Jump to content

Spørsmål om kvalitet på deler.

Recommended Posts

Guest Morgan
Posted

Hei

Jeg skal skifte de hydrauliske ventil løfterne og ventil tettinger.

Derfor har jeg ett spørsmål:Er kvaliteten på ventil løfterne hos autotrio like bra som orginale ventil løfterne som man kjøper på mercedes?

Er det samme firma som lager dem?

Mvh.

Morgan

Guest Morgan
Posted

Tror det var Febi Bilstein de sa.

Er ikke så inn i hva som er bra merker,har bare erfaring med orginale mercedes deler som jeg kjøper på autostern,og de har jeg vært fornøyd med. Men hvis mercedes bruker Febi Bilstein som leverandør til ventilløfterne sine så kan jeg jo like godt handle på autotrio til en rimeligere penge. Penger spart er penger tjent. :D

Noen andre som vet noe?

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Jeg kan trygt anbefale febi-deler etter å nesten bare å ha brukt det på gamlebilen. (foringer, kamsett osv.)

Ovennevnte kamsett kjøpte jeg hos autoteile i bergen, esken sto det FEBI på, kam'en inni esken var pakket inn i plast med "Mercedes originalteile" (elns) merking på

Guest Morgan
Posted

Takker for svar.

Har forresten ett spørsmål til,bruker mercedes sachs dempere orginalt?

Skal skifte ut demperne mine foran og får 45% på sachs dempere. Har sports pakke kode 956.

Mvh.

Morgan

Guest Eivind Soltvedt
Posted

har hørt både sachs og Bilstein. Er ikke helt sikker på hvilken.

Tror uansett at du ikke gjør noen feil om du kjøper sachs. ;)

Kyb derimot har jeg relativt middelmådig erfaring med og Monroe har jeg blitt frarådet av flere. Tilogmed noen av de som selger dem! :shock:

Guest Morgan
Posted

Har surfet litt rund på forskjellige forum og funnet ut at det nok er Sachs og Bilstein som leveres orginalt.

Ser at Bilstein sine dempere er gule og blå og Sachs sine er svarte.

De som sitter på bilen min nå er svarte så jeg regner med at det er Sachs. Det er endel som sier at Bilstein er bedre enn Sachs,noen som har erfaring?

Er vel egentlig ikke så viktig når man har en liten motor og ikke skal kjøre noe krevende. Har en C-180 94mod med sports understell kode 956.

Guest Ebola
Posted

Jeg har vel også hørt at bilstein skal være best på tyske biler. men jeg tror det er det samme egentlig. ville evt hørt med autotrio, om hvilke typer de selger

Posted
Jeg har vel også hørt at bilstein skal være best på tyske biler. men jeg tror det er det samme egentlig. ville evt hørt med autotrio' date=' om hvilke typer de selger[/quote']

AutoTrio selger Bilstein siden de er importør av Bilstein i Norge!

Posted

Autotrio selger også Sachs som er originaldempere. Iallefall er nivåreguleringsdemperne (originale) på MB produsert av Sachs.