Stian Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 Hmmm prøver å få til en liten side om sleden min her. Siden det er vinter så er ikke bildene så vakre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 12, 2009 Author Share Posted March 12, 2009 Var hos Harald å fikk skrudd av litt deler av en bil han fikk. Jeg har aldri sett en bil bli så nedplukket. Vi var som gribber. Alt som er igjen på bilen som ikke er sveist fast er plukket utenom bakvindu. Og ENDELIG har jeg bil med hengerfeste igjen. (De andre bilene er Harald sine) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 Da var denne borte Ny.... eller eldre bil er kommet inn i steden. Meg og Jens var i Kristiansand i går og byttet. Oppdateringer følger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 13, 2009 Author Share Posted September 13, 2009 En lekker liten rød sportsbil er kommet inn i steden. Her paraderer de sammen. 300SEL er faktisk ganske mye lenger enn en 280SE fant jeg ut når dette skulle inn i garasjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Både "ny" og gammel så veldig bra ut. Gratulerer med ny veteran! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted September 17, 2009 Author Share Posted September 17, 2009 Mange takk alle sammen Begynner såvidt å oppdage at en W109 ikke er tiltenkt en M100. Gåddæm her er det trangt. Tenkte å skifte bensinfilter. Lurer litt på om det er lettest å ta av skjermen eller ta ut motoren. Kan såvidt skimtes på bildet (det er lenger ned enn det ser ut til) Måtte flytte batteriet for å trekke til den fremste mutteren på eksosmanifoilen. Må minst ta ut spyletanken for å komme til luftfilteret Skulle vært født med en sånn Citroenalbue. Hadde kommet godt med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 1, 2009 Author Share Posted November 1, 2009 Da bensintanken er fyllt til randen av rust innvendig har jeg ikke fått begynt å feilsøke på motoren enda. Venter på ny fra Niemøller. Har kost meg litt som urmaker imens. Superplagsom med klokke som ikke fungerer, men det var bare en lodding som var av. Sjekk det deilige urverket: Fikk også byttet speedo til et som viser km/t og ikke miles, temp i celsius og trykk i bar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Vakkert, elegant og smakfult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Vet ikke hva slags lodding det er snakk om, men mener at det er en inni der som er utført i rose-metall. Så denne fungerer som en smeltesikring. Så hvis det var den, og du har brukt vanlig loddetinn, har du mistet "sikringen" Hvilken årsmodell er denna bilen? Fant det ikke noe sted, men kan godt hende jeg begynner å bli blind, men har en mistanke det står på skiltet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Hvilken årsmodell er denna bilen? Fant det ikke noe sted, men kan godt hende jeg begynner å bli blind, men har en mistanke det står på skiltet? Ser ut til at det staar paa klokken ogsaa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 1, 2009 Share Posted November 1, 2009 Der kan du se. Ikke lett for gamle folk det her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 3, 2009 Author Share Posted November 3, 2009 Det ble vel kalt for doktor Waxenbergers skohorn-prosjekt. Skohorn og stor slegge tror jeg også det er brukt for å få inn varmeapparatet. Det er sannsynligvis det første som ble montert i bilen. Skulle bare skifte noen lyspærer i speedometeret, og kanskje skifte en hendel på varmeapparatet. Så ballet det på seg. Hele varmeapparatet må byttes. Nå er radio, dasjbord, deksler, sigartenner, luftdyser for vindu kort sagt alt, nesten mellom vindu og pedaler ute. Før varmeapparatet kommer ut så må også rattstamme, bremsepedaloppheng og håndbrekk ut. ufffff. Kjibavigå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 7, 2009 Author Share Posted November 7, 2009 Er bare triste bilder nå for tiden. Her er for eksempel de fleste, men ikke alle delene som må demonteres for å få ut varmeapparatet Og her er innsiden etter at eksorsismen er utført. