Robert Andersen Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Har en SL 500. Å fikk høre her om dagen at det var en kebabtralle ? Hva f..... gjør man med sånne som sier sånt ?? ! 1 kule i panna hadde vert på sin plass men det er ikke helt lovlig Da. Quote
FrodeS Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Har en SL 500. Å fikk høre her om dagen at det var en kebabtralle ? Hva f..... gjør man med sånne som sier sånt ?? ! 1 kule i panna hadde vert på sin plass men det er ikke helt lovlig Da. Må jo bare spørre om han ikke greier å se forskjell på BMW og MB.. Eller heve seg over det og smile videre. Quote
Stian Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Det er bare å smile å tenke "hihihi Du er misunnelig" Stort sett førere av honda og annen skit som sier sånt Quote
Geggi Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Fyren er åpenbart ikke særlig oppegående. Alle vet jo at kebabtralle = BMW Quote
Stian Stormyr Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Høres ut som dårlig skjult misunnelse. Er bare å heve seg langt over.. Quote
Chriss Benz Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Hører stadig av kollegaer at Merce er kebabtrall Men som sagt er jo BMW ekte kebabtraller, eller hvertfall der man legger fra seg restene fra kebabben Quote
Guest 1442 Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Det er bare å smile å tenke "hihihi Du er misunnelig" Stort sett førere av honda og annen skit som sier sånt Ja, du får liksom sagt det du også. Quote
gunsen Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Var en innom butikken min og lurte på hvem som eide den sigøynertralla som stod utenfor (min bil) Men måten han sa det på så skjønner man det beror på 100% misunnelse, og man må bare smile av det. Og han selv kjørte Kia Sorrento Quote
FrodeS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Var en innom butikken min og lurte på hvem som eide den sigøynertralla som stod utenfor (min bil) Men måten han sa det på så skjønner man det beror på 100% misunnelse, og man må bare smile av det. Og han selv kjørte Kia Sorrento Finn ut hvor han jobber, dra til jobben hans og spør hvem som eier risskrotet som står utenfor Quote
Simen Malerbakken Posted May 18, 2009 Posted May 18, 2009 Sånt må man bare heve seg over, det er bare folk som føler seg truffet som reagerer på sånt... Min bil blir stort sett alltid kalt ettellerannet. 600'en er gjerne Bundestank, "ah, den stygge der", kolossen, Brakka, klumpen, tanksen, sigøynertralle, teppeselgerbilen. 220'en er gjerne Drosja, "Den styggeste bilen jeg har sett", Fattigannsmerce, Rusthaug, Vrak, etc etc. BMW'en er gjerne kebabtralle, badekar, handlevogn, Bayeriche MakkWerk etc etc Er man ikke tykkhudet nok til å smile av sånt så er man bare utrolig lite voksen. Tross alt er det en bil man snakker om, og det er lov å mene at Mercedesen din ikke er verdens fineste... Quote
E220 Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Var en innom butikken min og lurte på hvem som eide den sigøynertralla som stod utenfor (min bil) Men måten han sa det på så skjønner man det beror på 100% misunnelse, og man må bare smile av det. Og han selv kjørte Kia Sorrento Finn ut hvor han jobber, dra til jobben hans og spør hvem som eier risskrotet som står utenfor Kia= Koreansk industriavfald Quote
Kjetil Halvorsen Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Det som overrasker meg, er fiendtligheten ovenfor BMW her inne! BMW er en av MB's største konkurrenter, og henvender seg til de samme markedene / kundene. Hvis man syntes BMW er en drittbil, er min påstand at man ikke er rare bilentusiasten!!!!! BMW lager drit tøffe biler, kjøreegenskapene er topp og kvaliteten er vel ikke så mye dårligere enn MB (idag ivhvertfall) Quote
FrodeS Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Det som overrasker meg, er fiendtligheten ovenfor BMW her inne! BMW er en av MB's største konkurrenter, og henvender seg til de samme markedene / kundene. Hvis man syntes BMW er en drittbil, er min påstand at man ikke er rare bilentusiasten!!!!! BMW lager drit tøffe biler, kjøreegenskapene er topp og kvaliteten er vel ikke så mye dårligere enn MB (idag ivhvertfall) Jeg tror nok fiendskapen mot bmw er ganske mild hos de fleste. Selv er jeg helt enig med deg. Bmw lager mye tøft, de. På autofil-messa sto vi sammen med bmw og vag. Der var det mye godlynt "mobbing" ute og gikk Quote
Geggi Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 BMW er etter min personlige erfaring ikke i nærheten av MB's driftskvalitet og kjørekomfort. De er over MB på sportslige kjøreegenskaper, men det er komforten som tiltrekker meg og de fleste kjører vel ikke rally hele tiden de er på veien. Jo, jeg synes også at de har noen pene modeller, men hva hjelper det når det ikke er en Mercedes? Det tok meg en halvtime å bli skeptisk da jeg hadde kjøpt 7-serien jeg hadde. Det var ikke MB-kvalitet, men det er vanskelig å beskrive dette.... en må nesten bare prøve det selv. Kunne ramset opp masse problemer jeg hadde med den og det kan selvsagt ha vært en mandagsutgave, men jeg er ikke interessert i å ha mer med det merket og gjøre. Kvalitet og komfort teller for meg mer enn sportslige kjøreegenskaper og verkstedsopphold. Dessuten har jeg aldri tapt så mye penger på en bil som jeg gjorde på den. At det lokale BMW-verkstedet var ræva på service og også overpriset så var det lett å gravlegge BMW for godt for min del. Angrer nesten litt for at jeg var "utro" mot MB, men må innrømme at slagordet deres om at de oppfant kjøregleden (eller hva de nå sier) var nok til å trigge nysgjerrigheten min. Apropos sportslige kjøreegenskaper.... 7-serien var hvertfall sofa på hjul. Må være 3-serien de snakker om. Quote
Kjetil Halvorsen Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Tommern: Hvis det er slik du ønsker å sammenligne kjøretøy du kan være interessert i, er nok du og jeg litt uenig i hva vi prioriterer av egenskaper..... Quote
Dani mb Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Når det gjelder å sammenligne BMW og MB så er det veldig enkelt. Ta en av hver og kjør de 7-800.000km som taxi i Oslo på brostein, fartshumper og generelt dårlig dekke. Pluss på med folk ut/inn hele tiden med dørslamring. Etter dette er gjort, kan man sammenligne utgifter, påkost, hvor mye er igjen av det originale, osv. Jeg vet egentlig svaret, men det hadde vært moro å se likevel Jeg tror jeg vet hva svaret er også Quote
Stian Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 BMW sportslige MY ASS Jeg VET at en 86mod BMW 320 bruker lenger tid på 100-180km/t enn en 71mod Mercedes 280SE automat Quote
Geggi Posted May 20, 2009 Posted May 20, 2009 BMW sportslige MY ASS Jeg VET at en 86mod BMW 320 bruker lenger tid på 100-180km/t enn en 71mod Mercedes 280SE automat Hehe, det er ikke min påstand, men har jo inntrykk av at det er opplest og vedtatt blant motorjournalistene og fremheve akkurat det med sportslighet.... Mercedes er mer enn sportslig for meg uansett. Quote
Recommended Posts