Guest jørgensen Posted April 24, 2009 Posted April 24, 2009 Venstre baklykt har sluttet å virke, pære og sikring er sjekket! hvor skal jeg feilsøke? 124 tdt 1992 Quote
Guest jørgensen Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Trenger fremdeles hjelp med den baklykt! Hvor er det lurt å feilsøke? Quote
Guest 1442 Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Jordinga di er svidd /røket av /irret et sted mellom karosseri og lykt. Det er felles jording til alle pærer i løkta, brun ledning til karosseri. Om du har økt effekt eller står med blink, rygg, brems og parklys på samtidig/ofte/lenge, repr. dette et strømforbruk på 5,6 amp. Vet ikke hvor tykk jordledningen er kanskje 0,5, 0,75 mm2. Det går like mye strøm i jordledningen, skjekk den, er oftest synderen. Quote
repvik Posted April 28, 2009 Posted April 28, 2009 Både rygg, park, brems virker!? Du sier at baklykta ikke virker, men når du da får svar etter det symptomet du beskriver, så endrer du problembeskrivelsen. Jeg vil tro at de aller fleste her inne elsker å svare på slike spørsmål. Quote
Guest Einar Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Er det venstre baklys/park som har slukna, utifra din forklaring trodde jeg at alt i baklykta hadde slukna, og det utelukker i grunnen jordingsfeil, da det vil gjøre at ting virker sånn delvis og på en rar måte. Virker venstre park foran? Gjør den ikke det er det noe med strømforsyning til V. park og kjan sitte i lysbryte, sikringsboks e.l. Virker det foran, ville jeg sjekka stikket til baklykta, selve pæreholderen, og så jobbet meg framover. Quote
Guest 1442 Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Bare sånn littegranne innpå. Jeg er betalende medlem og er aldri anonym når jeg spørr eller svarer i forumet, dette krever noe og jeg forplikter meg til noe. Har snart ikke lyst til å lese/svare på gjesters "småproblemer" pga. deres anonymitet. Har heller ikke lyst til å gi bort min tid, kompetanse eller erfaring, spesielt på gjester som snylter, som heller aldri liksom får meldt seg inn i klubben. Er forøvrig betalende støttemedlem i www.vwbus.no www.oslovwclub.no Tanken er at mitt lille bidrag gjør muligens at noen "gidder" å drive disse fantastiske klubbene. Quote
Guest jørgensen Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Takk Tommern57 det varmede!! Hvis noen lure så har jeg faktisk tenkt å bli medlem, hvis der altså er plass til en halvdum snyltne danske Quote
Jøran89 Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Takk Tommern57 det varmede!! Hvis noen lure så har jeg faktisk tenkt å bli medlem, hvis der altså er plass til en halvdum snyltne danske Du er hjertelig velkommen! Ang. problemet med baklykta de har jeg desverre ikke peiling. Synes det hørtes rart ut, men kansje du har mye irr i pæresokkelen? Quote
repvik Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Takk Tommern57 det varmede!! Hvis noen lure så har jeg faktisk tenkt å bli medlem, hvis der altså er plass til en halvdum snyltne danske Plass til nye medlemmer er det alltids Sjekk at det store reléet bakerst i sikringsboksen sitter skikkelig fast. Jeg mista lys i hytt og pine når dette var løst. Fungerer pærevarsleren? Quote
Guest jørgensen Posted April 29, 2009 Posted April 29, 2009 Ja pærevarsellampen lyser, denne varsellampe lyste også da baklyset virket! Quote
ODDATLE Posted May 6, 2009 Posted May 6, 2009 Kan være irr el.lign i pæreholder eller koblings-stikket til lykten som ligger gjemt bak reservehjulet. dårlig kontakt gir mindre strøm til pæren, og baklysene (høyre og venstre) er på forskjellige sikringskurser. Pærevarsleren gir feimelding dersom belastningen på baklysene ikke er like, også dersom du har feil pære i en av de. Jeg har koblet lys til hengerfestet mitt selv, uten å koble baklysene til hengeren via pærevarsleren. Får feilmelding hver gang jeg bruker hengeren dersom jeg har lysene på, men "IKKE" uten lys selv om jeg bruker brems eller blinklys. Quote
Recommended Posts