Chriss Benz Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Er det noen som polerer innsiden av rutene når man ellers polerer bilen? Vil jo da få meget blanke ruter innenfra også Quote
FrodeS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Er det noen som polerer innsiden av rutene når man ellers polerer bilen? Vil jo da få meget blanke ruter innenfra også Jeg vil ikke ha blanke ruter på innsiden, jeg foretrekker å se ut gjennom dem i stedet. På rutene inne er det vann med noen dråper zalo og avispapir. Rutene med sotefilm er jeg litt usikker på hvordan jeg skal behandle. Noen som vet? Quote
Bjørn Mohn Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Skal du ha rene ruter innvendig, bruk NylonVask (i beste Syver-Benz ånd) følg anvisning på pakken, tørk av med avispapir. (du slipper filmen som Zalo'n legger igjen. sorry Frode) Quote
FrodeS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Skal du ha rene ruter innvendig, bruk NylonVask (i beste Syver-Benz ånd) følg anvisning på pakken, tørk av med avispapir. (du slipper filmen som Zalo'n legger igjen. sorry Frode) Mye zalo funker ikke, jeg pleier bare ha i ørlitegrann, mest for syns skyld Drar over med avispapir til slutt, så blir det ikke noe rester av noen ting. Quote
Jøran89 Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Skal du ha rene ruter innvendig, bruk NylonVask (i beste Syver-Benz ånd) følg anvisning på pakken, tørk av med avispapir. (du slipper filmen som Zalo'n legger igjen. sorry Frode) Mye zalo funker ikke, jeg pleier bare ha i ørlitegrann, mest for syns skyld Drar over med avispapir til slutt, så blir det ikke noe rester av noen ting. Jøss! Avispapir. Lærer stadig noe nytt her inne. Quote
Chriss Benz Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 Skal du ha rene ruter innvendig, bruk NylonVask (i beste Syver-Benz ånd) følg anvisning på pakken, tørk av med avispapir. (du slipper filmen som Zalo'n legger igjen. sorry Frode) Mye zalo funker ikke, jeg pleier bare ha i ørlitegrann, mest for syns skyld Drar over med avispapir til slutt, så blir det ikke noe rester av noen ting. Hvordan bruker du avispapiret? Lager en ball av det og drar over eller en annen måte? Quote
Bjørn Mohn Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Riv av noen sider fra gårdagens avis og bruk det på samme måte som med en klut. (lett krøllete) Quote
FrodeS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Riv av noen sider fra gårdagens avis og bruk det på samme måte som med en klut. (lett krøllete) Stemmer. Det suger til seg alt som er av vann og etterlater ingen ting. Jeg var litt engstelig for at ruta ville bli full av trykksverte, men det gjør den heller ikke. Quote
Bjørn Mohn Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 MEN, IKKE fortell dette hjemme! Da får du bare jobben med å pusse vinduer i huset/leiligheten fremover! Quote
Chriss Benz Posted May 15, 2009 Author Posted May 15, 2009 MEN, IKKE fortell dette hjemme! Da får du bare jobben med å pusse vinduer i huset/leiligheten fremover! :lol: Da skal jeg hjem å vaske ruter etterpå! Quote
Thomas Madsen Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Riv av noen sider fra gårdagens avis og bruk det på samme måte som med en klut. (lett krøllete) Stemmer. Det suger til seg alt som er av vann og etterlater ingen ting. Jeg var litt engstelig for at ruta ville bli full av trykksverte, men det gjør den heller ikke. Prøv med en fersk avis Sverten setter seg i papiret når det ligger... Eller du kan stryke avisen, varmen får også trykksverten til å sette seg.. Quote
Rudi Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Jeg bruker autoglym sin rutepolish/rens. lyseblått merke på den... legg på et tynt lag, la tørke, poler bort middelet... Megabra, ingen skjolder. Dog en del dyrere enn en dråpe zalo Quote
Thomas Madsen Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 jeg bruker meguiars clean glass som sprayes på og tørkes bort og er shiiitbra Quote
Olav Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Varmt vann, en skvett salmiakk, en dråpe Zalo og et pusseskinn. Quote
Stjerneglis Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Varmt vann med en skvett eddik oppi. Etterlater garantert ingen striper. Jeg bruker dette både på hus- og bilvinduer. Quote
gunsen Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Varmt vann med en skvett eddik oppi. Etterlater garantert ingen striper. Jeg bruker dette både på hus- og bilvinduer. Eddik fungerer utmerket, støtter stjerneglis på det. Eddik tar det meste av merker Quote
Geggi Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 I alle dager??? Her har jeg definivt kommet over en nerdetråd om å vaske vinduer :lol: Artig lesning. Jeg har for øvrig alltid bare brukt vanlig sprayflaske for vindusvask av diverse merker og har ikke hatt noen innvendninger på resultatet. Måtte le av forslaget om å stryke avisa.... Jeg som ikke engang stryker skjortene mine selv (kona holder på med min 17. mai skjorte i dette øyeblikk). Hvis hun hadde ferska meg med å bedrive avisstryking er jeg redd det hadde tatt mindre enn 5 minutter før de med hvite frakker hadde stått på trappa mi..... med den der utrivelige trøya som de på død og liv skal ha på meg.... Quote
