Guest josera Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Har en E 300 TD (1994) 24 ventileren, I løpet av helga er det foretatt olje/filterskift, og skifte av luftfilter og dieselfilter inkludert forfilteret. Problemet mitt er at på vei hjem fra jobb i går så bare døde den uten noe form for forvarsel. Dieselfilteret var halvfult med diesel, og når jeg fylte det opp, startet bilen og går i ca 1-2 minutter før den stopper igjen Kan den dra falsk luft noe sted, eller bør den luftes manuelt ? Kjørte ca 1 mil med bilen etter bytte av dieselfilteret før den døde... Hva annet kan det være... Quote
Frode Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Eneste jeg kommer på etter å ha lest hva du har gjort er at det trekkes inn luft rundt dieselfilteret, er det noen pakninger der i det området som bør byttes ved filterbytte...? En Diesel liker ikke luft så det er nok det som er problemet ditt....hvordan den skal luftes, vet sikkert andre bedre enn meg.... Quote
Guest josera Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Eneste jeg kommer på etter å ha lest hva du har gjort er at det trekkes inn luft rundt dieselfilteret' date=' er det noen pakninger der i det området som bør byttes ved filterbytte...? En Diesel liker ikke luft så det er nok det som er problemet ditt....hvordan den skal luftes, vet sikkert andre bedre enn meg.... [/quote'] Skifta begge O-ringene i "stoppeskruen" samtidig, men de var jo med i esken til filteret, kan ikke skjønne ad de kan lekke der heller.. hmmm Quote
Guest josera Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 Tabbe, har fått høre at det også er en o ring på forfilteret som må byttes, denne sendes ikke med automatisk av autohuset så den må en be om separat... Flott med fagkunnskap... sier dem som har det.. Quote
FrodeS Posted July 19, 2005 Posted July 19, 2005 En Diesel liker ikke luft så det er nok det som er problemet ditt....hvordan den skal luftes' date=' vet sikkert andre bedre enn meg.... [/quote'] Min er i hvertfall bare å starte. Må riktignok henge på starteren ganske lenge hvis den er kjørt helt tom, men MB sier man kan dra den på starteren inntil ett minutt. Quote
Guest Espen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Eneste jeg kommer på etter å ha lest hva du har gjort er at det trekkes inn luft rundt dieselfilteret' date=' er det noen pakninger der i det området som bør byttes ved filterbytte...? En Diesel liker ikke luft så det er nok det som er problemet ditt....hvordan den skal luftes, vet sikkert andre bedre enn meg.... [/quote'] Skifta begge O-ringene i "stoppeskruen" samtidig, men de var jo med i esken til filteret, kan ikke skjønne ad de kan lekke der heller.. hmmm Denne stoppeskruen på dieselfilteret; noen som vet hvor langt ned denne skal være skrudd? E250...... Quote
Guest Naadeslaus Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 Den bilen skal vel være sjøl luftene hvis jeg ikke tar helt feil. Men kan vel kanskje være en fordel å lufte den manuelt på pumpa og ved dysene.. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 19, 2005 Posted October 19, 2005 quote]Denne stoppeskruen på dieselfilteret; noen som vet hvor langt ned denne skal være skrudd? E250...... Den skal ikke være skrudd ned idet hele tatt. Skrues den ned så struper du dieseltilførselen. skruv den helt ned, så skrur du den opp til du treffer motstand, og den ikke lar seg sru lengere opp med vanlig kraft. PS! det er en fordel å lufte disse motorene ved en eller to dyser. hvis den er kjørt helt tom. Dette for å spare starter og batteri. Quote
Recommended Posts