Jump to content

Stian sin 300SEL&Co


Stian

Recommended Posts

Vi hadde tidligere en 280SL som vi solgte med gjenkjøpsavtale. Når den nye eieren plent skulle selge denne, var vi jo nødt for å handle den tilbake.

 

Og siden Jaguaren vi har hatt som bruksbil ble 20 år i år og nærmet seg 300000km var det på høy tid å bytte denne ut.

Etter mye diskusjoner klarte vi å bli enige om en bil vi kunne ha og begge var fornøyd med.

Siden vi bare har to barn var det jo nok med 4 seter og da går det jo fint med CLS  :D. iallefall når det er 350CGI

 

Dårlige mobilbilder fra der SL-en bor

 

IMAG0353_zpsw38kgh6d.jpg

 

Se bort fra X1-9. Den er ikke min.

IMAG0354_zpst6bieune.jpg

 

I likhet med Wickys gamle flamme var denne også dårligere nå enn da jeg solgte den.

En felg var kantkjørt litt mer enn før

 

IMAG0355_BURST002_zpstgtzus0x.jpg

 

Gamle bilder av SL

 

IMGP3019.jpg

 

03102008020.jpg

 

03102008017.jpg

 

Før EU kontroll i år, med null hull

IMAG02691_zps491e8cf3.jpg

IMAG02671_zpse5867d96.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to Penta kopifelger liggende.

Er det noen som trenger de til å henge vannslangen på, eller noe sånt så er det bare å komme å hente.

De har ramlet ned fra hylla noen ganger og er nok ikke brukende på bil.

 

IMAG0294_zps261pathz.jpg

IMAG0295_zpskv5ztaqd.jpg

 

Husk at bilder lyver, de er ikke veldig pene

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Fjæren til koffertlokket på R107 har vært knekt noen år, og jeg fikk endelig mannet meg opp til å gjøre noe med det.

Det er to torsjonsstag som ligger over bensintanken og løfter koffertlokk og cabdeksel.

 

IMAG0512_zpsxrz5dtf9.jpg

 

Easypeasy tenkte jeg.....

 

IMAG0508_zpshnfeomri.jpg

 

 

 

Og det var det og, når jeg bare fikk laget meg et verktøy til å stramme opp fjæren med.

 

IMAG0509_zpszzsz7ob5.jpg

 

IMAG0510_zpsvhhfyyns.jpg

 

Her ligger de foran koffertlokket

 

IMAG0511_zpszqetlza1.jpg

 

IMAG0513_zpsxwdhurso.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Dagen etter jeg kjøpte 280SL, så hang gassen seg opp i bunn. Heldigvis akkurat kommet meg ut av parkeringsplassen til barnehagen.

Det var en liten plastkule på gassoverføringen som hadde knekt.

Jeg fikk listet meg til Knoksen, der jeg fant en liten gummidings som kunne være en midlertidig quickfix.

 

IMAG0520_zps779f84c0.jpg

 

Tradisjonen tro så står midlertidige løsninger i minst ett år. I går fikk jeg satt på kulen som skal være der

 

IMAG0521_zps0b1535f1.jpg

 

IMAG0519_zps82b30f6f.jpg

 

Det har og vært et problem at varmeapparatet på førersiden kun er av eller på. Dette er termostatstyrt. Selv når det er nede i 10-15 grader ute og taket nede er det litt varmt å ha varmeapparatet på fullt. Googling viste til monoventilene. Da de ikke var særlig dyre og viste seg å være ødelagt, ble de skiftet. Selvfølgelig ingen bedring.

 

Forslag til løsning mottas

 

Nye og gamle ventiler

IMAG0516_zpsd1242967.jpg

 

Gamle ventiler med ødelagte belger

IMAG0518_zpsaf062fd0.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Oi, har du en M110. Det er kult! Har vært borti samme problem med gassoverføringen som du, men da satt problemet i selve torpedoveggen. Det kan være lurt å sjekke den kula som sitter der. Den kan sprekke og skli litt ut, å da kan det også føles ut som du har en noe lat gasspedal som henger igjen litt. Jeg har aldri hørt om gjenkjøpsavtale før, men er det ikke bare for deg å selge den igjen om du vil? kul pappapermperiode du har hatt med sl`n da. Går jo ikke ann å få det mer inn med teskje for avkommet dette!  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg syns det er både enklere og billigere å ha hengerfeste enn vito..... :lol:

 

Det er og enklere å ha greiner og stein i en tilhenger enn i stasjonsvogn/vito.

Det er så enormt sjelden at en stasjonsvogn hadde vært bedre enn sedan at jeg syns ikke det er verdt det.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...