Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sitter og ser på WTCC!! Mye action og når safetycaren måtte ut, klarte den og kræsje med løpets leder. Ikke noe særlig gøy nei...

Tror det var hans siste dag i en safetycar... :lol:

 

image-upload-147-767802.jpg

 

image-upload-154-705465.jpg

 

image-upload-156-750220.jpg

Posted

Noe sier meg har at det ikke bare er safetysjåførens feil. Nå forstår jeg ikke en dritt av hva som blir sagt, men jeg innbiller meg at noen har gitt safetysjåføren klarsignal. For han kan jo ikke kjøre ut på banen helt på eget initiativ, eller?

Posted

Noe sier meg har at det ikke bare er safetysjåførens feil. Nå forstår jeg ikke en dritt av hva som blir sagt, men jeg innbiller meg at noen har gitt safetysjåføren klarsignal. For han kan jo ikke kjøre ut på banen helt på eget initiativ, eller?

 

Enig, det er jo umulig for saftycar å se rundt svingen bakover der, så han har helt garantert fått klarsignal for å kjøre ut..

De kjørte jo ikke akkurat sakte selv med gulflagg da... og det så jo mer ut som han skulle kjøre forbi saftycar enn å bremse opp bak den...

 

Tror dette var like mye "lederbilen" sin feil...

 

Og den hadde kjørt 2 av 19 runder så...

Posted

syns vel også farten var noe høy.. og som sagt. det ser mer ut som han vil kjøre forbi enn å prøve å bremse å legge seg bak =P men. lett for oss å si.

Posted

Total flause av safetycar-føreren. Ved utkjøring fra pit skal man holde seg i påkjøringsfeltet, markert med hvit stripe. Dette skal fungere som et aksellerasjonsfelt og forhindre det som skjer her. Her kjører han jo rett ut i banen og nesgten stopper opp. Er nok siste gangen han får kjøre safetycar. :)

Posted

Total flause av safetycar-føreren. Ved utkjøring fra pit skal man holde seg i påkjøringsfeltet, markert med hvit stripe. Dette skal fungere som et aksellerasjonsfelt og forhindre det som skjer her. Her kjører han jo rett ut i banen og nesgten stopper opp. Er nok siste gangen han får kjøre safetycar. :)

 

Her er jeg enig med deg Olav :P :P

Posted

Jepp den regelen er helt klar.

Som Olav sier skal ikke den vite linjen tangeres eller krysses, Husker Ralph Schumaker ble fradømt en seier i et løp for noen år siden fordi han hadde to hjul på den hvite stripa etter et pitstop.

Så helt klart livsfarlig kjøring av safetycar føreren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...