Guest C220 Rieger Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 Da har jeg vurdert å gå til innkjøp av prosjektbil. Bilene det står mellom er disse 1986 190E 2.0l til kroner 20.000 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=799699&template=default Bakdekkene er helt utslitte så dem må skiftes, fram dekkene er okVinterdekken er med pigger og ser ok ut.15" sommer og vinterEu-godkjent i juli i fjor.Bosi effektpotte og Weitec komplett senkesett 40/40 m/ dempere og fjærer, godkjent i vognkort, montert i fjor vinter.Ikke kjørt i vinter pga. jeg tok av skiltene ved årskiftet.K&n Luftfilter (innsatsfilter)Manuell takluke, el vinduer/speil.2stk forsterker i bagasjerommet: 2kanaler og 4 kanaler6,5" i dørene m/ hjemmelaget høytalerholder i polyester.6x9" i hatthylla.Cd-spiller spiller dårlig på brennplater.12-220 100watt omformer i bagaasjerommet, og en pc(mangler harddisk)som ble brukt til å spelle mp3.Rust er det litt i kanalene, litt rundt vesntre fremre demperfeste, lite i hjulbuene, og litt under batteriet.Motoren bruker nå olje men ikke noe som er over det normalet i forhold til alderen. Har vært bulket,brist i panser,hekk. Eller denne 1986 MB 230E til 16.000 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=817464&template=default Hva ville dere valg? Quote
Guest C220 Rieger Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 Da har jeg vurdert å gå til innkjøp av prosjektbil. Bilene det står mellom er disse 1986 190E 2.0l til kroner 20.000 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=799699&template=default Bakdekkene er helt utslitte så dem må skiftes, fram dekkene er okVinterdekken er med pigger og ser ok ut.15" sommer og vinterEu-godkjent i juli i fjor.Bosi effektpotte og Weitec komplett senkesett 40/40 m/ dempere og fjærer, godkjent i vognkort, montert i fjor vinter.Ikke kjørt i vinter pga. jeg tok av skiltene ved årskiftet.K&n Luftfilter (innsatsfilter)Manuell takluke, el vinduer/speil.2stk forsterker i bagasjerommet: 2kanaler og 4 kanaler6,5" i dørene m/ hjemmelaget høytalerholder i polyester.6x9" i hatthylla.Cd-spiller spiller dårlig på brennplater.12-220 100watt omformer i bagaasjerommet, og en pc(mangler harddisk)som ble brukt til å spelle mp3.Rust er det litt i kanalene, litt rundt vesntre fremre demperfeste, lite i hjulbuene, og litt under batteriet.Motoren bruker nå olje men ikke noe som er over det normalet i forhold til alderen. Har vært bulket,brist i panser,hekk. Eller denne 1986 MB 230E til 16.000 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=817464&template=default Hva ville dere valg? Quote
Guest mb190freak Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 190n har det vært turbo på så vidt jeg vet.hehe på den siste så var det en sinsykt sygg fanger:P Quote
Guest mb190freak Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 190n har det vært turbo på så vidt jeg vet.hehe på den siste så var det en sinsykt sygg fanger:P Quote
Guest C220 Rieger Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Åssen vet du at det har vært turbo? Quote
Guest C220 Rieger Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Åssen vet du at det har vært turbo? Quote
Guest mb190freak Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 sto tilsalgs for et par år sia å det er samme bil. Quote
Guest mb190freak Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 sto tilsalgs for et par år sia å det er samme bil. Quote
Guest Thomas190 Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Den røde har jo 16v styling, som er verdt en god del penger, selv brukt. Quote
Guest Thomas190 Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Den røde har jo 16v styling, som er verdt en god del penger, selv brukt. Quote
Guest Bamzemums Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 utvilsomt mest verdi i 190en, den 124en så max shabby ut, ser den bilen står på finnsnes(ikke langt unna her) å der er det nesten status å kjøre opphora gamle vrak Quote
