Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som noen kanskje vet, så hadde jeg en gang i tida denne :

17.jpg

Jeg syns bilen var kjempestas. Det var en 1996-modell, som jeg hadde i 2001 og 2002. Den er hittil den dyreste bilen jeg har eid. I løpet av det året jeg hadde den ble den vasket minst en gang i uka (gjerne 3), og polert ca. hver 2. uke. Den var stort sett alltid blank og nyvasket. Dette var mens jeg bodde i Oslo, og ikke hadde noe særlig bedre fore enn å dulle og stelle med bilen.

Da jeg solgte den, så kjørte jeg til Bergen og leverte den til ny eier der. Han ble så glad i biltypen at han kjøpte seg en sprett ny etter å ha hatt denne et år. For ca. 3 år siden så jeg den såvidt på motorveien utenfor Oslo, og i dag sto den jaggu på en parkeringsplass utenfor en lokal byggevare. Jeg ventet en stund for å slå av en prat med eieren, men han kom jo aldri.

Egentlig var det litt trist å se den nå, 130.000 km og nesten 9 år etter. Mens jeg hadde den, var den så godt som rustfri (fant bare litt inni ramma), og pen å se til. Nå derimot, kan ikke det samme sies. Den hadde fortsatt de samme felgene, som ikke akkurat var blitt noe penere. Rust tøt det fram over alt ; ut av alle hjulbuer, langs kanalene, på den chrommede støtfangeren foran, på støtfangerhjørnene bak, panseret osv. Det var også bulker både her og der (og enda en del steder)

Noen som har tilsvarende, eller kanskje litt hyggeligere historier?

Posted

Det er nettopp derfor jeg nekter å selge bilene mine til noen i familien eller bekjente uansett hvor mye de prøver å overtale meg. Vil helst ikke se bilen igjen siden jeg vet at den aldri i verden får like godt stell av den nye eieren som av meg!

Har faktisk sett min tidligere Golf TDI stv et par ganger etter at jeg gikk over til MB. Samme felgene, samme sommerdekkene. Mattere i lakken, men ingen bulker eller rust å se. Men det var noe som så ut som malingssøl på taket...  :(

S124-en har jeg derimot ikke sett snurten av, heldigvis...

Guest 1042
Posted

Ser rett som det er min første 124. En 88-230E.

Teknisk vet jeg at den har blitt holdt, rust har blitt fjernet og bilen kjøres ikke altfor mye.

Den har også blitt heist opp til standardhøyde eller høyere, fått men kjedelige 15" og fått på rustbuelister.

Bilen er pen å se på, men ikke "min" lenger. Forsåvidt greit for meg.