HolgersEN Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 Har et spørsmål her...!!! På "Perlå". ELLER min 260E 1991 Modell så "loggrer" tankmåleren som halen på en hund. Det vil si at den går frem og tilbake til tider så en hvet ikke hvor mye bensin som er på tanken. Tankmåleren er bytta, men til ingen nytte dessverre Kan det være hele tankmåler enheten i instrumentet som har kasta inn håndkledet og takka for seg? ELLER hva annet kan det være? Takker for gode svar Quote
Alexander Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Er det bare tankmåleren? Det første som slår meg er jordingsproblemer, men når jeg har sett dette før har viserene for oljetrykk og temperatur hoppet også. Jeg ville dog prøvd å bytte denne lille delen av instrumentet. Tar bare 10-15 minutter. Ps. Tror jeg har ett slikt instrument liggende. Send pm hvis det er interessant. Quote
FrodeS Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Kan det være selve fløeren i tanken? Eller var det den du mente at er byttet? Min ble sånn som du beskriver etter noen tanker biodiesel. Med vanlig diesel ble den fin igjen. Nå mistenker ikke jeg deg for å ha fyllt biodiesel, men det var i hvertfall åpenbart at på bilen min så sykldtes feilen noe med selve føleren i tanken. Quote
HolgersEN Posted May 6, 2009 Author Posted May 6, 2009 Kan det være selve fløeren i tanken? Eller var det den du mente at er byttet? Min ble sånn som du beskriver etter noen tanker biodiesel. Med vanlig diesel ble den fin igjen. Nå mistenker ikke jeg deg for å ha fyllt biodiesel, men det var i hvertfall åpenbart at på bilen min så sykldtes feilen noe med selve føleren i tanken. Selve tankmåleren er bytta ut da den hadde dårli kontakt.! Tror ikke min bil hadde gått så bra på biodiesel da det er en bensinmotor jeg har Quote
repvik Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Kan det være selve fløeren i tanken? Eller var det den du mente at er byttet? Min ble sånn som du beskriver etter noen tanker biodiesel. Med vanlig diesel ble den fin igjen. Nå mistenker ikke jeg deg for å ha fyllt biodiesel, men det var i hvertfall åpenbart at på bilen min så sykldtes feilen noe med selve føleren i tanken. Selve tankmåleren er bytta ut da den hadde dårli kontakt.! Tror ikke min bil hadde gått så bra på biodiesel da det er en bensinmotor jeg har Har "logringa" sammenheng med når du tråkker på brems, bruker blinklys eller noe slikt? Quote
HolgersEN Posted May 6, 2009 Author Posted May 6, 2009 Kan det være selve fløeren i tanken? Eller var det den du mente at er byttet? Min ble sånn som du beskriver etter noen tanker biodiesel. Med vanlig diesel ble den fin igjen. Nå mistenker ikke jeg deg for å ha fyllt biodiesel, men det var i hvertfall åpenbart at på bilen min så sykldtes feilen noe med selve føleren i tanken. Selve tankmåleren er bytta ut da den hadde dårli kontakt.! Tror ikke min bil hadde gått så bra på biodiesel da det er en bensinmotor jeg har Har "logringa" sammenheng med når du tråkker på brems, bruker blinklys eller noe slikt? Nei. Den begynner akuratt når det passer den, mitt på motorveien kan den begynne og da gjør jeg ikke noe.! Quote
Guest Einar Posted May 7, 2009 Posted May 7, 2009 Min og har hatt slike tendenser, skulle bytte den delen av instrumentet, men viste seg at det var i heller dårlig forfatning på den 87 jeg skulle hente fra, men etterpå ble problemene større, oljetrykk synker ikke til 0 med tenning på, reagerer på blink/brems en sjelden gang, mens temp er stabil som bare det. Og det var med akkurat samme instrumentet. Quote
Hauk Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Er nok heller bilen som er altfor glad i å bli luftet. Quote
HolgersEN Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 Er nok heller bilen som er altfor glad i å bli luftet. Den vakke dum Quote
Mbenz Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Ikke bytt tank-temp-oljetrykk delen. På den delen: gjør ren de kontaktpunktene som sitter med M4 messing skruer, følsom for dårlig kontak her og er ikke forsølvet som de andre "skli innpå" kontaktene. Her har jeg hatt prob. med min, og på den samme delen som jeg kjøpte brukt for å løse problemet.. Quote
Glenn Sørvik Posted May 9, 2009 Posted May 9, 2009 Hadde det samme problem på en s124 300 sportline jeg hadde for mange år siden,bos tok dette på garanti og leverte instr. til oslo speedo meter service var vist noe galt med noen kontakt punkter. Quote
Recommended Posts