Guest Steimler Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 For noen dager siden ble den skikkelig vrang. Etter å stått over natten og i ro noen timer vil den så vidt starte, tar meg kanskje 3min med pumping på gass før den starter og da lever den på 500-700omdr og det kommer slags knekkelyder fra motor/girkassen?men sitter eg den i Drive med engang den starter så går den såvidt fremover før det går noen min før den går som normalt. Men alt dette skjedde samtidig som ABS har kuttet helt ut, før kom og gikk den,men no lyser ABS hele tiden. Sjekket pluggene og der var pluggen på sylinder 3 endel gulaktig, mens nr 1 var ganske så svart. byttet disse i oktober. Men kan dette ha noen med oljeringene på stemplene? masse spm men håper dere kan svare i "sommervarmen"... Quote
Guest Steimler Posted August 5, 2005 Posted August 5, 2005 Takker for masse gode svar!!!..... men har store problem med kaldstart og det kan jo være en god del som er feil. Jeg tok ut kaldstartreleet når bilen var varm da startet den fint(nødmodus?) og når det var ute og motoren kald så var startproblemene lik. Men no isted skrudde eg av kaldstartdysen/ventilen og startet opp motor når den var kald, men ikke en dråpe kom ut...Hvor ligger giveren til denne vist det er den som er problemet eller ja eg har faen ikke peiling no og begynner å bli passe forbanna på kjærra!!! Alle svar blir varmt godtatt!!! Quote
Guest SylteRacing Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 Meget mulig at det er kombirelèet som har tatt kvelden. ABS`en er jorda gjennom dette relèt. Sikkert derfor ABS lampa lyser også. Det er det du kaller kaldstartrelè, står bak batteriet,grått med 1 eller 2 sikringer på toppen. Quote
Guest Steimler Posted August 6, 2005 Posted August 6, 2005 heisann igjen... kan melde om at kaldstartproblemet samt abs lampen som lyste hele tiden har gitt seg og abs'n virker som den skal Fikk med en og vi feilsøkte på kaldstartdysen, målte og tvansgkjørte den og bilen startet når den ble tvunget litt. men alt viste jo seg at det var releet men ville være sikker før eg skulle kjøpe deler. rakk så vidt mb-høggen her i bergen idag og kjøpte nytt rele...ja det var heller verdt de 600kr åpnet det gamle releet og det var litt rustdannelser rundt noen av kontaktene, på et sted hadde to loddekontakter rustet ihverandre...kanskje der problemet lå. Men ble passe lei meg igår når eg snakket med en som hadde gitt opp kaldstartproblemet på sin etter å ha byttet de fleste deler som har med kaldstart å gjøre... Men litt feilsøking før du begynner å kjøpe inn dyre deler kan lønne seg. og hjelper veldig å søke her i forumet og på mbworld. noter ned probleme folk har hatt og kordan de har løst det tips fra andre så går det vel bra til slutt. go sommer! Quote
Recommended Posts