Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her er noen bilder av min nye MB

VIN WDB12324310005873

Model 230 CE

Chassis 12324310005873

Engine 102980 10 027402

Transmission 000495 00 

Order 0 0 219 04921

Approx. year 1980

Lights BOSCH

Cab 00991

Dealer Hamburg branch (219) 

Interior Unknown code (932) 

Paint

930 silver blue metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1984, с 1994)

Options

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)

536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)

front folding armrest w202 - housing at front with armrest

590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany

green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)

640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (с 01.10.1969 по 31.12.1989)

656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)

812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

870 electric seat heater for left front seat (с 01.01.1974 по 31.07.1984)

871 electric seat heater for right front seat (с 01.10.1972 по 31.07.1984)

2009_0517230CE0017.jpg

2009_0517230CE0009.jpg

Litt farge forskjell men satser på at det er ordnet til neste år

2009_0517230CE0015.jpg

Helt ny venstre dør og en del andre deler var med i kjøpet

2009_0517230CE0020.jpg

2009_0517230CE0021.jpg

Mesteparten av crommen er bra utenom støtfangeren bak

2009_0517230CE0022.jpg

2009_0517230CE0018.jpg

Beauty and the beast, så kan dere gjette hvem som er hvem

2009_0517230CE0013.jpg

Delelager

2009_0517230CE0033.jpg

Ikke så gale under

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Gratulerer så meget med ny og nydelig bil Shawn , denne kommer sikkert til og fremstå som et smykke etterhvert.

Fantastisk flott pusleprosjekt :D

Posted

Takker for alle de gode svarene, kommer vel ikke til å gjøre noe særlig med bilen før høsten nærmer seg pga et annet småprosjekt, men skal prøve å ha den nærmest orginal, ny grill er vel det eneste som jeg har planer om utvendig, men har sans for felger med kapsler lakkert i bilens farger så det får jeg se på etterhvert, innvendig er førsteprioritet ett nytt førersete, så hvis noen vet om et make sete eller et helt interiør så hadde det vært kjekt om jeg fikk beskjed om det. Ellers har jeg tenkt å bytte ut girknobben i noe med tre og den stygge gummibelgen rundt girstanga i skinn om jeg så skal sy den sjøl, så dette er i store trekk det jeg har tenkt på så langt, men tar gjerne i mot tips.

Jeg så ett innlegg fra Gunsen her om dagen ang. hvor dårlig veien var over Hemsedal, kom selv over der når jeg henta bilen og veien var ikke bra for å si det mildt men jeg tror nesten aldrig jeg har opplevd en bil som svelget unna dumper og slag som denne bilen, det var en helt utrolig opplevelse. :D

Posted

Gratulerer med hobbybil... :D Den blir det nok gøy å holde på med utover høsten og vinteren.

2009_0517230CE0018.jpg

Beauty and the beast, så kan dere gjette hvem som er hvem

Det MÅ da være beautyen til høyre...i hvert fall i mine øyne  8)

Takker for alle flotte tilbakemeldinger, det er nok ikke i bare dine øyne at beautyen er til høyre, gleder meg som en unge til å sette i gang med den til høsten, bilen var EU godkjent i Januar, men jeg venter til første Juli med å betale årsavgift, da er det halv pris. Det kan jo virke litt dumt og ta ut skilter bare for et par mnd til renoveringen begynner, men jeg klarer ikke å sitte å se på den i hele sommer uten å ha meg noen turer med den. :D

• 2 months later...
Posted

Da har skiltene kommet på, så nå skal meg og tigeren på tur. Ikke helt tidsriktige skilt, men det kommer kanskje når den blir gammel nok. Den er jo fortsatt en ungstut. :)

732.jpg

Posted

Gratulerer en MASSE med skilt. Det er starten på ett velykket vennskap mellom bil og eier  :D

