Hauk Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Har nå hatt ei nabodame som mater duer med erter og mandler ol. Dette har ført til mange nabodiskusjoner om hva vi skal gjøre med gamla. Hun har fått beskjed opptil flere ganger av meg og andre naboer om og slutte med å mate disse luftrottene. Matingen fører til uendelige mengder med fugleskit på biler og verandaer. Hekkans bombekastere. Fuglelopper kommer jo også etterhvert, og nå begynner det å bli mye kurring og skriking på takene rundt om på nettene. Begynte med duer som fører til at kråker, måker og skjære hekker i flokk. Bilen min er tilnærmet svart av farge, 199, men er ofte ganske hvit til tider. Ufattelig hva disse luftbaronene kan sende ut iløpet av ei natt. Jeg orker ikke å vaske verandaer og biler hver dag heller. Noen som vet hvordan man skriver et litt vennlig trusselbrev? Kan jo ikke komme med drapstrusler heller. Har vurdert å kjøpe et luftgevær og la fangsten ligge på trappa hennes og råtne, men er redd dette kan føre til noen uniformerte på trappa mi. Noen som har en flammekaster? Til å grille duer på avstand med. Quote
Geggi Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Kjedelig sak, Geir Arne Hva sier gamla når du forteller hva følgene er av matingen hennes da? Måtte le av denne :lol: Noen som vet hvordan man skriver et litt vennlig trusselbrev? Vennlig trusselbrev Quote
JonArne Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ris er en god ting.. Brød med enten rødsprit eller propan på ^^ Quote
Guest 1042 Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Noen som har en flammekaster? Til å grille duer på avstand med. Noe sånt? Quote
Enebakk Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 sett ut masse ris Er det jeg som ikke har følt med i timen men hva gjør risen med duene Litt nyskjerig Quote
HolgersEN Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Den beste måten og bli kvitt problemet for alle parter ER som følger...!!! FÅ GAMLA PÅ ET ELDREHJEM Mer skal ikke til for og få det gamle skinnet bort...!!! Quote
Chriss Benz Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Den beste måten og bli kvitt problemet for alle parter ER som følger...!!! FÅ GAMLA PÅ ET ELDREHJEM Mer skal ikke til for og få det gamle skinnet bort...!!! Eller få gamla bort for godt Hvis hun bare har fugler som venner er det ingen som vil savne henne. Quote
FrodeS Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ber om at alle går litt i seg selv og tenker seg om før de legger ut "gode forslag" her. Kanskje noen til og med føler for å endre innleggene sine litt? Quote
JonArne Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Risen sveller i magen på duene, og poff men hva om duen flyr over bilen når det sier POFF da? Quote
Thomas Madsen Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Risen sveller i magen på duene, og poff men hva om duen flyr over bilen når det sier POFF da? De ligger nok og vrir seg gitt, dem er ikke ute og flyr Quote
MagneA Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Vel en del litt stygge forslag her da. Men nå får en jo kjøpt diverse fugleskremsler også da som egentlig funker veldig godt. En får kjøpt noen gummi lignende ugler eller større rovfuggel imitasjoner. Naboen her har en sånn på verandaen sin og den funker godt ser jeg. Enester feilen med den er att den jager skjerer og sånt bort hit så jeg lurer på å skaffe meg en sånn sjøl. Gidder liksom ikke å legge meg i krangel med naboen bare for litt fugler eller katter. Bikkja mi jager katta til naboen om det trengs og er sjelden den katta kommer hit. Men klart jeg syns det er greit å ha en god dialog med naboen sånn att jeg kan parkere vogna mi hos han og kan hilse på han når jeg ser han. Men som sagt prøv en sånn fugle skremsel det funker gitt!!!! Quote
Hoelern Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ris er en sak, men en ting som er enda mer effektivt er byggryn.(sveller raskere !!!) Eller så kan du jo prøve muse/rottegift. De flyvende rottejævlene spiser jo alt som er !!! (tenker da på de blå "klossene" som tynner ut blodet) Quote
gunsen Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ris er en sak, men en ting som er enda mer effektivt er byggryn.(sveller raskere !!!) Eller så kan du jo prøve muse/rottegift. De flyvende rottejævlene spiser jo alt som er !!! (tenker da på de blå "klossene" som tynner ut blodet) Da håper jeg ikke at noen har hunder og katter i nabolaget som eier er glad i. Rottegift tar ikke bare knekken på duene Quote
