Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Har hatt bilen inne på rustgaranti i januar 2008, lakkert framdører, bakdører under list, skiftet koffertlokk og lakkert skjermene forran, oppdaget her forrige uke at lakken har blitt borte nederst på dørene og det har liksom kommet en rustfarge i steden. Så dro opp på BOS Skadeavdeling, de skulle ta dørene uten problem, men ved en nærmere kikk så er det rustbobler bak på taket i hjørne på passasjersiden og nederst på bakskjermen på førersiden.

De sier da at om jeg hadde kommet 3uker tidligere så hadde de tatt taket og den bakskjermen, men bakskjermen skulle de sjekke opp om de skulle dekke eller ikke.

Kan de være så firkanta at det skal gå på uker når garantien egentlig er så lang?

Posted

Tror dessverre det ja. Min skal inn i sommer. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke hadde tatt kontakt før så hadde garantien gått ut...

Posted

Har samme problem med dørene på 203en vår, lakken nederst på dørene er blitt "slitt bort" ned til grunning. Begynner å bli antydning til rust i buene bak. Skal ta kontakt med BOS for gjennomgang til uken.. Bilen vår er 7år, men det er vel først når den er passert 8år de begynner å sette seg på bakbena?

Posted

bilen min er førstegangs registrert en gang i april 2002 (har ikke vognkortet her), så de går vell på 7 års regelen, men når det er snakk om uker synes jeg det er litt drøyt. Den rusten som de ikke oppdaget første gang den var inne på bakskjerm og tak har nok ikke kommet på det drøye året, så da har de ikke gått over bilen ordentlig mener jeg.

Men så lenge jeg ikke har sett det selv før nå så hjelper det vell ikke?  Vurdere å sende inne en klage men det hjelper vel lite da det virker som det ikke bare er jeg som har dette problemet.

Posted

Ringte BOS i Drammen idag og det var såklart 1 år og 3 uker!!! siden arbedet ble utført - noe som kompliserte tingene veldig.. Nå var det snakk om sammenligning av bilder fra forrige kulanseoppretting, evt. ny søknadsbehandling, kontroll av servicehefte++ Blir spennende å se på tirsdag..