Guest TRB Posted July 12, 2005 Posted July 12, 2005 Hva er det egentlig med disse bensinmålerne på nyere Mercedes? Hopper opp og ned, og plutselig (normalt ved under halv tank) lyser reservetanklampen med tilhørende melding på komputer. Klarer ikke Mercedes å bytte til en underleverandør som kan å lage bensinmålere, eller er det rett og slett tilsettingsstoffene i bensinen her til lands som er problemet?? Har nå tilsatt et "tune up"-tilsetting i bensinen for å se om det blir bedre. I motsatt fall må garantien prøves igjen (en bensinmåler skal da kunne vare levetiden ut på en bil - det kan da ikke være så vanskelig). Noen som har erfaring med dette problemet? Har en MB C200 Kompr. 2001. Quote
Guest Redvar Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Slik har min også vert siden jeg fikk den. Har en kollega som fikk sin byttet, det ble en slik "delt garanti" sak,han gikk med på og betale halve av arbeidspengene. Men etter et halvår var det på samma viset igjen.Dette var på en S202 98 mod. Tror jobben og delene kommer seg på ca 6000. Ble vel 3 på han da. H mmm...1000Kr mnd den tia den virka det. Quote
Guest PoorLeno Posted July 17, 2005 Posted July 17, 2005 Ingen som har erfaringer med dette? Om du søker litt i forumet tror jeg du finner mange erfaringer med dette. Hadde problemer med giveren til bensinmåleren flere ganger i min W202. Den ble byttet tre ganger, tredje gangen var jeg nok heldig, BOS satte inn en "ny type" giver (sa de), og etter dette hadde jeg aldri problemer med tankmåleren. Dette var i 2000-2001 tror jeg. Det med at det er "dårlig norsk bensin" som er årsaken til feilen er etter min mening en noe "ènsidet" forklaring på fenomenet. Flere bilmerker har hatt dette problemet, og jeg har også funnet innlegg på internett fra bileiere i California og Canada som har hatt slike problemer. Kan godt være tilsetningsstoffer i bensinen som ødelegger giverne, men da må bilfabrikantene sette seg ned med oljeselskapene å bli enige om hva som går og hva som ikke går an å ha i bensinen. Skal ikke være slik at man som kunde må bytte giver annenhveruke, mens bilfabrikantene sitter å skylder på oljeselskapene... Jeg har liten tro på at "tune up" tilsetninger osv i bensinen vil fikse din tankmåler--gjorde hvertfall aldri det for meg. Det eneste som hjalp var å bytte giverne i tanken. (Dette var på en 202-bil, 1999 modell). Quote
Guest TRB Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Fylte på en tune-up boks på bensintanken ved ca. 1/4 tank. Nå fungerer bensinmåleren iallefall ....enn så lenge.Lite aktuelt å bruke penger på å bytte den om den skulle slå seg vrang igjen. En bensinmåler skal holde levetiden ut på en bil. Dersom Mercedes-produsenten ikke tar ansvar og retter slike feil, så får det bare være. Har hatt 5 Mercer hittil og aldri opplevd noe problem med dette tidligere. Begynner Mercedes å bruke kinesiske "jalladeler", så blir det ikke flere Mercedeser for mitt vedkommende. Quote
Recommended Posts