Jump to content

Service i utlandet ??


Thomas Madsen

Recommended Posts

Er det noen i eller rundt Trondheim som har erfaringer de vil dele, skal ha service til sommeren og ser vel for meg Sverigetur, men hvor og til hvem? Forresten noen som har peiling på hva det koster for Webasto i Sverige, har lyst til å kaste ut den som står og få montert ny.

 

Anbefaler Jemtbil i Östersund, jeg har vært der et par ganger, og har gode erfaringer.

Ring +4663155940 og snakk med Lars Vestlund, så får du snakke med en hyggelig fyr.

Prisene er hyggelige sett med norske øyne. Jeg betalte litt over 5000 SEK for en B-service inkl. bytte av bremsevæske. (to år siden).

 

Blir å ta en tur dit i løpet av sommeren for service tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

HAr ikke erfaring med MB og service utlandet, men veldig god erfaring på andre bilmerker. Halv pris og det var inkludert leiebil, "varer" og ekstremt god service på bil og av personene som servet deg! Og i tillegg bruker mye kortere tid.

Har alltid syntes det har vært rart i Norge med service og smårep at dette skal ta to til tre dager. I Sverige var det tre til fire timer.

 

VELDIG FORNØYD!

Link to comment
Share on other sites

Det er tidsbruken som er hovedgrunnen til at jeg bruker MB i Strømstad. I Norge må man alltid sette fra seg bilen og aldri vite når den er ferdig, mens i Sverige leser jeg et par aviser på venterommet. Etterpå kan jeg dra på jobb, bare noen timer forsinket.

Mistenker at prisnivået er noe dyrere hos MB Strømstad enn lenger sør i landet. Er jo veldig lett å utnytte ukritiske nordmenn der...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Når man tar service i utlandet f.eks. i Tyskland, hvordan fungerer det med refusjon av moms(mva)?

Jeg skal til Tyskland nå til uka, og har rett og slett glemt å undersøke dette. Er det noen som vet hvordan dette fungerer utifra merkeverksteder, enten generelt eller Tyskland spesielt?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 5 months later...

Ser det er flere som skryter av Biltjänst i Arvika. Jeg har ikke mye å sammenligne med da jeg har tatt alle servicene på CLKen der bortsett fra den aller første som jeg tok hos BOS på Rud. Servicen på Rud var sikkert vellykket for dem da de både fikk mye penger og meg til å føle meg som en dritt. Det har aldri hendt hos Jan eller Per hos Biltjänst. Hva jeg har spart på disse årene vet jeg ikke, men et grovt eksempel husker jeg; En vår jeg skulle ta ut bilen etter vinteropplaget var det olje i det elektriske ledningsopplegget og alt måtte byttes. BOS Rud skulle ha 25k NOK for dette. En mail til Sverige og det kom tilbud tilbake på 13K SEK for nøyatig samme jobben.

De har et rom i 2. etasje med bord og stoler hvor det går an både å spise og jobbe mens man venter. Det er både en Lidel og bensinstasjon i nærheten så det er ikke vanskelig å få tak i mat.

 

Det viktigste er at jeg blir behandlet som en kunde hos Biltjänst. Det er samme mannen som jobber på min bil hver gang og siden det er lov å gå ut i verkstedet (det er veien opp til rommet i 2. etasje) så benytter jeg anledningen til å snakke med ham om bilen og tilstanden på den. Han tar seg tid til å tegne og fortelle og det setter jeg meget stor pris på.

 

Jeg kan altså ikke gjøre noe annet en å gi de varmeste anbefalinger av Biltjänst!!

Fortsetter de å oppføre seg som de gjør bytter jeg aldri leverandør.

 

Noe mer å foreta seg i Arvika? Biltjänst ligger en grei 15 minutters spasertur fra sentrum. Der har de det du trenger av butikker, restauranter og pol. Og så har de Arvika Fordonsmuseum: http://www.arvikafordon.nu/program.htm. Dette er verd en tur alene! Jeg skjønner ikke hvorfor ikke klubben har vært en tur der på en varm solfylt lørdag. De har riktignok bare en Benz (19113), men mange andre spennende biler og mye rart!! Sjekk ut linken for åpningstider, priser, program og biler! Fra Arvika kunne turen gå til vår lille gård ca. en time sydover (Holmedal) hvor vi kunne grillet i solnedgangen før klubben setter kursen tilbake til Oslo (ca. 1,5 timer).

 

Jeg vet ikke hvem som står bak Biltjänst (eier og driver), men de gjør det bra. De har strategi og fører en kundepolitikk som gjør at de vil være der lenge. Om du bruker hvilerommet i 2. etasje finner du en del av målene og verdiene deres rammet inn på veggen. Det er verd å lese.

 

mvh

Johan

 

 

PS

Husk norske myndigheter følger med på nordmenns bruk av penger i utlandet. Reglene sier at du skal betale MVA av det du kjøper når du krysser grensen og de får kopi av alle transaksjoner fra banker og kredittkortselskaper. Husk at det går an å dele regningen opp i flere og betale på den måten komme under rapporteringsgrensen. Per kan alt om dette.

DS

Link to comment
Share on other sites

PS

Husk norske myndigheter følger med på nordmenns bruk av penger i utlandet. Reglene sier at du skal betale MVA av det du kjøper når du krysser grensen og de får kopi av alle transaksjoner fra banker og kredittkortselskaper. Husk at det går an å dele regningen opp i flere og betale på den måten komme under rapporteringsgrensen. Per kan alt om dette.

DS

 

Det går vel kanskje også an å få arbeidet utført og så refundert mva?

Og deretter å betale norsk mva når man kommer til Norge og med det havne på omtrent samme sum bare lovlig.

Dette siden mva er samme i Norge og Sverige..

Link to comment
Share on other sites

Glemte å nevne at jeg nettopp fikk en mail fra Per med en gavesjekk pålydende SEK 500,- om jeg bestillte time før 28. februar. Jeg vet ikke om det gjelder alle eller om det er spesielt for kunder de har hatt over mange år, men det spiller ingen rolle for meg. Jeg har vært der lenge og kommer til å bli der lenge.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...