Jens Honoré Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Ellers viste det seg at den ene dysen hadde en lekkasje. Ny kostet 26745kr pluss mva, men de selges ikke lenger så det var ikke et problem. Tror kanskje jeg fant en på Ebay til en noe mer rimelig kost. 26745 + moms. det var slettes ikke verst for ei dysa. Bra du har rabatt hos BOS :finga: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomv Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Bilde av M100 peilepinn kjem i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 ..ene dysen hadde en lekkasje. Ny kostet 26745kr pluss mva, men de selges ikke lenger så det var ikke et problem. ... Årets kommentar! Ellers en råbra bil - 6.3 er høyt oppe på min liste over drømmebiler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 24, 2011 Author Share Posted May 24, 2011 Ny oppdatering av tilstand på prosjektet "skifte en lyspære i dæsjen" HAHAHAHAHA!!!!!!!!! Mer tekst følger når euforiaen har lagt seg litt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Ny oppdatering av tilstand på prosjektet "skifte en lyspære i dæsjen" HAHAHAHAHA!!!!!!!!! Mer tekst følger når euforiaen har lagt seg litt Å hva er oppdateringen? Har du fått lys i den pæra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Gåen sikkring eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted May 25, 2011 Author Share Posted May 25, 2011 Ny tenning er montert, i plassen for den originale som nektet å fyre av mer en to sylindere per andre omdreining. Den gamle førte til store frustrasjoner og mange timer i feilsøking. Under lufting av bensinrør på søndag kveld bestemte den ene Ediscoilen seg for at dette ville den ikke være med på så den eksploderte og slapp ut til dels store mengder røyk. Siden eg befant meg ca 0,5m borte å drev å sølte med bensin, når det gikk av er det ikke fritt for at det kom en liten teskje i buksen. Under panikken for å få slått av tenningen ble det både stjerner, planeter og røde kroppsvæsker i fri flyt. Jeg var innom på Knoksen i går å fikk forsynt meg med en ny coil i går. Den var så fersk at den var varm tilogmed. Med ny frisk coil startet bilen etter ett lite sekund med kinning. Nå må eg få koblet til Megajolten sånn at det kanskje går an å få justert den litt. Deretter montere dasjbord og sjekke at lyspæren fungerer. 22 dager igjen til stjerneløpet...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Ny tenning er montert. Godt for alt som er gjort! Deretter montere dasjbord og sjekke at lyspæren fungerer. 22 dager igjen til stjerneløpet...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Da ble fredagskvelden tilbrakt hos doktor Edis. Her ble tenningen satt opp under kyndig veiledning av doktoren. I enkelte digitalteknologitekniske samspillsutfordringer, måtte herr doktor se seg slått av acer, men etter at yngre kunnskap ble hentet inn fra doktorens kjeller løste dette seg og. Tenningen ble plottet inn i tabellen og testkjørt. Fra å tidligere ha vært delvis skyldig i en støvsky som stengte minst en flyplass etter mildt pådrag ble den nå knapt synlig eksos ut under full pupp. Det var tendenser til den kvelden. Nå gjenstår bare: Lekkasje kjølevæske Lekkasje motorolje Lekkasje girolje Lekkasje bensin Lekkasje luftfjæring Lekkasje eksos Ja pluss diverse andre "små" ting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Godt for alt som er gjort Stian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Jøss, bare oppoverbakke herfra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Jøss, bare oppoverbakke her fra! Dagens :lol: :lol: :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Tendenser til glis ?... - beskjeden kar han der Stian gutten Dette går greie veien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Fin artikkel i MB-Tidene også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Skjønner kommentaren din om at de har bygd bilen rundt varmeapparatet Fikk du ut varmeapparatet mot høyre side eller måtte du ut med rattstamme og pedalstell? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 på w108 må det ned på høyre side, sikkert likt på w109 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 Det må ned på venstre side. Rattstamme og pedaler må ut. Viftehuset bygger såpass ut på venstre side at det går ikke å svinge det ned på høyre side. Kan ikke huske hvordan vi gjorde det på 108-en Bernt men trodde det ville være nokså likt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 ja ja - whatever, - jeg har hverfall tatt ned på høyre side (w108) noen ganger for mye og det har vært ett sant helvete hver gang (og for å ikke snakke om betjeringshendlene...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Tror kanskje det er litt forskjell på tunnelen på 108 og 109. Tror 109 er litt større og den har en luke for å komme til startmotor. Det har ikke 108. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 godt poeng Mr kubbikksjef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 jeg har også fått beskjed om at det skal gå å ta det ut til høyre, men fikk det ikke til så det endte med å ta ut rattstamme og pedaler her også, w108 280se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 Bilde av triggerhjul og sensor på veiven for Edis 8 tenningen. Var litt jobb å få dette til uten å borre hull eller sveise noe på. Særlig når jeg ikke fikk av reimskiven og den måtte inn på et mellomrom mellom 5 reimer. Veldig praktisk å ha tilgang til en laserkutter når triggerhjul og braketter må spesiallages. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 11, 2011 Author Share Posted October 11, 2011 Hvis man på min bil fyller bensin for 1000kroner (her stopper pumpene å gi mer bensin ) så kan man kjøre til triptelleren viser 280km. Dette fikk jeg testet på Motorveien her på lørdag da vi gikk fra ganske fort i venstre fil til ganske seint i høyre. Klarte heldigvis å trille ut avkjørselen ved Bilia på Forus. Så sikkert litt dumt ut når to stykk jumper ut av bilen midt i en rundkjøring å pusher som galne på en bil som såvidt beveger seg. 1800kg er litt tungt oppoverbakke viser det seg. Og poden på 16kg i baksetet trekker jo opp vekten han og. Det er nå tatt en beslutning i heimen om at enten må jeg få tak i en bensinmåler som passer i den lille tanken som står i nå, eller så må jeg fjerne rusten i den originale tanken. Hun ville ikke dytte mer. Dette er andre gangen jeg går bensinlens siden sommeren. Sist stoppet den halveis inni garasjen Speedometeret mitt er veldig feil, så jeg tror det har blitt ca 350km av det, og bensinen er 98 oktan, så det blir ikke så mange literne av det. Bilen ga et host av bensinmangel før jeg fylte sist så det kan ikke ha vært mange decilitrene igjen der den gangen heller. Men uansett, hvis bensinen kostet 15 kroner for literen så har jeg brukt ca 1,85 liter på mila. Er dette godt nok? Burde jeg anstrenge meg for å få mer gjennom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted October 11, 2011 Share Posted October 11, 2011 I følge boka så skal den bruke 21L/100km så det er vel ikke helt håpløst med 1,85. Har du prøvd speedometeret mot gps? Hvis du har standard 2.85 utveksling, originalt speedometer og dekkdimesjon burde jo ikke vise mer enn ca maks. 10% feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Jeg byttet speedometer fra miles til km/t sist jeg hadde det oppe. Det er derfor det viser så mye feil. Har testet mot GPS og det viser ca 25% for lite. Det er litt plagsomt, men slipper iallefall å se på et speedometer som bare forvirrer i miles. Eneste jeg kan på den skalaen er 60. Og det er ikke en anbefalt fart alltid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.