Guest Magnus S. Svendsen Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Hei. Har kjøpt en w124 91 mod med klimaautomat. Kupeviften virker ikke. Noen som vet i hvilken ende det er best å starte feilsøkingen? Tips mottas med takk Så hopper temp.måleren noe voldsomt stort sett hele tiden.. Den hopper og spretter å lever sitt eget liv. Den stabiliserer seg til tider, men blir ikke værende der lenge. Hva er problemet? Så står oljetrykket konstant på 3 bar. Den hopper opp med en gang tenningen vries om. Gåen giver? Håper på gode svar! Vil ha limoen i stand vet de! Vedlagt følger bilde av klimaautomaten! -Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Hei' Sjekk sikkringer først og fremst. Det kan være så "enkelt" som at vifta er gåen. Denne vifta er svindyr ny, så jeg anbefaler å finne en brukt. Under "DIY" er det laget en grei beskrivelse om hvordan du bytter den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus S. Svendsen Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Frykter desverre det verste her... Så da får jeg gå på leting etter en ny vifte. Regner med vifta er lik selv om det er klimaaut.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus S. Svendsen Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 ...Og ja, jeg er helt ny her! Hvor finner jeg DIY tråden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 ...Og ja, jeg er helt ny her! Hvor finner jeg DIY tråden? De er kun tilgjengelig for medlemmer. Med klimaautomat, så er det ikke uvanlig at regulatoren tar kvelden. De er dessverre ikke helt billige. Det første du bør teste er om selve vifta går. Gjør den det, så vil jeg anbefale å ta kontakt med Mathisen Bilelektro og snakke litt med "Mattis" selv. For å komme til vifta tar du ut vinduspusseren, og åpner boksen under. Det høres plundrete ut, men er ikke så vanskelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus S. Svendsen Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Temp måleren har sluttet å leve sitt eget liv etter en motorvask i går.. Merkelig, men greit... Begynner å minne meg om italiensk elektronikk dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Begynner å minne meg om italiensk elektronikk dette Forskjellen er vel at italiensk elektronikk roter når bilen er 1 år. Bilen din er 18 år gammel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus S. Svendsen Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 Begynner å minne meg om italiensk elektronikk dette Forskjellen er vel at italiensk elektronikk roter når bilen er 1 år. Bilen din er 18 år gammel... Det hører til at jeg er Alfist og har kjørt alfa i alle år! Elektronikken i min 91 mod Alfa Romeo funker faktisk bedre enn Merca akkurat nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Begynner å minne meg om italiensk elektronikk dette Forskjellen er vel at italiensk elektronikk roter når bilen er 1 år. Bilen din er 18 år gammel... Det hører til at jeg er Alfist og har kjørt alfa i alle år! Elektronikken i min 91 mod Alfa Romeo funker faktisk bedre enn Merca akkurat nå! Men er elektronikken like urørt etter alle de årene på veien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus S. Svendsen Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Begynner å minne meg om italiensk elektronikk dette Forskjellen er vel at italiensk elektronikk roter når bilen er 1 år. Bilen din er 18 år gammel... Det hører til at jeg er Alfist og har kjørt alfa i alle år! Elektronikken i min 91 mod Alfa Romeo funker faktisk bedre enn Merca akkurat nå! Men er elektronikken like urørt etter alle de årene på veien? Ja! Har faktisk ikke rørt noe elekrtonikk på den bilen! Men nå har jeg full historie på den da. Det har jeg desverre ikke med MBen. Den har levd et ukjent liv i tyskland før den kom til Norge. Ikke godt å si hvor mange som har hatt bilen. Da er det ikke rart at det er noe småtteri å rydde opp i etter andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts