Jump to content

bytte av bakre håndbrekkvaier på w124.

Recommended Posts

Posted

må bytte håndbrekkvaier bak på venstre side på min w124 86 mod. har festet den fremme. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få av den gamle og på den nye bak ved bremseskiven. og jeg finner selvfølgelig ikke haynes boken min for øyeblikket. har skrudd av den bolten som er synlig på bksiden av bremseskiven. men det hjalp ikke mye. noen her som vet hva jeg skal gjøre og kunne gidd meg en liten forklaring eller scannet inn noen bilder fra haynes boken?

Posted
må bytte håndbrekkvaier bak på venstre side på min w124 86 mod. har festet den fremme. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få av den gamle og på den nye bak ved bremseskiven. og jeg finner selvfølgelig ikke haynes boken min for øyeblikket. har skrudd av den bolten som er synlig på bksiden av bremseskiven. men det hjalp ikke mye. noen her som vet hva jeg skal gjøre og kunne gidd meg en liten forklaring eller scannet inn noen bilder fra haynes boken?

Skavviseskavvise... Det begynner å bli en stund sida, men jeg skiftet denne da jeg tok hjullagerene. riktignok bare den høyre jeg byttet. Du må skru ut den bolten, i tillegg må du ha av bremseskiva og løsne selve wiren på innsiden. Jeg mener å huske det sitter en slags "kule" i brekkmekanismen, mens wiren har to "armer" med hull i. Disse må du bende ut, for å løsne wiren fra bremsemekanismen.

Dernest er det mye banning og faenskap for å få løs den delen som er festet med bolten du har skrudd ut. Dette satt godt på min bil.

Posted

takk for avret. fikk den av til slutt. med mye banning :D men skal man feste vaieren forran eller bak ved skiven først? noen som vet?