Jørgensen Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Bilen er trekker til høyre og venstre ved mindste hjulspor i veien! er derfor igang med å bytte stag bak. Alle stag på høyre side er skiftet untagen det stag med kulen dette sitter fast, og jeg trenger sikkert en avtrekker til dette staget? Begge bærekuler har jeg byttet ut og styredemperen er byttet. Har sat repsæt på styresnekken. Skulle tro at bilen bliver mer og mer stabil efterhånden som jeg bytter deler ut men det virker motsat? bilen virker mer ustabil nu! hvordan finner jeg det stag/oppheng som er årsak til dette? Opleves også som bilen trekker mest den ene siden etter stagene er byttet, det virker måske logisk nok når jeg kun har byttet på ene siden. Tips modtages med glede! Quote
Thomas Madsen Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Bilen er trekker til høyre og venstre ved mindste hjulspor i veien! er derfor igang med å bytte stag bak. Alle stag på høyre side er skiftet untagen det stag med kulen dette sitter fast, og jeg trenger sikkert en avtrekker til dette staget? Begge bærekuler har jeg byttet ut og styredemperen er byttet. Har sat repsæt på styresnekken. Skulle tro at bilen bliver mer og mer stabil efterhånden som jeg bytter deler ut men det virker motsat? bilen virker mer ustabil nu! hvordan finner jeg det stag/oppheng som er årsak til dette? Opleves også som bilen trekker mest den ene siden etter stagene er byttet, det virker måske logisk nok når jeg kun har byttet på ene siden. Tips modtages med glede! Har du tatt 4hjulskontroll ??? Quote
Jørgensen Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Ja, men verkstedet sa at det var ingen vits siden stagene er dårlige! Quote
FrodeS Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Ja, men verkstedet sa at det var ingen vits siden stagene er dårlige! Bytte det meste av stag og foringer, og deretter en hjulstillingskontroll, så skal det nok bli bra. Min ble "ny bil" da jeg gjorde tilsvarende. Quote
Alexander Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 For å ta av spissingstaget (som er det med kulen på mener jeg å huske) bruker jeg bare samme verktøyet som man bruker på endeledd foran. Fåes på bilrekvisita sjapper rundtomkring. Quote
Jørgensen Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Dette med foringer er det en job for en grei handyman?! er ikke de presset i? har ingen grav eller mulighet for at få bilen over meg! Quote
Thomas Madsen Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Dette med foringer er det en job for en grei handyman?! er ikke de presset i? har ingen grav eller mulighet for at få bilen over meg! Det att du ikke har muligheten til å få bilen over deg skal du vel være glad for Mener da alt som har med stag å gjøre er grei jobb, men spissinga bør du la noen andre ta mener jeg da.. Quote
Alexander Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Bak så bytter du hele staget unntatt på bærearmen. Det er en grei jobb for en som har skrudd litt før. Quote
Jørgensen Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Kjøpte alle stagene til høyre side, betalte 2500kr på Autoteile i bergen, er det prisen eller fås disse rimeliger? fremviste stolt mit medelemskort men fik ingen nice price for det! Quote
FrodeS Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Kjøpte alle stagene til høyre side, betalte 2500kr på Autoteile i bergen, er det prisen eller fås disse rimeliger? fremviste stolt mit medelemskort men fik ingen nice price for det! Er det AutoHuset du tenker på? Jeg tror det skal være rabatt der. Jeg tror disse stagene selges som pakker for ca. den prisen, men til begge sider. Var det kun til den ene sida du fikk? Mulig den pakka jeg tenker på er billigk-kvalitet. Quote
Jørgensen Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Tror jeg har lokalisert synderen, et oppheng! som er fulstændig spist opp, Ikke vet jeg hva det heter og er usikker på hvordan jeg bytter dette oppheng? noen som kan hjelpe her? Quote
Aussie Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Kjøpte alle stagene til høyre side, betalte 2500kr på Autoteile i bergen, er det prisen eller fås disse rimeliger? fremviste stolt mit medelemskort men fik ingen nice price for det! Er det AutoHuset du tenker på? Jeg tror det skal være rabatt der. Jeg tror disse stagene selges som pakker for ca. den prisen, men til begge sider. Var det kun til den ene sida du fikk? Mulig den pakka jeg tenker på er billigk-kvalitet. Nei,han tenker ikke på Autohuset det ligger på Kokstad, Autoteile ligger ved Danmarksplass og der har vi ingen avtale. (er du ikke lokalkjent i Bergen) Quote
Aussie Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Ja, vet hvor kokstad ligger! Den var ikke ment for deg men for FrodeS Quote
FrodeS Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Ja, vet hvor kokstad ligger! Den var ikke ment for deg men for FrodeS Jojo, jeg er lokalkjent, jeg skulle bare sjekke at dere følger med Den foringen heter subframeforing. Det er fire av dem, og de fester hele bakhjulsopphenget til resten av bilen. Det er ikke uvanlig at de blir dårlige, og de vil gjøre bilen løen. Hvis jeg husker rett, så er det de fremre som blir mest slitt. Jeg har ikke byttet disse selv, men har for meg at det er ganske omfattende. Quote
SigurdB Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Står rimelig greit forklart her: http://www.dot7design.com/mercedes/W201_190D_subframe1.pdf http://www.dot7design.com/mercedes/W201_190D_subframe2.pdf Dette er til w201, men regner med det er rimelig likt på 124 også. Tror det er greit å være to om denne jobben, da bakstillinga er tung! Quote
T-boy Posted May 12, 2009 Posted May 12, 2009 Jeg tok utgangspunkt i den samme veiledningen til W201, og det gikk greit alene. En side om gangen. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=14440.0 Quote
Recommended Posts