Dani mb Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Sitter og ser på WTCC!! Mye action og når safetycaren måtte ut, klarte den og kræsje med løpets leder. Ikke noe særlig gøy nei... Tror det var hans siste dag i en safetycar... Quote
HolgersEN Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Ups...Var det biler på banen??? Biler her liksom... Quote
Dani mb Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 Ups...Var det biler på banen??? Biler her liksom... He he... Quote
TEH Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Noe sier meg har at det ikke bare er safetysjåførens feil. Nå forstår jeg ikke en dritt av hva som blir sagt, men jeg innbiller meg at noen har gitt safetysjåføren klarsignal. For han kan jo ikke kjøre ut på banen helt på eget initiativ, eller? Quote
Robert Andersen Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Tja dødvinkel er no dritt, han får vel friske litt opp med noen kjøretimer. Quote
Thomas Madsen Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Noe sier meg har at det ikke bare er safetysjåførens feil. Nå forstår jeg ikke en dritt av hva som blir sagt, men jeg innbiller meg at noen har gitt safetysjåføren klarsignal. For han kan jo ikke kjøre ut på banen helt på eget initiativ, eller? Enig, det er jo umulig for saftycar å se rundt svingen bakover der, så han har helt garantert fått klarsignal for å kjøre ut.. De kjørte jo ikke akkurat sakte selv med gulflagg da... og det så jo mer ut som han skulle kjøre forbi saftycar enn å bremse opp bak den... Tror dette var like mye "lederbilen" sin feil... Og den hadde kjørt 2 av 19 runder så... Quote
TomB Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 syns vel også farten var noe høy.. og som sagt. det ser mer ut som han vil kjøre forbi enn å prøve å bremse å legge seg bak =P men. lett for oss å si. Quote
Dani mb Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 He he... ikke godt å si nei!! Men den svingen er litt skummelt, høy fart og lite sikt!! Tror ikke jeg har sett noe lignende på F1... Quote
Olav Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Total flause av safetycar-føreren. Ved utkjøring fra pit skal man holde seg i påkjøringsfeltet, markert med hvit stripe. Dette skal fungere som et aksellerasjonsfelt og forhindre det som skjer her. Her kjører han jo rett ut i banen og nesgten stopper opp. Er nok siste gangen han får kjøre safetycar. Quote
Dani mb Posted May 18, 2009 Author Posted May 18, 2009 Total flause av safetycar-føreren. Ved utkjøring fra pit skal man holde seg i påkjøringsfeltet, markert med hvit stripe. Dette skal fungere som et aksellerasjonsfelt og forhindre det som skjer her. Her kjører han jo rett ut i banen og nesgten stopper opp. Er nok siste gangen han får kjøre safetycar. Her er jeg enig med deg Olav :P Quote
Henning Larsen Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Jepp den regelen er helt klar. Som Olav sier skal ikke den vite linjen tangeres eller krysses, Husker Ralph Schumaker ble fradømt en seier i et løp for noen år siden fordi han hadde to hjul på den hvite stripa etter et pitstop. Så helt klart livsfarlig kjøring av safetycar føreren. Quote
Recommended Posts