Chriss Benz Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Tenkte å kjøpe bilpakke 1A fra chemical.no. Må man slipe bort all rust helt inn til rent metall før man begynner? Eller holder det med å fjerne den løse rusten og ha på corrofiks på det rustlaget som ikke går av med slipemaskin/sandpapir? Hadde på Brunox i fjor, men er like ille igjen i år Quote
Alexander Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Det følger med bruksanvisning i pakken... Selv så tok jeg så mye rust jeg klarte før jeg brukte den kjemiske rustløseren. Fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, og nå et år etter er det ikke antydning til at det kommer på nytt der jeg gjorde dette. Hvilket er ganske utrolig synes jeg på elendige uorginale framskjermer. Quote
FrodeS Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Som alexander sier, så er det nok best å ta mest mulig. På bilen til kona så sandblåste jeg først, og det har i hvertfall holdt to år uten at det har kommet tilbake noe. Jeg syns produktene til chemical funker bra, men er fortsatt skeptisk til sånt som kapsler inn rusten. Er det bare litt rust, eller et tynt lag, så greier corrofix å etse den bort. er det tykke lag, så blir det bare en svart klump av det. Quote
Chriss Benz Posted May 11, 2009 Author Posted May 11, 2009 Okei. Hva forslår dere av klarlakk? Har prøvd fra biltema, men den ble bare matt tilslutt. Quote
Jøran89 Posted May 11, 2009 Posted May 11, 2009 Driver nettopp å fjerner litt rust her og der, og jeg bruker Ferromax. Det er helt fantastisk hvor godt den behandler rust. Rusten blir bare en svart klump og vist man pusser bort det meste av rust så kommer metallet fram når man har på litt Ferromax. Stoffet er svindyrt men igjen, så gjør den jobben. Quote
Recommended Posts