laffus Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Får vell legge ut noen bilder av nybilen her og... En grønn sliten w124, med en del rust! Men bakstillinga henger ihvertfall fast i bilen på denne Quote
ØHN Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Gratulerer med ny vogn. Ser ikke verst ut på bildene denne Quote
laffus Posted May 22, 2009 Author Posted May 22, 2009 Gratulerer med ny vogn. Ser ikke verst ut på bildene denne Takk takk! Utrolig hva man få til å se fint ut på bilder! Til og med gamle mercefreaken bilen! Men om du kommer til Gol så kan du ta den i nærmere øyekast der Quote
Dani mb Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Gratis Fin farge på denne 124'en... innvendig også Quote
Jøran89 Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Skal love dere at denne bilen ser pen ut "live" også tross litt rust her og der. Blir grom når vi får den litt nærmere bakken i løpet av helgen. Quote
Øystein Wormdal Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Gratulerer med nyervervet! Denne ser pen ut. Hva gjør du/har du gjort med gamlebilen? Quote
laffus Posted May 24, 2009 Author Posted May 24, 2009 Gratulerer med nyervervet! Denne ser pen ut. Hva gjør du/har du gjort med gamlebilen? Takk takk... Gammelbilen står til vurdering... Skal den bilen på veien igjen, må det sveises inn nye traversfester bake, nye innerskjermer fremme, den og den trenger en ny motor! Hvis jeg gjør det, så anser jeg verdien av bilen til å ligge på ca 5.000,- siden absolutt alle panelene på bilen (inkludert taket) er kraftig rammet av overflate rust. Så med en hel lakering så tror jeg verdien vil stige til ca 10.000,- I deler så er er -94 optikken ikke så verst, så tror nok panser, bagasjeluke og bakfanger er verdt 2000,- Girkassen er ikke så verst, så den bør være verdt 1000,- Interiøert er bra, så kansje 1000,- til der Diverse deler fra motor kansje 1000,- Lykter, dempere og fjører skal jeg ha på nybilen uansett! Når man legger til vrakpanten så er bilen verdt 6500,- som spiker! Og det nesten uten innsats i det heletatt! Og jeg tviler på at noen andre er villig til å overta bilen Quote
Tor Olav Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 virka til å væra ein grei og fin bil du har fått deg, var forresten eg som stod ved siden av deg på gol, den c-klassa, litt artig att du også hadde lorinser rs90 felgar men synas du var dristig og reiste på så lang tur på såpass utslitte dekk Quote
repvik Posted June 1, 2009 Posted June 1, 2009 men synas du var dristig og reiste på så lang tur på såpass utslitte dekk Utslitte dekk? Det var jo masse kord igjen å kjøre på Quote
laffus Posted June 2, 2009 Author Posted June 2, 2009 virka til å væra ein grei og fin bil du har fått deg, var forresten eg som stod ved siden av deg på gol, den c-klassa, litt artig att du også hadde lorinser rs90 felgar men synas du var dristig og reiste på så lang tur på såpass utslitte dekk Ja oki! Jo takk, tror ikke bilen er så veldig ille, funka ihvertfall helt fint i 200 mil på ei helg Dekka ja, det er miljøvern, her bruker vi dekka HELT ut Quote
laffus Posted May 24, 2010 Author Posted May 24, 2010 å herreminhatt det er lenge siden jeg har skrivi noe her! hadde en vårvask i dag, med litt rubbing osv. Så en liten bildeupdate! Og så sammen med en 10 år gammlere 280 Quote
Jøran89 Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Nye forskjermer og ny støtfanger nå så er den gullegod! Ble rett og slett litt imponert da du stakk innom idag.. Quote
Fredrik B Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 virka til å væra ein grei og fin bil du har fått deg, var forresten eg som stod ved siden av deg på gol, den c-klassa, litt artig att du også hadde lorinser rs90 felgar men synas du var dristig og reiste på så lang tur på såpass utslitte dekk Ja oki! Jo takk, tror ikke bilen er så veldig ille, funka ihvertfall helt fint i 200 mil på ei helg Dekka ja, det er miljøvern, her bruker vi dekka HELT ut Er slik det er til meg også. SKulle egentlig skiftes ut før jeg dro på langtur, men så hadde duden som skulle gi meg dekk kastet de, så nå kjører jeg rundt på gateslics. Mulig jeg får tak på 2 nye imorgen. Må jo komme meg til Gol også Quote
laffus Posted January 18, 2014 Author Posted January 18, 2014 denne bilen har vært ute av drift i bortmot tre år nå grunnet en motor som ikke ville gå, og som jeg ikke greide finne feilen på. Men har ikke gitt den opp, og lagret den i garasje (så bruksbilen har måttet stå ute) Har den siste tiden kjørt ett håpløst tilfelle av en c-klasse, som jeg er drit lei av... Så nå er det på tide å rydde i garasjen! Fikk pakke i posten i dag Har konkludert med at ledningsnettet til motoren er dårlig, så håper det blir bedre nå. Må få på noen høyere fjærer for å få den godkjent, og fikset litt eksos osv. Quote
