Jump to content

stereo med usb


Guest mortenfl

Recommended Posts

Guest mortenfl

Hei Hadde det ikke vert på tide at bilstereo får usb tilkobling slik at du bare kan lagre musikk på usb memory stick. det er jo ikke store hullet og da sluppet og drasse på cd plater ut og inn som blir slitte og ødelagte.

Hva er interessen for dette? er det på markedet enda?

Kommentarer:

Link to comment
Share on other sites

Sony har memorystick.

Kenwood og noen til har en hard-disc du kan sette i bilen å som du bare setter i pc'n å laster over musikk.

 

Jeg hadde en liten MP3 spiller i bilen som jeg satte i USB porten på PC'n å la inn musikk å som jeg tok med ut i bilen.

 

Mange CD-spillere har i dag en AUX-inngang, Pioneer har på de nye mens på

de gamle kan du sette på en boks på kontakta til CD-skifteren som har to phonoplugger. Da er det bare å bruke en ledning med phono i den ene enden og en jack-plugg i den andre.

Link to comment
Share on other sites

Brukte MP3-spiller på AUX-inngangen på mitt anlegg å det var helt greit.

Det er ikke den samme kvaliteten som på ei DVD-plate, det ligger nok imellom radio og cd. Har å brukt mini-disc, men det er mye lettere å lagre musikk på en MP3-spiller via USB-porten.

En sånn hard-disc gir jo bra lyd. Kan skjønne din skepsiss til små MP3-spillere til noen hundrelapper, men det er helt ok.

Nå skal vel noen snart komme med et innlegg på hvor ulovlig det er å laste ned musikk å, men som svar på innlegget så finnes det muligheter.

 

Stå på, kjøreturen blir jo bedre med ei bra låt på stereo'n.

Hører du ei fin låt på radio/tv så er det lettvindt å Lagre den på en MP3-spiller istedenfor å kjøpe hele plata eller å brenne en sang på ei plate eller vente med å brenne til du har sammlet opp 12-20 favoritter.

Med en liten MP3 kan du lagre en sang.

 

Nå er det jo kommet mobiltelefon med MP3 så da kan du koble telefonen opp mot spilleren i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at dere orker tanken engang :roll:

MP3 og alt det der' date=' har jo elendig lydkvalitet... Nytter ikke å høre på slikt for min del i hvertfall :? :wink:[/quote']

 

Selv om du sikkert veit det så er det jo komprimeringen på mp3en som bestemmer lydkvaliteten. Jeg komprimerer alltid i 128kbps, det gir en helt grei lydkvalitet til bruk i bilen på den musikktypen jeg hører mest på. Nå må det sies at jeg har ikke noe fett anlegg i noen av bilene mine, mulig jeg ikke hadde klart annet enn vanlige cder hvis jeg hadde oppgradert. :lol: På stereoanlegget hjemme er det kun ekte saker som gjelder.

 

Sannheten om mp3 er at det er mange formater som er mye bedre. Lyd og Bilde har i nr 12 2004 en fin test av de forskjellige formatene og AAC (som er Apple sitt eget format) er klart mye bedre enn mp3 på alle områder (unntatt kompabilitet). OGG, WMA og ATRAC3plus er også bedre på 128kbps. Selv har jeg valgt mp3 fordi det fungerer i cdspilleren i bilen og alle andre steder (unntatt muligens på noen Sony produkter...)

 

Grunnen til at jeg vil ha en iPod er at jeg da kan lagre alle mine 300+ cder på den og ha de med meg overalt. Hjemme har jeg jo cdene allikevel...

Link to comment
Share on other sites

Jeg komprimerer alltid i 128kbps' date=' det gir en helt grei lydkvalitet til bruk i bilen på den musikktypen jeg hører mest på. [/quote']

 

Klarer ikke 192kps engang jeg. Bassen blir blass, diskanten; iiik :shock: ...

 

Leste den testen jeg også, og AAC har jeg aldri prøvd før så det gjenstår! Er det det formatet som brukes i iPod?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt det på mitt anlegg å der har det vært helt greit' date=' hverken blass eller iiik. Kan jo ha noe med instillingene kansje???

