Guest Espen Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Driver å titter etter biler for tiden og er derfor også hyppig innom forsikringskalkulatorene for å få en pekepinn på priser. Var inne på Gjensidige Nor, og der må du skrolle deg nedover til du finner din modell. Jeg skulle se etter 230, og da dukket det opp en linje hvor det stod 230 5.0. Visste ikke at dette var laget? Er det 123 serien dette da? For så denne annonsen for noen dager siden, men gikk gikk ut i fra at dette var hjemmebygd....Noen som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 .... men gikk gikk ut i fra at dette var hjemmebygd....Noen som vet?Hjemmesnekra møl. Aldri vært levert slikt fra DBAG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Der var jeg egentlig trodde. Men hvilken bil er det som det henvises til da i forsikringskalkulatoren? Det står faktisk 230 5.0..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Der var jeg egentlig trodde. Men hvilken bil er det som det henvises til da i forsikringskalkulatoren? Det står faktisk 230 5.0..... Tror du en middels forsikringsagent vet noe om MB? DE har så mye rart i listene sine at jeg er like forbauset hver gang jeg bytter selskap og de skal finne mine. Og 190E og 300TD Turbo er nå ganske vanlige biler... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Hehe, ja, husker når jeg ringte et annet selskap og sa jeg hadde en C180T. Men da sa de at de ikke kunne forsikre bilen min da de ikke forsikret turbobiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Har vært borti mye rart på tlf jeg også, men dette ligger nå ute på nettet da.....Men siden ingen har hørt om den engang, så sier vel det sitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Har vært borti mye rart på tlf jeg også' date=' men dette ligger nå ute på nettet da.....[/quote']Jamen det som ligger på nettet er jo det samme som agenten forholder seg til, det er jo bare et oppslag mot de (råtne) dataene de har i basen sin det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Björn Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Viss itj æ tar helt feil så er dette samma bila som ble tattopp tidliger inni dette forumet og at d ble laget slike biler i tyskland. Bare i få tall.... Bygget av huske æ itj. Se etter en eldre forum om denne bila.... Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Viss itj æ tar helt feil så er dette samma bila som ble tattopp tidliger inni dette forumet og at d ble laget slike biler i tyskland. Bare i få tall.... Bygget av huske æ itj. Se etter en eldre forum om denne bila.... Björn Jada, den har vært oppe mange ganger den der.SÅ den faktisk kjørende i Oslo (eller en lik en) i 1987, rett etter at jeg hadde kjøpt 240D'en. Var litt drømmebil akkurat da. http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=2439 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Er sikkert snakk om en godkjent ombygging som er ført inn, så den selv i listene for noen år siden Som et apropos til diskusjon vedrørende manglende MB-kunnskap kan jeg jo nevne at mine foreldres 250D Turbo både er registrert og godkjent som en 250TD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Som et apropos til diskusjon vedrørende manglende MB-kunnskap kan jeg jo nevne at mine foreldres 250D Turbo både er registrert og godkjent som en 250TD Det er ingenting! Da jeg var og godkjente min siste importbil, var den en EU kontroll av en ca 1998 C200 der. Da han kjørte forhjulene opp på bremsetesteren sa testeren (unnlater å kalle han sakkyndig med vilje) "De ekkje noge firetrekk eller no sånt på denna?" Hvis du jobber med kontroll av biler så skal du kunne at en gammel C klasse ikke kom med 4wd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Jeg kranglet som fan med en fyr som mente at min 270CDI var kompressormatet og ikke turbo. Kansje også verdt å nevne at han var bilmekaninker. Prøvde å forklare han at den hadde turbo og at jeg var 100 % sikker siden jeg hadde hatt turboen ute 2 ganger selv. Nei han var 100 % sikker på at det var kompressor.. Han mente CDI stod for Compressor Diesel Injektion. Hmm. Hater og diskutere med slike folk. Jeg har aldri hørt om en diesel bil levert orginalt med kompressor. Finnes det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Trodde det var for Common Rail eller.no. Men jeg kan bekrefte at du har vifte, ikke pumpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Jeg kranglet som fan med en fyr som mente at min 270CDI var kompressormatet og ikke turbo. Kansje også verdt å nevne at han var bilmekaninker. Prøvde å forklare han at den hadde turbo og at jeg var 100 % sikker siden jeg hadde hatt turboen ute 2 ganger selv. Nei han var 100 % sikker på at det var kompressor.. Han mente CDI stod for Compressor Diesel Injektion. Hmm. Hater og diskutere med slike folk. Jeg har aldri hørt om en diesel bil levert orginalt med kompressor. Finnes det?? Ikke bare var han tydligvis helt blåst, han har tydligvis heller ikke fått med seg at MB er tysk, og gjerne bruker tyske betegnelser... Compressor.. hahah... Makan til dust. Du spurte ikke om han kunne vise deg hvor Compressoren satt? EDIT: Det finnes en del diesler med kompressor, men det er vel ikke så vanlig i biler. Det finnes i hvertfall i en del båtmotorer. Og i 2-takt diesler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Brabus Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Ja han holdt på å irritere vettet av meg. Han var fast bestemt på at mercedes kjørte kompressor på dieslene sine og ikke turbo. Rikket seg ikke uansett hvor mye jeg diskuterte med han. Hadde ikke biln min der så kunne ikke be han vise meg hvor den sto.