Guest Bamzemums Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 utvilsomt mest verdi i 190en, den 124en så max shabby ut, ser den bilen står på finnsnes(ikke langt unna her) å der er det nesten status å kjøre opphora gamle vrak Quote
Guest amorino Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Begge disse bilene var vel selve definisjonen på harry!! Tror jeg ville stått over gitt... Den frontleppa på den hvite tar kaka!! Bilinteresse og estetisk sans går ikke alltid hånd i hånd (jaja, jeg vet at smaken er som baken, men dette var overkill styling på to i utgangspunktet fine biler)! Quote
Guest amorino Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Begge disse bilene var vel selve definisjonen på harry!! Tror jeg ville stått over gitt... Den frontleppa på den hvite tar kaka!! Bilinteresse og estetisk sans går ikke alltid hånd i hånd (jaja, jeg vet at smaken er som baken, men dette var overkill styling på to i utgangspunktet fine biler)! Quote
Guest kodvaag Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg har et tredje og hittil beste forslag til deg: Bruk de 20000,- på en annen måte: Bytt inn den du har i en tilsvarende C220CDI eller C250T tdt. Betal mellommlegget med det du skulle gi for prosjekt"bilen" din, pluss det du hadde tenkt å koste på den. En billig Mercedes er ikke noe å ha. Jeg ville heller hatt en billig Toyota enn en billig Mercedes. Quote
Guest kodvaag Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg har et tredje og hittil beste forslag til deg: Bruk de 20000,- på en annen måte: Bytt inn den du har i en tilsvarende C220CDI eller C250T tdt. Betal mellommlegget med det du skulle gi for prosjekt"bilen" din, pluss det du hadde tenkt å koste på den. En billig Mercedes er ikke noe å ha. Jeg ville heller hatt en billig Toyota enn en billig Mercedes. Quote
Guest Thomas190 Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Dere må jo lese hva han skriver. Han skal ha en prosjektbil. Den 190'n må jo være ypperlig, trenger "bare" nytt panser, interiør, lakk og felger. Quote
Guest Thomas190 Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Dere må jo lese hva han skriver. Han skal ha en prosjektbil. Den 190'n må jo være ypperlig, trenger "bare" nytt panser, interiør, lakk og felger. Quote
Guest Chriz Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Spørs jo hvor stort dette prosjektet skal være og hva som skal gjøres. Begge bilene kan ha preget av og hatt en hard fortid.Hvis det har sittet turbo på 190'n og utseende på den hvite 230'n sier også kanskje en del ?? Utvilsomt ikke en entusiast som har eid den, heller en ung til sinns som har "mekka" frem noe... bare leppa og dette "power" filteret sier vel litt Bare en kommentar fra meg uten at det kanskje er et snev av sannhet... Er prosjektet til det faktum at alt skal rives og bygges opp på nytt er det vel hva en liker best av 190 og 230. Men 190' n var vel uten tvil den peneste av de 2, for den hvite 230 synes jeg rett og slett av uhyggelig stygg... håper ikke eieren er her Quote
Guest Chriz Posted July 30, 2005 Posted July 30, 2005 Spørs jo hvor stort dette prosjektet skal være og hva som skal gjøres. Begge bilene kan ha preget av og hatt en hard fortid.Hvis det har sittet turbo på 190'n og utseende på den hvite 230'n sier også kanskje en del ?? Utvilsomt ikke en entusiast som har eid den, heller en ung til sinns som har "mekka" frem noe... bare leppa og dette "power" filteret sier vel litt Bare en kommentar fra meg uten at det kanskje er et snev av sannhet... Er prosjektet til det faktum at alt skal rives og bygges opp på nytt er det vel hva en liker best av 190 og 230. Men 190' n var vel uten tvil den peneste av de 2, for den hvite 230 synes jeg rett og slett av uhyggelig stygg... håper ikke eieren er her Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.