Jump to content

pris på 190 2.6

Recommended Posts

Guest ///AMG
Posted

Dette er jo et litt vanskelig spørsmål, prisen kommer jo helt an på årsmodell, km.stand og generell tilstand på bilen.

Likevel, 2.6 er jo en relativt sjelden utgave av 190 i Norge, så en 2.6 i god stand ligger litt under en 2.3 16v i grei stand.

Vet ikke om det hjelper deg så mye men. Jeg har en 87-mod 190E 2.6, manuell, rustfri og nettopp eu-godkjent. Ellers i meget god stand.

Skulle jeg ha solgt den hadd jeg nok ikke latt den gått for noe mye under 50 000. Bilde av min her:

forfra.jpg

Og ja, jeg holder med deg i begrunnelsen om at du vil ha 6`er lyd 8)

Guest Paulsen
Posted

ja var litt sparsomt med info fra meg her da :D den bilen jeg har funnet er en 89mod 230.000km ser pen ut i lakk og har delskinn og er eu ok. det er vel det jeg vet om bilen så langt. fant faktisk kun 1 190 2,6 når jeg søkte på nettet. står bare ring for pris i annonsen. men jeg gidder ikke ringe før jeg er kvitt bmwn min så jeg har penga i handa. skal bli godt å kjøre mb igjen :D

kanskje du kan svare meg på div spm om 2,6`n da?

er den tørst?

driftsikker? er vel i praksis samme motor som 300 12v? og den motoren er vel noe av det mest slitesterke mb har laget!?

kommer ikke på mere i farten men har hatt en 190 før så har no litt erfaring.

Guest Paulsen
Posted

pen bil du har ///AMG. men for gudsskyld gjør no med vindusviskern din :shock:

Guest Tobben
Posted

Jeg solgte min 90-modell 2,6 for noen måneder siden for 57 000. Km-telleren stod da på 257 000. Bilen var fin i lakken,hadde svart stoffinteriør og hadde ikke rust. Synest det var en helt grei pris...

Synest den var meget bensintørst. Tror den brukte over 1 liter pr. mil. Mulig det var bare min men....

Bilder:

http://photobucket.com/albums/v647/Tobben/MB190E/?action=view&current=112-1211_IMG.jpg

http://photobucket.com/albums/v647/Tobben/MB190E/?action=view&current=111-1180_IMG.jpg

http://photobucket.com/albums/v647/Tobben/MB190E/?action=view&current=107-0757_IMG.jpg

Guest ///AMG
Posted

Tørst..Tja..Har hatt den ned på 0.75 på langkjøring, men ved småkjøring og litt hard på gassen så drikker den nok en del ja. Men sånn i gjennomsnitt med vanlig kjøring så bruker vel min ca 0.9 på mila.

Syns ikke det er så mye jeg da. Er vel samme motoren som 300 12v ja,så den er vel kjent for å være relativt skuddsikker. Dette er jo også litt spennende da 300 motoren passer rett ned i motorrommet, og da har en jo 190hk istedet for 166 :twisted:

Og har ikke kommet så langt at jeg har fått gjort noe med viskeren enda :?

Guest mb190freak
Posted

dette er vel gammel bilen din Tobben

p8021406.jpg

Guest Tobben
Posted

Jepp,stemmer det mb190freak.

Har blitt en del tøffere etter jeg solgte den:)