Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bilen er trekker til høyre og venstre ved mindste hjulspor i veien! er derfor igang med å bytte stag bak. Alle stag på høyre side er skiftet untagen det stag med kulen dette sitter fast, og jeg trenger sikkert en avtrekker til dette staget? Begge bærekuler har jeg byttet ut og styredemperen er byttet. Har sat repsæt på styresnekken. Skulle tro at bilen bliver mer og mer stabil efterhånden som jeg bytter deler ut men det virker motsat? bilen virker mer ustabil nu! hvordan finner jeg det stag/oppheng som er årsak til dette?  Opleves også som bilen trekker mest den ene siden etter stagene er byttet, det virker måske logisk nok når jeg kun har byttet på ene siden. Tips modtages med glede! :P

Posted

Bilen er trekker til høyre og venstre ved mindste hjulspor i veien! er derfor igang med å bytte stag bak. Alle stag på høyre side er skiftet untagen det stag med kulen dette sitter fast, og jeg trenger sikkert en avtrekker til dette staget? Begge bærekuler har jeg byttet ut og styredemperen er byttet. Har sat repsæt på styresnekken. Skulle tro at bilen bliver mer og mer stabil efterhånden som jeg bytter deler ut men det virker motsat? bilen virker mer ustabil nu! hvordan finner jeg det stag/oppheng som er årsak til dette?  Opleves også som bilen trekker mest den ene siden etter stagene er byttet, det virker måske logisk nok når jeg kun har byttet på ene siden. Tips modtages med glede! :P

Har du tatt 4hjulskontroll ???

Posted

Ja, men verkstedet sa at det var ingen vits siden stagene er dårlige!

Bytte det meste av stag og foringer, og deretter en hjulstillingskontroll, så skal det nok bli bra. Min ble "ny bil" da jeg gjorde tilsvarende.

Posted

For å ta av spissingstaget (som er det med kulen på mener jeg å huske) bruker jeg bare samme verktøyet som man bruker på endeledd foran. Fåes på bilrekvisita sjapper rundtomkring.

Posted

Dette med foringer er det en job for en grei handyman?! er ikke de presset i? har ingen grav eller mulighet for at få bilen over meg!

Det att du ikke har muligheten til å få bilen over deg skal du vel være glad for  :-)

Mener da alt som har med stag å gjøre er grei jobb, men spissinga bør du la noen andre ta mener jeg da..

Posted

Kjøpte alle stagene til høyre side, betalte 2500kr på Autoteile  i bergen, er det prisen eller fås disse rimeliger? fremviste stolt mit medelemskort men fik ingen nice price for det!  :?

Posted

Kjøpte alle stagene til høyre side, betalte 2500kr på Autoteile  i bergen, er det prisen eller fås disse rimeliger? fremviste stolt mit medelemskort men fik ingen nice price for det!  :?

Er det AutoHuset du tenker på? Jeg tror det skal være rabatt der. Jeg tror disse stagene selges som pakker for ca. den prisen, men til begge sider. Var det kun til den ene sida du fikk? Mulig den pakka jeg tenker på er billigk-kvalitet.

Posted

Tror jeg har lokalisert synderen, et oppheng! som er fulstændig spist opp, Ikke vet jeg hva det heter og er usikker på hvordan jeg bytter dette oppheng? noen som kan hjelpe her?

Billede297.thumb.jpg.5cb4c48a01087c8b7ab90fc2f2295314.jpg

Posted

Er det AutoHuset du tenker på? Jeg tror det skal være rabatt der. Jeg tror disse stagene selges som pakker for ca. den prisen, men til begge sider. Var det kun til den ene sida du fikk? Mulig den pakka jeg tenker på er billigk-kvalitet.

Nei,han tenker ikke på Autohuset det ligger på Kokstad, Autoteile ligger ved Danmarksplass og der har vi ingen avtale. (er du ikke lokalkjent i Bergen) :)

Posted

Ja, vet hvor kokstad ligger!

Den var ikke ment for deg men for FrodeS :)

Jojo, jeg er lokalkjent, jeg skulle bare sjekke at dere følger med :-)

Den foringen heter subframeforing. Det er fire av dem, og de fester hele bakhjulsopphenget til resten av bilen. Det er ikke uvanlig at de blir dårlige, og de vil gjøre bilen løen. Hvis jeg husker rett, så er det de fremre som blir mest slitt.

Jeg har ikke byttet disse selv, men har for meg at det er ganske omfattende.