal ut på ferie sammen med andre i tillegg. Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Alexander har ordentlig bil' date=' han... Vi får prøve å ikke mobbe Johnny mer enn nødvendig. Kjedelig når bilen streiker, og særlig når man skal ut på ferie sammen med andre i tillegg.[/quote'] Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg føler med deg Johnny! Jeg vet akkurat hvordan det er... ...å ha en w210 pre facelift som Grombil Alexander har ordentlig bil' date=' han... Vi får prøve å ikke mobbe Johnny mer enn nødvendig. Kjedelig når bilen streiker, og særlig når man skal ut på ferie sammen med andre i tillegg.[/quote'] Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. Quote
Guest Steinar Lindberg Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 En mildt sagt jævlig frustrerende bil sommer Huff da. Ikke noen kul ting, når det skjer så mye på èn gang, Johnny. Men da er du vel sikkert kvitt en del fremtidige problemer da, siden du fikk en såpass dose nå samtidig... Quote
Guest Steinar Lindberg Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 En mildt sagt jævlig frustrerende bil sommer Huff da. Ikke noen kul ting, når det skjer så mye på èn gang, Johnny. Men da er du vel sikkert kvitt en del fremtidige problemer da, siden du fikk en såpass dose nå samtidig... Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. Det behøver du i hvertfall ikke være redd for. I 1998 kjørte jeg en 1983 300D som hadde gått et sted rundt 800 000km til danmark og tilbake på guttetur. Hadde gassen i bunnen store deler av turen, dvs. 160 km/t, og bilen hadde ikke et eneste feilslag hverken da eller seinere. Den nye knapt innkjørte bilen din hadde jeg ikke nølt med å ta med på langtur. Quote
Alexander Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. Det behøver du i hvertfall ikke være redd for. I 1998 kjørte jeg en 1983 300D som hadde gått et sted rundt 800 000km til danmark og tilbake på guttetur. Hadde gassen i bunnen store deler av turen, dvs. 160 km/t, og bilen hadde ikke et eneste feilslag hverken da eller seinere. Den nye knapt innkjørte bilen din hadde jeg ikke nølt med å ta med på langtur. Quote
Sven Håkon Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. I så fall er det jo ren risikosport jeg bedriver med mine hyppige turer til Nederland Quote
Sven Håkon Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Beklager! Jeg tør i ihvertfall ikke å kjøre min 12 år gammel bil med 225 000km ned mot Sør Europa. Jeg er en risiko-aversjon person. I så fall er det jo ren risikosport jeg bedriver med mine hyppige turer til Nederland Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Det hjelper litt når man er i en gruppe, gruppe psykologi, og samtidig kan skru og har litt peiling på bil.En familie far blir litt skremt av å lese; Sommer-motorstop på autobahn-landrøver som legger ut spikermater, slik at du må stoppe...og de gasser deg om natta før de raner deg.... Quote
Guest tdha Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Det hjelper litt når man er i en gruppe, gruppe psykologi, og samtidig kan skru og har litt peiling på bil.En familie far blir litt skremt av å lese; Sommer-motorstop på autobahn-landrøver som legger ut spikermater, slik at du må stoppe...og de gasser deg om natta før de raner deg.... Quote
Guest GammelGul Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Ingen fare å dra på langtur med gammel bil.Jeg var i Oberstdorf på ski-vm i vinter med 230'n. 2500 km tur-retur med fire pers og full oppakning. Uten feilslag og snittforbruk på 0,85. Eneste som klikka var en ettermontert utetemperaturmåler med 0-føre alarm fra biltema Ligger i veikanten like sør for Kassel. Quote
Guest GammelGul Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Ingen fare å dra på langtur med gammel bil.Jeg var i Oberstdorf på ski-vm i vinter med 230'n. 2500 km tur-retur med fire pers og full oppakning. Uten feilslag og snittforbruk på 0,85. Eneste som klikka var en ettermontert utetemperaturmåler med 0-føre alarm fra biltema Ligger i veikanten like sør for Kassel. Quote
Guest Chriz Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Kan skje like mye, kanskje mer med en annen bil som har noen få år på nakken og kanskje passert 100.000 km... Med en "eldre" MB på tur hvor som helst er det nok alltids noen som kan hjelpe en om uhellet er ute... Ville nok heller søkt etter hjelp med en 12 år gammal Merce en 12 år gammal "Cittatrengt" 225.000 på en 12 år gammal Merce er da ingen ting..! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.