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Relativt omfattende det der. Gjelder å få med seg det som bør skiftes i slengen da. Så det ikke plutselig ryker noe etter du har satt sammen igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Andersen Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Kose seg bare,når alt e på plass e det n`jaggu fin bil ja,,,,,,<stå på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 Prosjekt "skifte et par lyspærer i dæsjen" nærmer seg halveis. Blir nok nødt for å bruke en dag eller to på å feste denne slangen til varmeapparatet. Som er ca her Måtte ha ny bensintank. Siden det ikke kostet så mye (trallalalala ) kjøpte jeg en helt ny hos Niemøller. Prøvde å kjøpe uoriginalt...men nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120496919587&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT Her er det noen som har røyka litt for mye... Ser bra ut Stian, men jeg synes du bruker litt vel lang tid på noen skarve lyspærer - er det ikke meningen at man skal bruke tiden med en slik på å legge larver da?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted November 27, 2009 Share Posted November 27, 2009 Dæilig med orginale deler Stian! Det ble ett omfattende pærebytte i den bilen din da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Siste nye: Etter at "Prosjekt skifte lyspærer" var 3/4 ferdig, og bensintanken var montert skulle jeg bare kjøre bilen ned i sin egen garasje. Dette viste seg å være litt lite gjennomførbart da bilen slett ikke ville ut av den store garasjen og bare lot være å starte. Selvfølgelig manglet det gnist etter at jeg haddde skiftet bensintank. Etter mye kinning, måling og mange hårstrå ble coilen skiftet og bilen startet etter en halv omdreining, og sveiv i ca 1 minutt og 30 sekund....... så var det slutt, og den døde igjen Så kom snø og kulde og jeg trakk inn i hi. Nå er det blitt plussgrader og feilen er sporet til turtelleren. Denne knekker kondensatoren av en eller annen grunn, tror eg. Iallefall så sveiv bilen i et kvarter i går. Så fire kondensatorer er bestilt før feilsøkingen på dette starter. Sukk. Etter dette må "prosjekt Skifte Lyspære" ferdigstilles. Men først pusse opp bad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Er vel egentlig teoretisk umulig at en turteller kan ta knekken på en slik kondis. Da går jeg ut fra at du mener den på fordeleren. Den kondisen står der for å dempe gnisten på stiftene, og metallvandringen over de. Den kondisen tåler sikkert over 100 Volt, så det ville overraske meg at turteller skulle klare noe sånt. Og stort sett den eneste måten å knekke en kondis på er å gi den overspenning. Så her vil jeg tru det er noe annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Kremt kremt!! Hvordan står det til med denne kjerra Stian?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted November 16, 2010 Share Posted November 16, 2010 Kremt kremt!! Hvordan står det til med denne kjerra Stian?? Eg e ikkje heilt sikker på status men sist me snakte om bilen momla han om noge ford dele han måtte kjøba.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted November 17, 2010 Share Posted November 17, 2010 Eg e ikkje heilt sikker på status men sist me snakte om bilen momla han om noge ford dele han måtte kjøba.... Edis...??.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted November 19, 2010 Author Share Posted November 19, 2010 Denne står fremdeles å venter på at badet skal bli ferdig og at budsjettet skal gå i plussall. Nå er det fremdeles negativt slik det ofte blir når en nevner ordet bad i nærheten av nettbanken. Store reduksjoner i sum inntekter i husstanden trekker heller ikke i positiv retning. Når i tillegg Pus trenger service og foringer og begynner å ruste litt og trenger litt TLC så går det litt tid og valuta her og. Ny tenning med litt oppdatert teknologi er blitt diskutert, da dette er billigere en ett nytt fordelerlokk. Og hvis en legger til at en stift er festet med karosseriskrue da de er blitt justert så mange ganger at gjengene er trekt ut, så kan det virke som en litt utfordrende justering. Lookalike original elektronisk tenning koster omtrent det samme som en grei bil, derfor blir andre utbyttbare løsninger vurdert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 28, 2011 Author Share Posted February 28, 2011 Morsomme bilder av M100 Jeg tok ut bensinpumpen for å sende denne til Oppegård elektro diesel for test og justering. De kunne og teste dysene. Pumpen demontert Dysene montert i manifoil En manifoil er pusset&gnikket litt på, en er ikke. Nede her en plass vurderes det om det er plass til et triggerhjul. Jammen greit at det kun er fem reimer på veiven.... Vi få se om det lar seg gjøre å ordne noe her. Ellers viste det seg at den ene dysen hadde en lekkasje. Ny kostet 26745kr pluss mva, men de selges ikke lenger så det var ikke et problem. Tror kanskje jeg fant en på Ebay til en noe mer rimelig kost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.