Hoelern Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Ris er en sak, men en ting som er enda mer effektivt er byggryn.(sveller raskere !!!) Eller så kan du jo prøve muse/rottegift. De flyvende rottejævlene spiser jo alt som er !!! (tenker da på de blå "klossene" som tynner ut blodet) Da håper jeg ikke at noen har hunder og katter i nabolaget som eier er glad i. Rottegift tar ikke bare knekken på duene For et par år siden var jeg i kontakt med et kjent "rottegift" firma. (for å være helt ærlig husker jeg ikke navnet, det var en av de store...) Jeg fikk klar beskjed om at en hund eller katt måtte spise omtrent sin egen kroppsvekt før det skulle ha noen innvirkning på disse dyrene...jeg spurte spesielt om dette pga. hunder og katter i nabolaget som jeg over hodet ikke har noe som helst "anstrengt forhold" til..... Jeg personlig vil ikke garantere dette, men det er beskjeden jeg fikk av de, som jeg stolte på da.... Quote
Roger H. Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Hva med å koble inn ditt lokale Mattilsyn? Ta en prat med dem,da kan du få greie på litt forskjellig, så tar de kanskje en prat med henne....?! :P Når det gjelder offentlige instanser som kan hjelpe eller informere, så er vel dette rette plassen å oppsøke...? Quote
Thomas Madsen Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Don't get mad, get even! Finn ut hvor fuglene bor, oppsøk dem og drit i redet! Kanskje de skjønner da? Ring meg hvis du får for denne... Dette må jeg bare få tatt ett bilde av nemlig Quote
Aussie Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Du kan få låne bikkja her i huset, går totalt bananas og hopper omtrent i gjennom vinduene hvis en fugl skulle lande på plenen, tydelig vis så skjønner han ikke så mye da han ikke er noen fuglehund men en gjeterhund. Quote
Hauk Posted May 17, 2009 Author Posted May 17, 2009 Snakket med gamla i fjor da hun startet dette loppesirkuset. Var så koselig med disse TO duene som var der, sa hun. Og tilføyde at andre naboer også hadde kommentert at hun måtte slutte. Det neste hun sa var at hun hadde skiftet mateplass, til borte med garasjen. Noe som førte til at jeg nesten gikk i lufta, og klarte og holde inne at disse jævla miljøsvina har jo for f... VINGER! Jeg har ei datter på to år som liker å oppholde seg på verandaen, men det er jo nesten farlig! Kan jo ikke sprite av verandaen heller. Har snakket med kommunen, som hadde ei koselig dame på ei av linjene. Hun forsto veldig godt problemet og anbefalte å samle alle "hatende" naboer og snakke med gamla samlet om problemet. Hvis ikke skulle hun skrive et generelt brev med anbefaling fra kommunen om å stoppe matingen, pga. kommende unormalt fugleliv og senere "oppblomstring" av rottebestanden. Så vi, naboene hennes, planlegger et brev med underskrifter som skal overleveres av en delegasjon fra nabolaget. Har en svær hannkatt som av og til har klart og få has på noen av disse duene. Det belønnes stort. Quote
HolgersEN Posted May 17, 2009 Posted May 17, 2009 Snakket med gamla i fjor da hun startet dette loppesirkuset. Var så koselig med disse TO duene som var der, sa hun. Og tilføyde at andre naboer også hadde kommentert at hun måtte slutte. Det neste hun sa var at hun hadde skiftet mateplass, til borte med garasjen. Noe som førte til at jeg nesten gikk i lufta, og klarte og holde inne at disse jævla miljøsvina har jo for f... VINGER! Jeg har ei datter på to år som liker å oppholde seg på verandaen, men det er jo nesten farlig! Kan jo ikke sprite av verandaen heller. Har snakket med kommunen, som hadde ei koselig dame på ei av linjene. Hun forsto veldig godt problemet og anbefalte å samle alle "hatende" naboer og snakke med gamla samlet om problemet. Hvis ikke skulle hun skrive et generelt brev med anbefaling fra kommunen om å stoppe matingen, pga. kommende unormalt fugleliv og senere "oppblomstring" av rottebestanden. Så vi, naboene hennes, planlegger et brev med underskrifter som skal overleveres av en delegasjon fra nabolaget. Har en svær hannkatt som av og til har klart og få has på noen av disse duene. Det belønnes stort. Får håpe dere får det gamle skinnet til og forstå at nå er det nok mating...!!! Quote
Recommended Posts