kjetil Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 må demontere taktrekket for å komme til soltaket. noen som har tips/triks eller er det enkelt å bare jobb Quote
FrodeS Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 må demontere taktrekket for å komme til soltaket. noen som har tips/triks eller er det enkelt å bare jobb Hva er det du skal komme til? Hvis du bare skal komme til mekanismen som holder plata, så er det nok å ta av trekket under selve takluka. Det gjør du ved å kjøre den litt bakover, og røske det ned i framkant. Da er det løst, og kan plukkes vekk. Skal du ha ned hele taktrekket, så begynn bakerst, og jobb deg forsiktig fremover. Quote
Rudi Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 Slenger meg litt på denne tråden. Hvordan sitter de "vippearmene" som løfter trekket når man tilter luka festet? går det an å bytte disse uten å demontere alt mulig i takluka? Quote
kjetil Posted May 21, 2009 Author Posted May 21, 2009 må demontere taktrekket for å komme til soltaket. noen som har tips/triks eller er det enkelt å bare jobb Hva er det du skal komme til? Hvis du bare skal komme til mekanismen som holder plata, så er det nok å ta av trekket under selve takluka. Det gjør du ved å kjøre den litt bakover, og røske det ned i framkant. Da er det løst, og kan plukkes vekk. Skal du ha ned hele taktrekket, så begynn bakerst, og jobb deg forsiktig fremover. vaieren til luka har enten gått av eller har løsnet,kom pluttselig ut mellom takluke og taktrekk. så jeg må demontere og se hva som må gjøres,eventuelt byttes. Quote
FrodeS Posted May 21, 2009 Posted May 21, 2009 Slenger meg litt på denne tråden. Hvordan sitter de "vippearmene" som løfter trekket når man tilter luka festet? går det an å bytte disse uten å demontere alt mulig i takluka? Nei, du må demontere "alt mulig". Det er litt knot, men ikke verre enn at man får det til selv. Jeg har byttet på høyre side på min egen bli. må demontere taktrekket for å komme til soltaket. noen som har tips/triks eller er det enkelt å bare jobb Hva er det du skal komme til? Hvis du bare skal komme til mekanismen som holder plata, så er det nok å ta av trekket under selve takluka. Det gjør du ved å kjøre den litt bakover, og røske det ned i framkant. Da er det løst, og kan plukkes vekk. Skal du ha ned hele taktrekket, så begynn bakerst, og jobb deg forsiktig fremover. vaieren til luka har enten gått av eller har løsnet,kom pluttselig ut mellom takluke og taktrekk. så jeg må demontere og se hva som må gjøres,eventuelt byttes. Ikke godt å si hva det kan være, men begynn med å ta ned trekket under selve takluka, så ser du i hvertfall noe. Quote
Rudi Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 @frode: Har du lyst til å legge ut en liten forklaring på hva man må demontere for å få skiftet løfteren? Quote
FrodeS Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 @frode: Har du lyst til å legge ut en liten forklaring på hva man må demontere for å få skiftet løfteren? Nei.. Det er en stund siden jeg gjorde det nå, så jeg husker ikke riktig, men jeg mener jeg tok ned innertrekket, og skrudde av glideskinna på høyre side (var der det var knekt). Da gikk det såvidt å få hele mekanismen på høyre side ut. Det gikk også å få ny inn, men det var virkelig bare såvidt. Det måtte lirkes og bannes en stund. La lokket sitte fast på den ene siden når du jobber på den andre siden, så mister du ikke justeringen. Det kan også være lurt å skru ut et forsete, så blir det bedre plass å jobbe på inni bilen. Quote
kjetil Posted May 22, 2009 Author Posted May 22, 2009 noen "mercedesguruer" som kan finne delenr. på vaier inkl.røret som vaieren går i og feste på selve taklukemekanismen? WDB1240821F246362 kanskje noen som har brukt i god stand å selge Quote
Recommended Posts