Vennskap og vennskap fru Blom, turen gikk til Loen hvor jeg har en gammel campingvogn stående,(30 mil fra Bergen) før turen så fikk den en liten service, med nytt luftfilter, vindusviskere og oljeskift og dermed var vennskapet forseglet trodde jeg. :) Alt så lovende ut til jeg var halveis tilbake, skulle bremse ned farten litt og fikk meg en skikkelig støkker da pedalen gikk rett i bunn, fikk stoppet på en rasteplass og ut å sjekket, det første jeg så det var røyken som veltet ut, av med hjulet og fant fort ut at stemplet i calipperen på innsiden stod kubb fast, skrudde av callipperen når den ble såpass kald at det gikk ann å holde på den, men stemplet var ikke til å rikke. Ringte en kamerat og ba han ta med litt mer verktøy enn det jeg hadde med, Han kom opp etter 3 timer, men den var fortsatt ikke til å rikke. Vurderte å blinde bremselangen og kjøre forsiktig hjem men turde ikke i tilfelle kontroll eller noe annet som kunne skje, har vel også blitt mere forsiktig med åra. Så da var det bare å sette igjen bilen og sitte på med kameraten min hjem, Så i skrivende stund har jeg ringt til MB høgg og fått bekreftet at de har en på lager. Så da er det bare å ta turen opp igjen. Jeg så forresten at Syver Benz har noen fine calippere, men han vil vel ikke donere dem bort. :)

DSC_0625.jpg

Pølsestopp på Skei.

DSC_0629.jpg

Fremme på campingen, Skålafjellet i bakgrunnen, Norges høyeste fjell rett opp fra sjøen, 1848 m.

DSC_0630.jpg

DSC_0718.jpg

Utsiktspunkt på Utvikfjellet på vei hjem

DSC_0728.jpg

DSC_0725.jpg

DSC_0733.jpg

Her kan man se hva som skjer når man stopper med en 123 langs veien, folk stimler sammen for å se på bilen :)

DSC_0735.jpg

En ulykke kommer sjelden alene :lol:

DSC_0754.jpg

Ulykke nr 2

DSC_0808.jpg

DSC_0814.jpg

Synderen

DSC_0759.jpg

Men det var jo ett vakkert sted å ta noen timers pause. :?

Posted

Ja, det var da bedrøvlig greier da! Ja, jeg hadde noen nye calippere liggende, men nå er dem på da.

Jeg leverte alle sammen i pant uten høyre foran faktisk, da jeg fikk feil - to venstre, men ettersom

jeg hentet den høyre i dag, så tok jeg ikke med den andre til pant, så da har jeg jo èn stk høyre calipper

til overs (skulle dette være meningen?) så om den gamle kan være til hjelp, så kan jeg ta den med til helga?

Eller jeg kan sende den til deg i morgen. Skal ikke ha noe for den heller...

Posted

Ja, det var da bedrøvlig greier da! Ja, jeg hadde noen nye calippere liggende, men nå er dem på da.

Jeg leverte alle sammen i pant uten høyre foran faktisk, da jeg fikk feil - to venstre, men ettersom

jeg hentet den høyre i dag, så tok jeg ikke med den andre til pant, så da har jeg jo èn stk høyre calipper

til overs (skulle dette være meningen?) så om den gamle kan være til hjelp, så kan jeg ta den med til helga?

Eller jeg kan sende den til deg i morgen. Skal ikke ha noe for den heller...

(skulle dette være meningen?)

