Jump to content

Tilbud om kjøp av en w123


Guest tdha

Recommended Posts

Hallo!

Når var det facelift kom for w123 og hva ble det endret til det bedre?

Har plutselig lyst til å bli bedre kjent med denne serien av MB.

 

Åsaken til dette er at jeg har fått et tilbud på 15 000,- for å overta en 80modell w123 diesel som har gått kunn 160 000km, en eier som har garasje, gul farge. Bilen tilhører en kamerat av min far som bor i Frankirke. Jeg har sittet på denne for 10 år siden og eieren sier den er i mint condition.

 

Forutsetter at beskrivelser er sant hva syns dere?

Har lyst å lagre den i Frankirke fordi jeg har hørt at biler kan ruste etter at de har vært i Norge en stund selv uten å har vært brukt?

Link to comment
Share on other sites

Åsaken til dette er at jeg har fått et tilbud på 15 000' date='- for å overta en 80modell w123 diesel som har gått kunn 160 000km, en eier som har garasje, gul farge. Bilen tilhører en kamerat av min far som bor i Frankirke. Jeg har sittet på denne for 10 år siden og eieren sier den er i mint condition. [/quote']

 

Er den virkelig i "Mint condition" er den verdt betydelig mer enn 15000,- uansett hvordan modell det er...

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Løp og kjøp. Er det "skikkelig" gulfarge? :wink:

Jeg husker i farten ikke hva som ble endret når på 123, men mener at det var noe i -80, og noe i -83. Uansett, dette er noe av det beste Mercedes har lagd, og er den rustfri og i god stand har du mye glede av denne fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått rundt og tenkt på denne bilen hele dagen siden jeg snakket med min far på tlf i morges. Samtidig som jeg har drømt en del ganger om å kunne eie denne bilen siden jeg ble MB frelst. Også plutselig kan denne drømmen bli til virkelighet! :D

Men jeg kan ikke ta første flyet til Paris for å gå gjennom den fordi grunnen til at den er tilsalgs er at eieren har nettopp gått bort, så jeg vente til at hans familie sørger ferdig først.

Men skal jeg la den står i Paris og bruker den når jeg er der og venter til den bli veteran før jeg hente den til Norge. Det koster forsatt noen kr. å ta den inn i Norge nå? Jeg kan ikke regne ut avgifter per i dag fordi jeg vet ikke hvilke diesel motor det sitter i bilen.

Link to comment
Share on other sites

Men skal jeg la den står i Paris og bruker den når jeg er der og venter til den bli veteran før jeg hente den til Norge. Det koster forsatt noen kr. å ta den inn i Norge nå? Jeg kan ikke regne ut avgifter per i dag fordi jeg vet ikke hvilke diesel motor det sitter i bilen.

 

Moms av kjøpesummen må du uansett betale, så jeg ville tatt den med til Norge og kjørt den på prøveskilter en gang i blant slik at den blir brukt og ikke "står ihjel" fram til den blir veteran.

Link to comment
Share on other sites

Løp og kjøp. Er det "skikkelig" gulfarge? :wink:

.

 

Som sagt satt jeg på denne bilen for 10 år siden og husker at den var gul. Er det flere enn EN gul farge som var tilgjengelig for w123?

Link to comment
Share on other sites

Men skal jeg la den står i Paris og bruker den når jeg er der og venter til den bli veteran før jeg hente den til Norge. Det koster forsatt noen kr. å ta den inn i Norge nå? Jeg kan ikke regne ut avgifter per i dag fordi jeg vet ikke hvilke diesel motor det sitter i bilen.

 

Moms av kjøpesummen må du uansett betale' date=' så jeg ville tatt den med til Norge og kjørt den på prøveskilter en gang i blant slik at den blir brukt og ikke "står ihjel" fram til den blir veteran.[/quote']

 

Betyr det at jeg ikke trenger å betale engangsavgift når den tas inn i Norge. Avgiften må ikke betales før jeg øsnker å registrere den? Og dette kan jeg vente til den blir 30 år? Og inntil det kan den kjøres på prøveskilt?

Link to comment
Share on other sites

Betyr det at jeg ikke trenger å betale engangsavgift når den tas inn i Norge. Avgiften må ikke betales før jeg øsnker å registrere den? Og dette kan jeg vente til den blir 30 år? Og inntil det kan den kjøres på prøveskilt?

 

Ja.

Link to comment
Share on other sites

Betyr det at jeg ikke trenger å betale engangsavgift når den tas inn i Norge. Avgiften må ikke betales før jeg øsnker å registrere den? Og dette kan jeg vente til den blir 30 år? Og inntil det kan den kjøres på prøveskilt?

 

Ja.

 

Suppert! Da venter jeg bare på grønnlys til å ta flyet til Paris for å se om den virkelig er i mint condition.

Såvidt jeg her forstått når det gjelder w123 så er det slik at hvis motor starter fint og ingen ulyd så trengs det ingen nærmere undersøkelser. Hvis ikke så er det bare å glemme den. Da gjenstår det bare undersøkelser på rusten. Det er vel samme steder som man skal sjekke nøye som man skulle sjekke w126? Som f.eks på linken under, under "buying tips"

http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM

Link to comment
Share on other sites

Gulvet !!!

 

Ta ut alt av matter ol. og sjekk gulvet, og sjekk om understellsmassen har "sluppet" visse steder for å innkapsle litt fuktighet som har ligget der og godtgjort seg.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg nok en gang har kjøpt en 123 - bil, etter å sveist gulvet på samtlige jeg har hatt i eie (4 stk).

Link to comment
Share on other sites

Gulvet !!!

 

Ta ut alt av matter ol. og sjekk gulvet' date=' og sjekk om understellsmassen har "sluppet" visse steder for å innkapsle litt fuktighet som har ligget der og godtgjort seg.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg nok en gang har kjøpt en 123 - bil, etter å sveist gulvet på samtlige jeg har hatt i eie (4 stk).[/quote']

 

Takk for tipset!

Jeg har godtro/regner med/håper at rust er minimal når bilen har vært brukt i Frankirke? Samtidig har jeg lest at biler fra USA kan begynne å ruste når de har vært i Norge en stund og kun ha vært brukt i god vær?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er det noen som vet hvor nøyaktig inn og ut dreneringshull på en sedan w123?

Helst med tegning?

Årsaken er at jeg skal snart undersøke rust tilstand på en slik bil.

 

På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Dreneringshull har jeg ikke oversikt over, men det du bør sjekke er følgende:

Gulv, ta ut mattene og sjekk for fukt.

Dører, spesielt undersiden.

Hjulbuer

Rundt frontrute/bakrute.

Gulv i koffertrom, samt under hattehylla.

Er det ikke rust der skal det mye til at det er rust andre steder også. :wink:

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Tja, kommer det ikke ut noen gummislanger der tro? Har ikke bilen min her nå, så jeg får ikke sjekket.

Men sjekk under batteriet også, hender det ruster der, men er det bare plata som batteriet står på er det kurant å skru ut den og fikse det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest 300TDT

Bak sparkeplaten mellom fotbrønn og forskjerm, dvs innerskjermen. Ruster hull da vannet fra avløpet fra batteribrønnen kommer der. Og lekker rett ned på dørken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har na sett pa denne og sitter pa dette tidspunktet pa en internett cafe i paris.

Bilen var dessverre ikke i mint tilstand. Motor var en 200D, i perfekt tilstand og kun kjort 160 000 km. Men dessverre deler den samme skjebnet som mange andre 123, nemlig at den ruster under teppene.

 

Jaja...jeg far benytte resten av tiden til fredag til a se hva paris ha a kunne tilby da. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...