Frode Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Trenger koblingsskjema til EL-Vindu på S124....Noen som har slikt liggende..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Skjema over alle 4 dører/vinduer er sendt deg på mail. Vil ikke legge det ut her. Gi lyd om du trenger noe mer. Edit:Hadde komplett manual for hvordan innstallere/ettermontere el. vindu på 124 serien. Har nå laget et 22 siders pdf dokument som er sendt over på mail til deg. Her ser du plasseringen til alle komponenetene, samt ett enda bedre el skjema. Fremdeles så gir du bare lyd fra deg om du trenger noe mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C220 Rieger Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Jeg trenger koblinskjema til El-vinduer S202 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Glimrende Kenneth, takker og bukker..!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Håper du finner feilen. Hva er det som ikke fungerer foresten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Slutta bare å virke sånn helt uten videre, og med vinduet nede selvfølgelig... Det er vinduet bak til venstre...Har målt og det er strøm frem til bryter men vet ikke hvordan koblingene ser ut så jeg kan ikke finne ut om det er noe feil med det elektriske eller motoren...... Fikk tatt av trekket og alt innvendig og koblet ruta av skinnen og festet den på et vis i lukket stilling.... Har fått koblingsskjema så nå er det bare å måle seg frem..... Bryteren i midtkonsollen har en tendens til å henge seg opp.....kan det ha brent motoren...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Så lenge du har strøm til bryteren vil jeg tro at du har brent motoren - dette er visstnok "veldig vanlig".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest biloholiker Posted July 13, 2005 Share Posted July 13, 2005 Du kan måle spenningen på kontakten ved motor, det går ikke rett fra bryter til motor, du har noe rele og elektronikk mellom.Sansynligvis ligger feilen mellom bryter og vindu, hvis bryteren henger ligger det elektronikk som ivaretar sikkerheten på motoren imellom.På min har jeg 0,5 volt frem til motor, men 12volt på bryter. Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Du er inne på noe her, ser på koblingsskjemaet at det er en type "safety switch" som vil slå ut ved for stor belastning på motor.Får bare ta ut motor å kjøre den separat men, 0,5Volt til motor...?? er du sikker..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest biloholiker Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Hei, så nå hvor klønete jeg hadde ordlagt meg.Det er feil hos meg, derfor 0,5 volt, det riktige er 12 volt. Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Ok, flott, da er det bare å ta ut motor åg koble den til et batteri og se om den går......håper det ikke er motor.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts