Jump to content

Service i utlandet ??


Thomas Madsen

Recommended Posts

Hadde dette vært noe å ha under medlemmenes forum ?

Har en far som har vært par steder i Tyskland og hatt service hos litt forskjellige mb forhandlere med delte erfaringer.

Så han lurte på om ikke det burde ha vært her inne, ett underforum med forskjellige servicesteder i utlandet og erfaringer med diss.

 

Regner med att Charlie ihvertfall har 1 han er positivt til i Tyskland  :-D

Regner med att det også er flere..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

God ide. Selv har jeg flere ganger vært hos MB i Flensburg, og har ikke vært der for siste gang for å si det sånn.

Kjempeservice. En får ikke følelsen av at en har fått service engang her hjemme, er min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte til verkstedet på fabrikken med SEC-en min en gang. Hadde blant annet litt trøbbel med at den ikke ville gå skikkelig, spesielt ved kald motor. Derfor ville de gjerne ha bilen over natta for å få sjekket den ved kald motor. En av de eldre mekanikerne ble tilkat for å gå gjennom bilen sammen med meg. Han hadde tydeligvis vært borti 126-biler før. :D

Jeg ble utstyrt med en CLK 320 med beskjed om å komme tilbake neste ettermiddag. Da gikk bilen som en klokke, og feilen var egentlig en liten bagatell når man først fant den. De hadde også funnet et par andre ting som var nødvendig å ta, og hadde ringt meg tidligere på dagen for å opplyse meg om det og få klarsignal til å gjøre reparasjonen. Anbefales på det sterkeste. Prisen var det heller ikke noe å si på.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har VELDIG god og årelang erfaring med Klaus+Co i Flensburg. Dette er et Mercedes Benz merke-verksted med veldig høy faglig kompetanse og et veldig høyt service-orientert personell. Her blir du virkelig tatt godt imot!

 

I utgangspunktet så kan man nok i grove trekk si at man sparer ca 40% både på deler og arbeid her i forhold til norske merke-verksted sine priser. Det gjør at man ikke skal ha så veldig store reperasjonene før man sparer inn både turen, oppholdet og tax-free kvoten. Dessuten så er det jo deilig med en tur til Flensburg iblandt.

 

På delelageret der sitter det en veldig hyggelig kar som forstår ganske godt norsk (om man snakker litt rolig og "pent"). Han kan også ta imot mailer på norsk, og svarer på "norsk" tilbake. Hans navn er Holger Rolfs. I tillegg har de en kjekk kvinnelig ansatt som også skjønner, og kan svare norske mailer. Hun heter Nicole Moller.

 

Her er hjemmesiden deres;

http://www.klaus.mercedes-benz.de/

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nope - men de er mekanikere, og ikke bare delebyttere. :) Fried Krabbenborg (som driver geskjeften) har jobbet hovedsaklig med Mercedes i 40 år, og har høyere standard enn noen andre jeg har møtt - kanskje med unntak av sønnen Steve 'MBenzNL', men de er vanskelige å skille på det området...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Var innom på Mercedes-Benz Niderlassung i Wandsbek (Hamburg) da det motoriserte passajersetet slo seg vrang i ferien.

 

var der kl 08.00 på mandag og etter 10-15 minutter var det klart at det var en garantisak

 

Fikk låne en C180T kompresssor S204 mens de reparerte setet og oppgraderte NAVI softwaren

kunne få bilen tilbake på ettermiddagen men valgte å hente bilen tirsdag morgen da det passet bedre

 

 

god service men en liten minus til MB i Hamburg da de lovet å å vaske bilen,  men ikke fikk gjort dette pga vaskenanlegget var ute av drift denne dagen.

