Sven Håkon Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Jeg har planer om å bytte nødvendige bolter i forstillingen for å kunne justere hjulstillingen tilfredsstillende. I forbindelse med justering av hjulstillingen har jeg hørt at man skal "låse" styringen i midtposisjon før man begynner, slik at rattet ikke ender opp skjevt. Dette er såvidt jeg kan forstå det ganske viktig, all den tid flere sikkerhets- og komfortsystemer baseres på rattvinkelen. Skjevt ratt vil derfor gi feil signaler til disse systemene. Er det noen som vet hvordan man låser dette? Quote
Johnny Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 På verksteder har dei en justerbar klemme mellom ratt og gulv/framsete som låser rattet!!! Quote
Sven Håkon Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 Er det så enkelt som det? Hm, får snekre meg noe 2x4" og kjøre det fast med el-setet Quote
Sven Håkon Posted May 20, 2009 Author Posted May 20, 2009 Jeg tok sjansen på å justere uten å låse rattet, og dermed endte det selvsagt opp med å bli skjevt. Dog fikk jeg justert inn nok til at jeg endte med spissing på 0,5grader og camber på 1 grad. Boltene jeg brukte (originale) for å kunne dra inn forstillingen nede vil jeg anslå at dro inn ca 0.5cm totalt, så det er kanskje ikke så rart at bilen har slitt dekkene skjevt.. Kjørefølelsen later til å være bedre (foruten det skjeve rattet), men det er vanskelig å si før jeg får byttet til sommerdekk, siden vinterdekkene er så usannsynlig myke at det føles som å kjøre på ballongdekk med lite luft til tider. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.