Jump to content

HJELP:Ulyd i ratt?

Recommended Posts

Guest hotspot
Posted

Hei, jeg har en MB ambulanse fra 75, har hatt den i en måneds tid, den er Eu OK nylig. Den har en stund hatt en litt rar lyd når jeg vrir hardt på rattet, og nå er den begynnt å ha en skingrende lyd som kommer fra rattet når jeg svinger hardt...Noen som vet hva det kan være????

Guest GammelGul
Posted

Er det ved fullt rattutslag? Sjekk servooljen din.

Guest hotspot
Posted

ok. kan godt være det..ja det er ved fullt rattutslag. Den har liksom knatra litt ved fullt rattutslag før, og nå skingrer den altså...etter en tur ned trollstigen og atlanterhavsveien og tilbake til oslo, kanskje ikke så underlig..takk for svar.

Guest hotspot
Posted

ser du har en gammel en selv...morsomt. Ellers er min utrolig deilig å kjøre...

Guest GammelGul
Posted
ser du har en gammel en selv...morsomt. Ellers er min utrolig deilig å kjøre...

Ja, det var disse modellene som gjorde at Mercedes fikk status som solide og komfortable biler. Top of the line. :lol:

• 2 weeks later...
Guest hotspot
Posted

Jeg tok bilen på verksted for å få sjekka servoolja, ikke no galt med den, i det heletatt oppførte bilen seg eksemplarisk da mekanikeren tok den en runde, ingenting noe sted-sa han. Men det er en ulyd som kommer og går, bare når jeg kjører sakte og ratter mye...det er både en knark-knark lyd og en skingrelyd. skingrelyden kan komme uten at man ratter også...,men som sagt er den ikke konskvent med lydene sine. gode ideer? eller er det bare at det er en gammel bil?

Guest hotspot
Posted

en annen ting...vet noen om et bra verksted i oslo for denne type bil?

Guest GammelGul
Posted

Selvsagt, Klubben har samarbeidsavtale med disse;

Keen Autoteknikk

Spes. Mercedes-Benz, Bosch Innsprøytning. 10% på gjeldende priser, 10% på Garmin Navigasjonsprodukter

Brobekkveien 64E, 0583 Oslo,

Tlf: 22 72 12 25, Fax 22 72 40 59, E-mail: keen-autoteknikk@c2i.net