 

har tidliger hatt min S203 på garantiarbeid i Stuttgart Untertürkheim (fabrikkverkstedet for werkswagen og prototyper)

(byttet tubolader og de gjorde et upåklegerlig arbeid med AMG leiebil til fri disp hele helgen.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bor selv rett ved grensen og en 30 min kjøring er jeg ved første merkeverksted,riktig nok ikke MB,samboern har "dolket" meg i ryggen ved og kjøpe seg en "landbrukstraktor" S60,her hjemme vet jeg at dem tar 1050 kr ink moms pr time,sverige tok dem 540kr timen,dette er merkeverksted også så rimelig sikker på hvor kjøtern til kjerringa skal ha servicer fremover  :) Har ikke hørt hvordan service dem har der,men det finner jeg ut før eller siden  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg pleier å dra til Tyskland for service, men lurer på om jeg skal prøve Sverige denne gang pga at jeg må bort der i jobbsammenheng og så er det også bortekamp for Viking som hadde vært kjekt å få med.  :P

Hvor langt inn i Sverige må jeg for å få fatt i et bra verksted? Noen erfaringer? Jeg så det var et sted i Falkenberg, men det er i overkant av hva jeg vil kjøre for å ha service. For øvrig er SEK betydelig bedre i forhold til EUR om dagen så det hjelper også litt.

Link to comment
Share on other sites

Da er jo Karlstad greit, men er jo verksted i Arvika også. Snakka med kompisen nå, og han hadde bare vært bortover og parkert SL-en. De ville helst skifte plugger ved kald motor, så da får den stå og godgjøre seg til i morgen, så hentes den senere en dag. Grunn til at han kjører til Karlstad er at han var innom der når han hadde fått oppover bilen, og en av mekanikerne der hadde spesialutdannelse på SL, og hadde meget god peiling på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Da er jo Karlstad greit, men er jo verksted i Arvika også. Snakka med kompisen nå, og han hadde bare vært bortover og parkert SL-en. De ville helst skifte plugger ved kald motor, så da får den stå og godgjøre seg til i morgen, så hentes den senere en dag. Grunn til at han kjører til Karlstad er at han var innom der når han hadde fått oppover bilen, og en av mekanikerne der hadde spesialutdannelse på SL, og hadde meget god peiling på bilen.

Kan du skaffe meg en adresse dit ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg bruker MBN Bil i Torsby ca.2 timer fra Oslo. God service og bra priser.

F.eks. montering av Defa varmer 220 cdi: 2410,- = 2070,-N.kr.

I oslo skulle ett verksted ha 2900,-.

D-service betalte jeg 2193,- N.kr for inkl. bremsevæskeskift.

Kall meg gjerne Harry, bare jeg kan spare tusenvis på bilhold! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hadde en 2000 mod e klasse på b service hos biltjanst i arvika for et par år siden, kosta 6300 på bos, betalte 4600 svenske der for den samme serciven,

fikk bris der i vår på min c klasse 2010 mod på a service  2273 svenske, men jeg byttet den før det vart aktuelt med service..

jeg kommer til å ta servicer i arvika på min nye c klasse somjeg har no også..man sender bare mail til dem, åså får du pris tilbake å det står alt dem gjør på servicen å hva det koster..

altid fått go service der, og dem er raske

 

anbefales

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

 

Ser det er flere som snakker varmt om Billtjanst i Arvika. Bor jo i Lillestrøm så det blir ikke all verden av en tur heller.

Bilen skal snart på service og det frister veldig og benytte de utifra det dere skriver.

Forstod det slik at man kunne sende de en mail og deretter få ca pris på service.

Hvis noen kunne sendt meg den, hvis dere har anledning og ork,  så er jeg super takknemelig.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra å høre. Tusen takk

 

Hei

 

Ser det er flere som snakker varmt om Billtjanst i Arvika. Bor jo i Lillestrøm så det blir ikke all verden av en tur heller.

Bilen skal snart på service og det frister veldig og benytte de utifra det dere skriver.

Forstod det slik at man kunne sende de en mail og deretter få ca pris på service.

Hvis noen kunne sendt meg den, hvis dere har anledning og ork,  så er jeg super takknemelig.

 

 

 

 

 

Du har fått PM.

 

Og er enig med andre her inne, Biltjanst i Arvika er kanonsuperbra, ingen overraskelser fra dem når det gjelder pris og service , veldig veldig fornøyd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...