Chriss Benz Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 Måtte le av forslaget om å stryke avisa.... Jeg som ikke engang stryker skjortene mine selv (kona holder på med min 17. mai skjorte i dette øyeblikk). Stryker du ikke selv? Det er det værste jeg har hørt. Kom å ta et strykekurs her i garden, har har vi press i arbeidsuniformen. Dette ble litt nerdetråd ja, men greit å få tips om grundig vindusvask hvertfall Quote
Thomas Madsen Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Måtte le av forslaget om å stryke avisa.... Jeg som ikke engang stryker skjortene mine selv (kona holder på med min 17. mai skjorte i dette øyeblikk). Hvis hun hadde ferska meg med å bedrive avisstryking er jeg redd det hadde tatt mindre enn 5 minutter før de med hvite frakker hadde stått på trappa mi..... med den der utrivelige trøya som de på død og liv skal ha på meg.... Veel, strykinga gjør att trykksverten setter seg... Aldri sett det på film att tjenerne står og stryker avisa ??? Kun for att trykksverten skal feste seg skikkelig i papiret så "overklassen" ikke skal få sverte på fingerne... Var ihvertfall sånn hjemme hos oss.. Quote
Simen Malerbakken Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Stemmer i at Autoglym sin rutepolish er bra. Men stryke avisen er veldig kjekt om man feks skal ta i den med hvite handsker eller så. Ikke bruk dampstrykejærn, eller det samme som man bruker på skjorter. Dessuten lar man da ikke andre stryke finskjortene? Greitnok, jeg har hushjelp som stryker skjortene mine, men ikke de pene skjortene, å få skjorter 100% perfekt er mye jobb, og den timen må jeg bruke selv. BTW Strøkne aviser fungerer dårlig som rutepussemiddel, det er trykksværten som gjør det blankt, fungerer også på speil og andre glassharde overflater. For fjerning av trafikkfilm på utsiden av en rute er en halv sitron glimmrende, det løser opp trafikkfilmen. Quote
FrodeS Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Stemmer i at Autoglym sin rutepolish er bra. Den fungerer veldig bra, men etterlater litt støv som ramler ned. trykksværten som gjør det blankt så, hvis man vil ha blanke ruter, da bør man altså finne den siden i avisen med mest bilder og trykk? Quote
Thomas Madsen Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Bruker meguiars "Clean Glass" jeg og den sprayer man på, blir ett slags skumlag.. tørker av og ruta er knallbra Burde nesten blitt sponset av Meguiars har jeg følelsen av Quote
ØHN Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Burde nesten blitt sponset av Meguiars har jeg følelsen av He he du har blitt Meguiars-frelst, ingen tvil om det Det er jeg også, de har utrolig mange gode produkter. På rutene funker det veldig bra med IPA wipe-off (50/50 destillert vann og kondensfjerner) som brukes mellom poleringsrundene. Sprut litt på ruta og tørk av med en mikrofiberklut. Quote
Jøran89 Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Burde nesten blitt sponset av Meguiars har jeg følelsen av He he du har blitt Meguiars-frelst, ingen tvil om det Det er jeg også, de har utrolig mange gode produkter. På rutene funker det veldig bra med IPA wipe-off (50/50 destillert vann og kondensfjerner) som brukes mellom poleringsrundene. Sprut litt på ruta og tørk av med en mikrofiberklut. Megiuars er vel og bra på de fleste punkter, men etter jeg prøvde Sonax Extreme Supervask med voks i helgen så har jeg virkelig fått trua på Sonax også. Kansje lite grunnlag å dømme den etter bare en bilvask, men skal prøve flere produkter etterhvert. Vasket også rutene utvendig med dette stoffet, med bra resultat. Quote
FrodeS Posted May 26, 2009 Posted May 26, 2009 Burde nesten blitt sponset av Meguiars har jeg følelsen av He he du har blitt Meguiars-frelst, ingen tvil om det Det er jeg også, de har utrolig mange gode produkter. På rutene funker det veldig bra med IPA wipe-off (50/50 destillert vann og kondensfjerner) som brukes mellom poleringsrundene. Sprut litt på ruta og tørk av med en mikrofiberklut. Megiuars er vel og bra på de fleste punkter, men etter jeg prøvde Sonax Extreme Supervask med voks i helgen så har jeg virkelig fått trua på Sonax også. Kansje lite grunnlag å dømme den etter bare en bilvask, men skal prøve flere produkter etterhvert. Vasket også rutene utvendig med dette stoffet, med bra resultat. Den supervasken fungerer veldig bra, men det er ikke noen langtidsgreie. Jeg bruker den gjerne litt om vinteren, for den fjerner salt-drit og sånt ganske bra, og ser ut til å legge igjen litt voks. Det holder ikke lenge, men bedre enn ingenting. Quote
Recommended Posts