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Der var jeg egentlig trodde. Men hvilken bil er det som det henvises til da i forsikringskalkulatoren? Det står faktisk 230 5.0..... Tror du en middels forsikringsagent vet noe om MB? DE har så mye rart i listene sine at jeg er like forbauset hver gang jeg bytter selskap og de skal finne mine. Og 190E og 300TD Turbo er nå ganske vanlige biler...Fant på nettet nå. Det ble faktisk bygd noen slike av AMG. Sedn vel og merke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ikke bare var han tydligvis helt blåst' date=' han har tydligvis heller ikke fått med seg at MB er tysk, og gjerne bruker tyske betegnelser...[/quote'] Jepp, Common-Rail Diesel Injection er da vitterlig tysk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ikke bare var han tydligvis helt blåst, han har tydligvis heller ikke fått med seg at MB er tysk, og gjerne bruker tyske betegnelser... TULLINGER!!!.... Volkswagen...er det japansk det da......TDI.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Ikke bare var han tydligvis helt blåst' date=' han har tydligvis heller ikke fått med seg at MB er tysk, og gjerne bruker tyske betegnelser...[/quote'] TULLINGER!!!.... Volkswagen...er det japansk det da......TDI.... hæ?? falt litt av lasset jeg nå... komme og "kjefte" for ting et halvt år etter CDI er vel en mer eller mindre engelsk forkortelse, det skal jeg gå med på, men stort sett er da forkortelsene tyske hos MB ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 He, he..... her er alt mulig...du tror det ikke før du ser det.... Det hele var ment som en spøk fra min side, men er ikke TDI forgjengeren av dagens common rail diesel...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 He' date=' he..... her er alt mulig...du tror det ikke før du ser det.... Det hele var ment som en spøk fra min side, men er ikke TDI forgjengeren av dagens common rail diesel...? [/quote'] TDI og CDI er vel bare merkenavn. TDI er jo forskjellige systemer, både pumpedyse og common rail, uten at jeg helt vet forskjellene på dem. CDI er mercedes sitt navn, TDI er VAG sitt. (ja, volvo V70 TDI har VW-motor) Ford bruker TDCI , nissan bruker dCi, bmw bruker D, saab bruker TID osv osv ... (hvis jeg husker noenlunde rett). Stort sett er det samme systemene... Same shit, different wrapping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest w201034 Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Og HDi på PSA-gruppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MbTore Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 He' date=' he..... her er alt mulig...du tror det ikke før du ser det.... Det hele var ment som en spøk fra min side, men er ikke TDI forgjengeren av dagens common rail diesel...? [/quote'] TDI og CDI er vel bare merkenavn. TDI er jo forskjellige systemer, både pumpedyse og common rail, uten at jeg helt vet forskjellene på dem. CDI er mercedes sitt navn, TDI er VAG sitt. (ja, volvo V70 TDI har VW-motor) Ford bruker TDCI , nissan bruker dCi, bmw bruker D, saab bruker TID osv osv ... (hvis jeg husker noenlunde rett). Stort sett er det samme systemene... Same shit, different wrapping Og Opel bruker DTi (DTi= dead turbo injection) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ///AMG Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Men back to topic. Kan ikke dette være en måte forsikringsselskapene bruker for ombygde 230E ---> 500E? Var jo en del 230`er som gjennomgikk operasjonen til 500 for en tid siden?Blir registrert som 230 me en 5l, siden det egentlig ikke er en 500? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Men back to topic. Kan ikke dette være en måte forsikringsselskapene bruker for ombygde 230E ---> 500E? Var jo en del 230`er som gjennomgikk operasjonen til 500 for en tid siden?Blir registrert som 230 me en 5l' date=' siden det egentlig ikke er en 500? [/quote'] Det jeg har sett av sånne, så sier vognkortet at bilen er en 230E , med en undertekst om at den er godkjent ombygd til 500. I følge en jeg snakket med, så betalte han forsikring som om det var en 230E. Vil tro det er like mange praksiser på hvordan sånt gjøres, som det er forsikringsselskaper. Som Arne sa, så er det mye rart å finne i slike databaser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.