Guest KjaSol Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Nå har jeg bytta bremseskive 2 ganger på kort tid forran, og har like mye skjelving i bremsene som før! Hva kan være grunnen til dette? Må hele spindelen byttes?Vet at Ford spiser skiver, men trodde MB var hakket bedre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 124 spiser normalt ikke bremseskiver, så problemet ditt ligger nok et annet sted ja. Spindelen er jo et godt utgangspunkt for å begynne feilsøkingen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 3,2 CDI AMG! Posted July 12, 2005 Share Posted July 12, 2005 Hallo! Sjekk hjul lager og endeledd for slakk. Er ikke mye som skal til før det skjelver ved oppbremsing! Jørn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Nå har jeg bytta bremseskive 2 ganger på kort tid forran' date=' og har like mye skjelving i bremsene som før! Hva kan være grunnen til dette? Må hele spindelen byttes?Vet at Ford spiser skiver, men trodde MB var hakket bedre![/quote'] Jeg byttet spindel på min. Da forsvant all ristingen. Før det hadde jeg byttet tre ganger foran. Det var bra en stund, men kom tilbake ganske fort. Nå har jeg kjørt neeeeesten 40.000 km uten å ha gjort noe mer med skiver / klosser foran, og det er fortsatt ikke antydning til risting der. Bak derimot Jeg ringte litt rundt, men endte med å kjøpe fra en huggebil på et huggeri oppe i Gjøviktraktene. Husk at du må ha del for bil med ABS hvis du har det. (og det har du vel på 300D?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KjaSol Posted July 18, 2005 Share Posted July 18, 2005 Har ABS ja, men passer det kun fra en 300D, eller kan en nyere fra 300E eller 300 TDT passe? Hva gav du for din, og bytta du selv?Det er ikke alltid like lett å få opp bolter fra 86!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 19, 2005 Share Posted July 19, 2005 Har ABS ja' date=' men passer det kun fra en 300D, eller kan en nyere fra 300E eller 300 TDT passe? Hva gav du for din, og bytta du selv?Det er ikke alltid like lett å få opp bolter fra 86!![/quote'] du kan bruke fra alle med ABS. Tror jeg ga ca. 300,- men det var etter å ha kranglet litt med forskjellige huggere som trodde de skulle få opp mot 1000,- . Det kan være en fordel å bytte hjullageret med en gang, da du ikke vet hvor lenge det holder. Det kan jo være fullt av sand og i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts