FrodeS Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Denne dumpet ned i mailboksen min : Hei alle Mercedes entusiaster. Til høsten arrangeres Pagodetreff på Røros. Er det noen av medlemmene som er Pagodeeier så kan dette anbefales. Skandinavisk Pagodetreff arrangeres 1 gang i året enten i Sverige, Danmark eller Norge. I fjor stilte det 35 biler på arrangementet i Sverige. Dette er likesinnede mennesker som elsker å kjøre pagode og ha hyggelig sosialt samvær samtidig. Meld deg (dere) på før det blir fullt. Se vedlegg. KJÆRE ”PA”GODE VENNER Velkommen til Skandinavisk Pagodetreff i Norge 2009. 28. til 30. august på Røros. Røros er en gammel koppergruveby (grunnlagt i 1644) beliggende i Sør Trøndelag. Byen er en del av verdens kulturarv, og ligger 390 km. fra Oslo. Vi skal bo på Røros Hotell (www.roroshotell.no) som har en høy standard og er viden kjent for sitt gode kjøkken med både lokale og internasjonale retter. Vi vil få en fin opplevelse i naturskjønne omgivelser. Husk å sette av denne helgen til årets store Pagode begivenhet. Se priser, program og påmelding på neste side. Med vennlig hilsen Heidi og Hans Friis Lise og Arne Lossius Quote
Fredrik B Posted May 1, 2009 Posted May 1, 2009 Hva er pagode? Søkte på wikipedia å der stod det ett eller annet om ett tempel. Hva vil dette si? Jeg har hytte på røros, så om noen skal hit så er det STOR sansynlighet for at jeg reiser nedover. Min mor jobber også på Vertshuset Røros, så KANSJE noen gode priser kan fikses hvis lysten er der Quote
Thomas Madsen Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Hva er pagode? Søkte på wikipedia å der stod det ett eller annet om ett tempel. Hva vil dette si? Jeg har hytte på røros, så om noen skal hit så er det STOR sansynlighet for at jeg reiser nedover. Min mor jobber også på Vertshuset Røros, så KANSJE noen gode priser kan fikses hvis lysten er der Prøv ett søk på W113 Quote
Fredrik B Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Hva er pagode? Søkte på wikipedia å der stod det ett eller annet om ett tempel. Hva vil dette si? Jeg har hytte på røros, så om noen skal hit så er det STOR sansynlighet for at jeg reiser nedover. Min mor jobber også på Vertshuset Røros, så KANSJE noen gode priser kan fikses hvis lysten er der Prøv ett søk på W113 Fant ut av det, hadde bare aldri hørt navnet pagode. Hva kommer det av? Quote
Alexander Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 W113 (1963–1971) Mercedes-Benz 280 SL (W113). W113 fikk raskt tilnavnet «Pagode», på grunn av den spesielle formen på bilens hardtop-tak. Opprinnelig var modellen tenkt som erstatter for både 190SL og 300SL, men i praksis var det få som så den som arvtaker for den klassiske sportsbilen, og i stedet fortsatte den i samme spor som 190SL. Teknisk sett bygget bilen på 220SE, med noe større motor. Senere ble den også produsert i variantene 250SL og 280SL. W113 var i produksjon frem til 1971, og ble totalt produsert i 48,912 eksemplarer. Quote
Fredrik B Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Takk for info. Noen som tenker seg nedover/oppover? Quote
Øystein Wormdal Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Takk for info. Noen som tenker seg nedover/oppover? Ikke umulig, siden det ikke er så langt unna Trondheim. Vi kan se på det. Lyst til å dra? Quote
Fredrik B Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Takk for info. Noen som tenker seg nedover/oppover? Ikke umulig, siden det ikke er så langt unna Trondheim. Vi kan se på det. Lyst til å dra? Vært gøy å dra nedover å se hvis noen andre skal. Tror ikke jeg gidder å dra alene. Er jo 2,5 timer kjøring en vei. så er jo fullt mulig å ta en dagstur for Trondhjemmere! Quote
Øystein Wormdal Posted May 2, 2009 Posted May 2, 2009 Takk for info. Noen som tenker seg nedover/oppover? Ikke umulig, siden det ikke er så langt unna Trondheim. Vi kan se på det. Lyst til å dra? Vært gøy å dra nedover å se hvis noen andre skal. Tror ikke jeg gidder å dra alene. Er jo 2,5 timer kjøring en vei. så er jo fullt mulig å ta en dagstur for Trondhjemmere! Det er absolutt ingen umulighet. Skal blinke ut datoene, så får vi se. Hadde vært artig å ta en tur. Quote
Recommended Posts