Jøran89 Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Hei. Driver og skal bytte et løpehjul som multireima går over på min 93modell 280E. Problemet er at det er litt trangt nedi der selv uten plastdekselet til vifta, så det jeg lurer på er hvordan man løsner den vifta helt fremst på motoren? Har prøvd å løsne umbrako skruen på vanlig måte, men den vil ikke løsne. Er det bare å ta godt i eller er det noe annet hokuspokus nedi der som må gjøres? Og er det en grei sak å slakke multireima (viftreima) ? Til info. så er det, det øverste lille hjulet på venstre side av motoren (sett forfra) som skal byttes. Quote
RoarB Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 hvis den er til en plastløpehjul er d bare å ta i, men seff med begrensninger Quote
Jøran89 Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 hvis den er til en plastløpehjul er d bare å ta i, men seff med begrensninger Ja, løpehjulet skal jeg nok få av, men det er selve vifta som jeg er usikker på. Må først av med den før jeg kan skifte løpehjulet. Virket som det store reimhjulet som vifta sitter i , bare går rundt og slirer på reima når jeg prøver å løsne umbrakskruen (som holder selve vifta). Litt vanskelig å forklare, men prøver så godt jeg kan. Quote
Torbjørn Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 hvis den er til en plastløpehjul er d bare å ta i, men seff med begrensninger Ja, løpehjulet skal jeg nok få av, men det er selve vifta som jeg er usikker på. Må først av med den før jeg kan skifte løpehjulet. Virket som det store reimhjulet som vifta sitter i , bare går rundt og slirer på reima når jeg prøver å løsne umbrakskruen (som holder selve vifta). Litt vanskelig å forklare, men prøver så godt jeg kan. Kan hende du må ut med radiatoren får så å komme til med luftverktøy. Viften sitter kun i denne ene umbrakoskruen ja. Quote
RoarB Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 du kan løsne reimstrammern, stramme den mere, ved å dytte inn skruen etter at du har overstramme reima, ta utt plastdekslet til radiator, legg i papp plate i mellom, sett in umbrakoen, på en latmansarm, knock til den med en hammer/annet duglig verktøy, evt kan du sette på en wisegrip med kjetting for løpehjul for å holde igjen... Quote
Jøran89 Posted May 28, 2009 Author Posted May 28, 2009 Nå er hjulet byttet og problemet er ute av verden for min del. Quote
RoarB Posted May 28, 2009 Posted May 28, 2009 Nå er hjulet byttet og problemet er ute av verden for min del. Great Quote
Recommended Posts