Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har planer om å bytte nødvendige bolter i forstillingen for å kunne justere hjulstillingen tilfredsstillende. I forbindelse med justering av hjulstillingen har jeg hørt at man skal "låse" styringen i midtposisjon før man begynner, slik at rattet ikke ender opp skjevt. Dette er såvidt jeg kan forstå det ganske viktig, all den tid flere sikkerhets- og komfortsystemer baseres på rattvinkelen. Skjevt ratt vil derfor gi feil signaler til disse systemene.

 

Er det noen som vet hvordan man låser dette?

Posted

Jeg tok sjansen på å justere uten å låse rattet, og dermed endte det selvsagt opp med å bli skjevt. Dog fikk jeg justert inn nok til at jeg endte med spissing på 0,5grader og camber på 1 grad. Boltene jeg brukte (originale) for å kunne dra inn forstillingen nede vil jeg anslå at dro inn ca 0.5cm totalt, så det er kanskje ikke så rart at bilen har slitt dekkene skjevt..

 

Kjørefølelsen later til å være bedre (foruten det skjeve rattet), men det er vanskelig å si før jeg får byttet til sommerdekk, siden vinterdekkene er så usannsynlig myke at det føles som å kjøre på ballongdekk med lite luft til tider.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...