Nå har jeg litt anderledes anlegg enn org. å en del mere innstillinger så mulig jeg får bort mye bøss der.[/quote']

 

Har ingenting med innstillinger og gjøre, bare et (eller to :D ) øre som stiller krav til lydkvalitet. Om du skal ha annlegget ditt til bedømming så spiller du ikke MP3 på 128kps, da har du tapt :wink:

 

Synes også det er stor forskjell på de forskjellige plateselskapene også. Selskapet til Mickael Jackson (Epic) har en helt utrolig bra lydkvalitet som et eksempel. Mens de som gir ut alle disse samlegreiene som McMusic og Absolutt ett eller annet har laaaaangt igjen!

Link to comment
Share on other sites

Klart det er noen som hører feil uansett.

Tør påstå at jeg ikke hadde mistet mere enn max en plass i konk om jeg hadde brukt MP-3 spilleren eller mini-discen på en konkuranse.

Skal jeg sitte helt stille i bilen å høre "fin" musikk åvære kresen, så hører jeg på en DVD-plate.

 

Poenget her var vel uansett om det gikk ann å få til musikk via USB, å det gjør det så absolutt.

Link to comment
Share on other sites

Guest george__

skal du ha mp3.. så ha 192 kps eller oppover... men skal du på DBdrag så ville jeg jo ikke brukt mp3... men ellers så er det veldig bra lyd i mp3 sålenge det er 192++++

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest sub_sonic

Hmm.. helt enig med deg Trond Erik... Kankje hvis man har slike fine 6x9 sony xplode :roll: , hører man kanskje ikke forskjellen, men om han satser litt på diskant og mellomtone (ikke minst cd spiller) kan man begynne og høre forskjellen..

 

Men folkens, Variabel Bitrate er vel stengt talt det beste innen mp3 når det gjelder størelse/kvalitet?

Link to comment
Share on other sites

En kompis har en 2005 Audi A4, den har to hull for SD minnebrikke gjemt bak 'comand' skjermen i bilen. Stilig løsning. Der har han 1GB med mp3'er, samt en vanlig CD-skifter i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

Guest amorino

HI-FI og bil er det vel bare å gi opp umiddelbart. Rammebetingelsene er ikke tilstede for å gi optimal lyd uansett audioformat (CD, SACD, MP3 m.m.). Men det er gjerne andre ting; trøkk, presis bass m.m. uten at jeg selv noen gang har fortstått den ultimate glede ved å høre bassen fra kjerra helt opp til nabogrenda! Når det er sagt, så sier vel det alt om hvorfor de fleste "bilstereoentusiatser" (les; rånere :lol: ) tror Cerwin Vega egner seg til all slags musikk.

 

Musikk er kompliserte frekvenser, og en bil vil uansett oppsett forvrenge den såpass at kresne ører vil høre det! Derfor er vel i grunnen både MP3 og andre komprimeringsformater ikke så halvgale i en bil. Jeg synes selv at MP3 er glimrende i øret ved trening eller buss/tog/fly-turer, men at det låter litt surt i Tivoli-anlegget eller via Surround`en i kjellerstuen er udiskutabelt. Det er klart at når man presser noe stort sammen til noe mindre, så går det på bekostning av et eller annet. Tenk deg selv; prøv å få en hel telefonkatalog inn i en matboks - noen navn må bli igjen utenfor. Og slik funker komprimeringsformatene i musikk også!

 

På denne siden diskuterer vi MB, og da er det naturlig å tenke i disse baner ved stereo også! Selv er jeg happy med 4x50 watt standard Sony med MP3. Jeg savner en iPod (som er et glimrende underholdningsverktøy) og en tilkopling i spilleren. Men det er ganske lett å brenne en cd eller 10 med MP3 - og med over 100 sanger per CD, så har jeg i grunnen nok underholdning en stund!

 

Forøvrig synes jeg iPod-panelet i en av de første trådene her var vanvittig stilig. Ikke direkte diskret (og ikke ville jeg hatt helt maken selv), men gjennomført og en fantastisk gimmick. Dude`n burde ta patent på det!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest ohebernt

bilstereo med usb er på tur.

jeg vet det er flere av produsentene som kommer med dette ettervært så her er det bare å smørre seg med tolmodighet:)

 

på Clarion spilleren min er det noe som heter music cathcer.

denne fungerer slik at hvis jeg står å prater med en kompis og han spiller en låt jeg selv kunne tenke meg til å ha så slenger jeg bare plata hans inn i spilleren min og kopierer sangen inn i minnet på spilleren min.

du kan lagre opp til 8cdplater på det innebygde minnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...