Jøran89 Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Skulle være snill inatt og bytte støtfanger framme på 124 300TD Turbodieselen til en kolega. Har jo byttet flere ganger tidligere på mine biler, men denne TDTen har jo oljekjøler foran venstre forhjul. Det gjør at jeg ikke kommer til mutterne som holder støtfangeren på vanlig måte, men det jeg lurer på er om jeg kun trenger å ta ut venstre hovedlykt for å komme til mutterne? Eller må jeg ut med oljekjøleren? 2: Går det bra å montere en støtfanger uten lufteriller på en bil med oljekjøler eller MÅ den ha riller? Er ikke sikker på årsmodell, men det er en prefacelift, altså før 1990 modell. Quote
FrodeS Posted April 30, 2009 Posted April 30, 2009 Skulle være snill inatt og bytte støtfanger framme på 124 300TD Turbodieselen til en kolega. Har jo byttet flere ganger tidligere på mine biler, men denne TDTen har jo oljekjøler foran venstre forhjul. Det gjør at jeg ikke kommer til mutterne som holder støtfangeren på vanlig måte, men det jeg lurer på er om jeg kun trenger å ta ut venstre hovedlykt for å komme til mutterne? Eller må jeg ut med oljekjøleren? 2: Går det bra å montere en støtfanger uten lufteriller på en bil med oljekjøler eller MÅ den ha riller? Er ikke sikker på årsmodell, men det er en prefacelift, altså før 1990 modell. Jeg ville ikke montert støtfanger uten lufteriller. En TDT kan lage ekstremt mye varme. Husk at dette er den 124 med den største radiatoren av dem alle. Det kan være en utfordring å ta av støtfangeren på disse bilene. Vær glad det ikke er automatoljekjøler i høyre innerskjerm også, der er det enda trangere. Tar du ut lykta, så kommer du enkelt til mutterne. Quote
Jøran89 Posted April 30, 2009 Author Posted April 30, 2009 Tenkte på å lager noen hull i fangeren der hvor kjøleren sitter da de som eier bilen ikke er såå nøye med utseende, men at det funker og at bilen hel. Da satser jeg på å ta ut lykta som heldigvis ikke er så mye jobb... Takk for svar. Quote
Recommended Posts