Stian Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Vi hadde tidligere en 280SL som vi solgte med gjenkjøpsavtale. Når den nye eieren plent skulle selge denne, var vi jo nødt for å handle den tilbake. Og siden Jaguaren vi har hatt som bruksbil ble 20 år i år og nærmet seg 300000km var det på høy tid å bytte denne ut. Etter mye diskusjoner klarte vi å bli enige om en bil vi kunne ha og begge var fornøyd med. Siden vi bare har to barn var det jo nok med 4 seter og da går det jo fint med CLS . iallefall når det er 350CGI Dårlige mobilbilder fra der SL-en bor Se bort fra X1-9. Den er ikke min. I likhet med Wickys gamle flamme var denne også dårligere nå enn da jeg solgte den. En felg var kantkjørt litt mer enn før Gamle bilder av SL Før EU kontroll i år, med null hull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 16, 2014 Author Share Posted May 16, 2014 Jeg har to Penta kopifelger liggende. Er det noen som trenger de til å henge vannslangen på, eller noe sånt så er det bare å komme å hente. De har ramlet ned fra hylla noen ganger og er nok ikke brukende på bil. Husk at bilder lyver, de er ikke veldig pene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Pappapermisjon [/url] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 8, 2014 Author Share Posted August 8, 2014 Nye belger og nyovermalte reservoarer [/uR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 18, 2014 Author Share Posted August 18, 2014 C219 i sølv med barneseter er tydeligvis den foretrukne ekvipasje når man skal på fjelltur i Sandnesområdet. Her er det to....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 Fjæren til koffertlokket på R107 har vært knekt noen år, og jeg fikk endelig mannet meg opp til å gjøre noe med det. Det er to torsjonsstag som ligger over bensintanken og løfter koffertlokk og cabdeksel. Easypeasy tenkte jeg..... Og det var det og, når jeg bare fikk laget meg et verktøy til å stramme opp fjæren med. Her ligger de foran koffertlokket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Kun en skrapet felg? Da var nok din "strøken" iforhold til min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 Dagen etter jeg kjøpte 280SL, så hang gassen seg opp i bunn. Heldigvis akkurat kommet meg ut av parkeringsplassen til barnehagen. Det var en liten plastkule på gassoverføringen som hadde knekt. Jeg fikk listet meg til Knoksen, der jeg fant en liten gummidings som kunne være en midlertidig quickfix. Tradisjonen tro så står midlertidige løsninger i minst ett år. I går fikk jeg satt på kulen som skal være der Det har og vært et problem at varmeapparatet på førersiden kun er av eller på. Dette er termostatstyrt. Selv når det er nede i 10-15 grader ute og taket nede er det litt varmt å ha varmeapparatet på fullt. Googling viste til monoventilene. Da de ikke var særlig dyre og viste seg å være ødelagt, ble de skiftet. Selvfølgelig ingen bedring. Forslag til løsning mottas Nye og gamle ventiler Gamle ventiler med ødelagte belger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Oi, har du en M110. Det er kult! Har vært borti samme problem med gassoverføringen som du, men da satt problemet i selve torpedoveggen. Det kan være lurt å sjekke den kula som sitter der. Den kan sprekke og skli litt ut, å da kan det også føles ut som du har en noe lat gasspedal som henger igjen litt. Jeg har aldri hørt om gjenkjøpsavtale før, men er det ikke bare for deg å selge den igjen om du vil? kul pappapermperiode du har hatt med sl`n da. Går jo ikke ann å få det mer inn med teskje for avkommet dette! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 3, 2014 Author Share Posted October 3, 2014 Gjenkjøpsavtalen gikk ut på at jeg skulle ha tilbud om å få kjøpe den før den gikk ut på det åpne markedet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Sånn og forstå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Så fint at andre liker det samme som meg Jeg kom etter at det var slutt, så jeg måtte bare klakke av noen raske bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 En hotrod fra MB er alltid krem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Nydelig, sleng gjerne ut flere bilder av den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Vi var en liten tur hos Mbenzen å di og fikk montert hengerfeste. Hvordan folk klarer seg uten forstår ikke jeg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Går fint det...så lenge man har stasjonsvogn...og tilgang på varebil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Vi var en liten tur hos Mbenzen å di og fikk montert hengerfeste. Hvordan folk klarer seg uten forstår ikke jeg.... Eg har sakt d lenge, en bil uten hengerfeste e bare en halve bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asbjørn Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Vi var en liten tur hos Mbenzen å di og fikk montert hengerfeste. Hvordan folk klarer seg uten forstår ikke jeg.... Tilgang på Vito og Sprinter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Jeg syns det er både enklere og billigere å ha hengerfeste enn vito..... Det er og enklere å ha greiner og stein i en tilhenger enn i stasjonsvogn/vito. Det er så enormt sjelden at en stasjonsvogn hadde vært bedre enn sedan at jeg syns ikke det er verdt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Jeg så i sommer en lik bil med henger bakpå, det er praktisk JA, men det ser heeeeelt malplassert ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexanderst Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Det er vel avtagbart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Bruun Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Jeg syns det er både enklere og billigere å ha hengerfeste enn vito..... Det er og enklere å ha greiner og stein i en tilhenger enn i stasjonsvogn/vito. Det er så enormt sjelden at en stasjonsvogn hadde vært bedre enn sedan at jeg syns ikke det er verdt det. Enig med deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Bruun Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Men glad i stasjonsvogn uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted January 22, 2015 Author Share Posted January 22, 2015 Det var en diskusjon her om forbruk på småkjøring. I stand corrected. Men det er sjelden jeg kjører såååå seint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted January 22, 2015 Author Share Posted January 22, 2015 Er det noen som vet hvorfor noen CLS-er har setejusteringen her nede og ikke oppe på døren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.