Guest JoakimS Posted July 16, 2005 Share Posted July 16, 2005 Hei!Har en '98 Vito 110D som har begynt å trekke dårlig. Virker som turbotrykket er for lavt, eller blir strupet ved gasspådrag. (Føles omtrent som om man ikke får gitt full gass, men dette er ok) Det er en strekning (motbakke) jeg ofte kjører, som jeg normalt ville klare 140km/t ved fullt drag, hvor det ikke er mulig å få mere enn ca. 105km/t nå. Motoren går tilsynelatende normalt, men den er bare blitt dau.Ingen fusking eller startproblemer... Eneste jeg har sjekket er at ved å klemme sammen trykkslangen inn til plenumkammeret, samtidig med forsiktig rusing av motoren, merkes at det bygges trykk i slangen. Er det elektronisk trykkregulering av turboen? Eller er det mekanisk wastegate?Kjent feil?Kan motorstyringen ha noe slags nødprogram som aktiveres ved feil? Eneste som har vært "feil" på bilen i det siste, er varsel for slitte bremseklosser, de er byttet nå. Har prøvd å koble fra batteriet i en halv time uten at det hjalp på problemet. Mvh, Joakim Skovlund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JoakimS Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Lenge siden jeg fikset problemet, men kan jo legge inn hva som var feil.. Det går en vacuumslange fra dieselpumpa og opp til torpedoveggen, den går mellom to av innsugsrørene, og har ligget og gnisset, slik at det var hull i den. Enkelt å fikse, vrient å finne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts