Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har planer om å bytte nødvendige bolter i forstillingen for å kunne justere hjulstillingen tilfredsstillende. I forbindelse med justering av hjulstillingen har jeg hørt at man skal "låse" styringen i midtposisjon før man begynner, slik at rattet ikke ender opp skjevt. Dette er såvidt jeg kan forstå det ganske viktig, all den tid flere sikkerhets- og komfortsystemer baseres på rattvinkelen. Skjevt ratt vil derfor gi feil signaler til disse systemene.

Er det noen som vet hvordan man låser dette?

Posted

Jeg tok sjansen på å justere uten å låse rattet, og dermed endte det selvsagt opp med å bli skjevt. Dog fikk jeg justert inn nok til at jeg endte med spissing på 0,5grader og camber på 1 grad. Boltene jeg brukte (originale) for å kunne dra inn forstillingen nede vil jeg anslå at dro inn ca 0.5cm totalt, så det er kanskje ikke så rart at bilen har slitt dekkene skjevt..

Kjørefølelsen later til å være bedre (foruten det skjeve rattet), men det er vanskelig å si før jeg får byttet til sommerdekk, siden vinterdekkene er så usannsynlig myke at det føles som å kjøre på ballongdekk med lite luft til tider.