Ja man kan jo lure noen ganger, takker ellers for tilbudet, men har vært å handlet hos MB høgg i dag. Var så på vei for å hente kameraten min for å reise opp å skifte calipperen men da fant ML`en at dette hadde den ikke lyst til å gjøre så den bare døde helt hen og nektet å starte noe mere. (sjalusi?) Så fikk jeg ringt til NAF og lagd en avtale om å hente den og kjøre den til verkstedet som jeg har brukt noen ganger. Ringte så til kameraten min og fikk han til å hente meg, hev calipperen og verktøyet over i bilen hans og for avgårde. Etter å ha kjørt 7-8 mil så begynte det å demre for meg at det var ett eller annet jeg hadde glemt i ML`en, etter litt tenking så smalt det, NØKLENE til 230`en. Så tilbake igjen men da var ML`en blitt tauet bort av NAF, så bar det opp til verkstedet men der var det ingen bil, ringte så til NAF for å høre hvor de hadde gjort av den etter litt venting så fikk jeg tlf om at de hadde tatt den med til sin lagringsplass, den var nedprioritert pga av at jeg ikke var tilstede og at verkstedene var stengt når de hentet den, men de skulle kjøre den i kveld når det ble litt roligere. Spurte så om ikke lagringsplassen lå i Bergen og det var damen i tlf enig i. Spurte så damen om ikke dette var litt snodig ettersom verkstedet ligger på vei til Bergen og at de hadde kjørt rett forbi uten å ta av bilen. Det var hun så forsåvidt enig i men det hadde ikke hun noe med. Så da ga vi opp og prøver med blanke ark i morgen. :(

Posted

Er det mulig? Snakk om uflax! :x

Ellers så ser ikke 123en din så ulik min (sånn i finnishen) ser det ut til... Litt lakkforskjeller og ikke heeelt strøken, det er 123 med sjel det! :D

Posted

Er det mulig? Snakk om uflax! :x

Ellers så ser ikke 123en din så ulik min (sånn i finnishen) ser det ut til... Litt lakkforskjeller og ikke heeelt strøken, det er 123 med sjel det! :D

Ja, sjel begynner den å få nå etter hvert, selv konemor begynner å like den og på toppen av det hele fikk jeg kjeft forde jeg glemte å hilse på en 123 som vi møtte langs veien. Men jeg må jo innrømme at jeg så smått driver å kikker etter en 280 med automat og skinn.

Men det var jo ikke bare uflax ute og gikk her, det var jo litt forglemmelse her også, men den tar vi på alderen. :)

Posted

(skulle dette være meningen?)

Ja man kan jo lure noen ganger, takker ellers for tilbudet, men har vært å handlet hos MB høgg i dag. Var så på vei for å hente kameraten min for å reise opp å skifte calipperen men da fant ML`en at dette hadde den ikke lyst til å gjøre så den bare døde helt hen og nektet å starte noe mere. (sjalusi?) Så fikk jeg ringt til NAF og lagd en avtale om å hente den og kjøre den til verkstedet som jeg har brukt noen ganger. Ringte så til kameraten min og fikk han til å hente meg, hev calipperen og verktøyet over i bilen hans og for avgårde. Etter å ha kjørt 7-8 mil så begynte det å demre for meg at det var ett eller annet jeg hadde glemt i ML`en, etter litt tenking så smalt det, NØKLENE til 230`en. Så tilbake igjen men da var ML`en blitt tauet bort av NAF, så bar det opp til verkstedet men der var det ingen bil, ringte så til NAF for å høre hvor de hadde gjort av den etter litt venting så fikk jeg tlf om at de hadde tatt den med til sin lagringsplass, den var nedprioritert pga av at jeg ikke var tilstede og at verkstedene var stengt når de hentet den, men de skulle kjøre den i kveld når det ble litt roligere. Spurte så om ikke lagringsplassen lå i Bergen og det var damen i tlf enig i. Spurte så damen om ikke dette var litt snodig ettersom verkstedet ligger på vei til Bergen og at de hadde kjørt rett forbi uten å ta av bilen. Det var hun så forsåvidt enig i men det hadde ikke hun noe med. Så da ga vi opp og prøver med blanke ark i morgen. :(

Ja, akkuratt heldig skulle ikke starten bli nei. Kjedlig da!  :( Men siden alle problemer kommer på èn

gang, så er det lenge til nestegang får vi håpe på :)