laffus Posted January 20, 2014 Author Posted January 20, 2014 blæ... nedtur Bytta ledningsnettet til motoren i dag Mene motoren ville enda ikke gå bra... Går fint når jeg tucher gasspedalen, men på tomgang jager den noe jævlig... Mulig den må få 0 stilt seg, da jeg ikke har fått kjørt den noe. bare så vidt fått den varm. Under feilsøking fikk jeg feilkode 1, eller ett blink på plugg 8. ut fra dette: http://www.sbryantgb.com/w124uk/pdf/fcm/r170_fehlercodes.pdf side 22, som jeg tror gjelder for min bil, så er det feil med temp sensor motor. Men fra side 20 som og gjelder m104 så er det ikke registrert feil... Noen som vet hva som gjelder for en 1994 e280? jaja, får kjøre den litt i morgen å se om jeg får noen flere feilkoder... Quote
bska Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 før du setter himmel og jord i bevegelse ville jeg eliminert ut alle tre coilene og overspenningvernet jaging på tomgang kan også være gass spjell Quote
modzona Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 Gass spjellet på disse motorene er også plaget med dårlig ledningsnett. Er usikker på om man får kjøpt selve ledningen løs eller om man må kjøpe komplett spjellhus. Mange lager nytt selv. Quote
laffus Posted January 21, 2014 Author Posted January 21, 2014 før du setter himmel og jord i bevegelse ville jeg eliminert ut alle tre coilene og overspenningvernet jaging på tomgang kan også være gass spjell Coilene tror jeg er bra, har bytta om på disse tidligere uten noe endring. Det ble da laga nytt ledningsnett til coilene som gjorde underverker. OVP'n burde nok vært bytta, uten at jeg vet om den er dårlig. Gammel er den ihvertfall. Motoren drar veldig bra, og ikke antydning til fjusk eller ujevn gange ved gass. Kun på tomgang, trykker jeg gassen litt inn, slik at tomgangsbryteren ikke er på, så går motoren helt bra! (selv på under 1000rom) Gass spjellet på disse motorene er også plaget med dårlig ledningsnett. Er usikker på om man får kjøpt selve ledningen løs eller om man må kjøpe komplett spjellhus. Mange lager nytt selv. Jeg fant ut av dette med ledningsnettet til gassspjeldet i går etter litt googling. Neste steg er å plukke det ut, og rengjøre det skikkelig (det er ganske gromsete) og sjekke ledningsnettet. Skulle egentlig ut i dag, men ble ikke tid... Men er det noen som vet hva feilkode 1 blink på pin 8 betyr på en 1994 e280. Finner den ikke feil, eller er det feilkode på motortemp føleren? Quote
w230e Posted January 21, 2014 Posted January 21, 2014 1 blink på pin 8. 16 pols diagnosekontakt, betyr ingen feil registrert. Quote
modzona Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Jeg fant ut av dette med ledningsnettet til gassspjeldet i går etter litt googling. Neste steg er å plukke det ut, og rengjøre det skikkelig (det er ganske gromsete) og sjekke ledningsnettet. Skulle egentlig ut i dag, men ble ikke tid... Men er det noen som vet hva feilkode 1 blink på pin 8 betyr på en 1994 e280. Finner den ikke feil, eller er det feilkode på motortemp føleren? Bare vær klar over det at med en gang du rører på spjellhus kabelen må du være forberet på at du må enten reparer eller montere inn ny enhet. Ta en titt på denne tråden av en m104 topp overhaling. Link Quote
laffus Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 plukka ut gass spjeldet i dag. Om ikke ledningene var dårlige, så ble de ihvertfall det, så er begynt prosessen med å bytte/isolere ledningene. Noen som har gjort dette før, er det mye styr å få ledningene "ut" av huset, så ut som ledninga var klinka på plass Hvis ikke får det bli godt nok å isolere til huset... Har egentlig ikke så lyst å demontere gassspjeldet, var mye mikkmakk inni der Noen som har bilder/tegning av hvordan fjærene til gass spjeldet skal være? tror jeg mangler en fjær.... Ellers var det mye avleiringer og dritt i insuget rundt spjeldet, så dette kan nok og lage tull for tomgangen. Quote
Will Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Er ikke sikkert det er nok å reisolere fram til gasspjeldet. Om du søker på M104 throttlebody rewiring på Youtube får du mange skremmende bilder og gode tips. Ledningene går et stykke inn i gasspjeldet. Er isolasjonen dårlig på utsiden, kan de like gjerne være kortsluttet inni spjeldet, dessverre. Står litt her også: http://www.restoreyourmercedes.com/Mercedes%20throttle%20body%20rewire.html Quote
modzona Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Er ikke sikkert det er nok å reisolere fram til gasspjeldet. Om du søker på M104 throttlebody rewiring på Youtube får du mange skremmende bilder og gode tips. Ledningene går et stykke inn i gasspjeldet. Er isolasjonen dårlig på utsiden, kan de like gjerne være kortsluttet inni spjeldet, dessverre. Står litt her også: http://www.restoreyourmercedes.com/Mercedes%20throttle%20body%20rewire.html Jepp dette gjelder m104 og m119 (v8) Tingen er slik at hvis du først skal flytte på kabelen fra spjellhuset så burde du enten ha komplett nytt spjellhus liggende eller være klar med loddebolt og nye kabler. Quote
Recommended Posts