Jump to content

Hvilken bil?????????

Guest eddie

Recommended Posts

Guest eddie

Har nå solgt min 86 mod 300 te!

Nå står en nyere bruktbil for tur!

Har et budsjett på ca 250.000 til rådighet!

Øsker en stasjonsvogn igjen da!Hvilken benz kan dere anbefale meg,må ha en del utstyr,viktigst for meg er klima/ac. og skinninteriør og helst 6er!

Må være litt power!Helst nyere enn 124 serien da!!synes den serien er pen,men synes også den begynner og gå ut litt på dato,ikke for og krittisere nei! :wink:

Alt mottas med takk!!!! :lol: :lol:

Guest stig1

Guest eddie

Takk for mange gode forslag,var mye gromt der!

Men,da blir man i tvil igjen,hvilken skal man kjøpe,hehe!

Disse bilene synes jeg er fine,men hva tengte ham som tegnet denne fronten,den minst pene mercefronten noen sinne,ellers er bilen pen ja!

Skal man velge bensin eller diesel,har også hørt at disse ruster veldig fort! :shock:

Finnes det trimchip til disse? 8)

Er det ellers noe man må være obs på ved denne typen?

Guest stig1
Takk for mange gode forslag' date='var mye gromt der!

Men,da blir man i tvil igjen,hvilken skal man kjøpe,hehe!

Disse bilene synes jeg er fine,men hva tengte ham som tegnet denne fronten,den minst pene mercefronten noen sinne,ellers er bilen pen ja!

Skal man velge bensin eller diesel,har også hørt at disse ruster veldig fort! :shock:

Finnes det trimchip til disse? 8)

Er det ellers noe man må være obs på ved denne typen?[/quote']

jeg personlig hadde gått for en disel (CDI) masse krefter. 220 har ca 315nm, 270 har ca 400nm og 320 har ca 480nm. også veldig lett å chippe koster mellom 5-12 tusen kr. skal du kjøpe, så kjøp 98 mod eller nyere, 30 års rustgaranti, ellers så er E- klassen kjent for å ruste under listene på dørene, men det går uansett på garantien, så det er egentlig ikke noe å bry seg om, bortsett fra det, så har iværtfall ikke jeg hatt problemer med de to E-klassene jeg har hatt, det eneste som har blitt byttet er bremselysbryteren på begge bilene

Guest kodvaag

Da har du solgt din høykvalitets eldre bil, så skal du kjøpe noe nyere dårligere?? Som du i tillegg syntes ser stygg ut?

Foreslår at du prøvekjører en av de siste modellene 124 med seksylindret motor. Det føles som en to forskjellige biler å kjøre når 124'en er eldre eller yngre enn 1990.

Ønsker du nyere enn 1996, og kvalitets-stasjonsvogn, da må du kjøpe C klassen. Den ser mer moderne ut enn w124 stv, men er en del mindre inni.

Jeg hadde gjerne betalt en del mer for å få en W124 av den siste utgaven enn en W210 med tilsvarende utstyr/utførelse av de første modellene.

124 - stv - 4-matic - 87 000km :

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1120934450335?finnkode=5757587&sid=2aKtUF4_t450323&pos=7&tot=61

Har nå solgt min 86 mod 300 te!

Nå står en nyere bruktbil for tur!

Har et budsjett på ca 250.000 til rådighet!

Øsker en stasjonsvogn igjen da!Hvilken benz kan dere anbefale meg' date='må ha en del utstyr,viktigst for meg er klima/ac. og skinninteriør og helst 6er!

Må være litt power!Helst nyere enn 124 serien da!!synes den serien er pen,men synes også den begynner og gå ut litt på dato,ikke for og krittisere nei! :wink:

Alt mottas med takk!!!! :lol: :lol:[/quote']

Har trua på noe sånt her, jeg :

http://finn.no/finn/car/object/;pdc=1120935805877?finnkode=5743269&sid=9a54WaeFA805869&pos=8&tot=44

http://finn.no/finn/car/object/;pdc=1120935805878?finnkode=4856870&sid=9a54WaeFA805869&pos=11&tot=44

Guest eddie

Det blir nok jeg velger den nyere typen framfor 124 ja,uansett om jeg liker fronten bedre på 124,er nok sikker på at 1994 mod.124 er en helt annen bil enn 1986 124,men fikk lyst til og prøve en annen type som den nyere med foreks.270 cdi,over 1998 mod.

Takk for svar,gjerne flere synspunkter :)

Hvor mye mer effekt kan man dra ut av en 270 cdi da? :P

Det blir nok jeg velger den nyere typen framfor 124 ja' date='uansett om jeg liker fronten bedre på 124,er nok sikker på at 1994 mod.124 er en helt annen bil enn 1986 124,men fikk lyst til og prøve en annen type som den nyere med foreks.270 cdi,over 1998 mod.

Takk for svar,gjerne flere synspunkter :)

Hvor mye mer effekt kan man dra ut av en 270 cdi da? :P[/quote']

Det er jo ingen tvil om at 124 begynner å bli gammelt, så hvis du vil ha noe nyere, er det jo bare å løpe og kjøpe, det. Selv er jeg skeptisk til 210, men det er jo ikke sikkert de er så ille som man kan få inntrykk av.

270CDI har 170 hk / 400 nm orginalt. Ca. 200 hk og 480 nm er "vanlig" å tune til.

Du vet at du får c-klasse med 270CDI? Den er ikke så vanliig her i landet, men den finnes. Det finnes også C320 (bensin) :twisted:

Guest eddie

Har søkt på nettet etter c klasse 270 cdi men fant ingen!

Hvor kan man eventuelt få kjøpt trimchip til denne bilen da? :D

Guest kodvaag
Du vet at du får c-klasse med 270CDI? Den er ikke så vanliig her i landet' date=' men den finnes.[/quote']

Jeg har hatt en 1998 C250T turbodiesel med 150 Hk, dette er den gamle typen dieselmotor, men den gikk utrolig bra.

Ser for meg at en 270 CDI maskin i en C klasse må gå kanonbra!

Jeg kjører ofte til Tyskland med bilhenger & ML270CDI som trekkvogn, og jeg syntes den bilen er råsterk. Samme motoren i en liten C klasse? Woha, må gå bra!

Guest stig1
Da har du solgt din høykvalitets eldre bil' date=' så skal du kjøpe noe nyere dårligere?? Som du i tillegg syntes ser stygg ut?

Foreslår at du prøvekjører en av de siste modellene 124 med seksylindret motor. Det føles som en to forskjellige biler å kjøre når 124'en er eldre eller yngre enn 1990.

Ønsker du nyere enn 1996, og kvalitets-stasjonsvogn, da må du kjøpe C klassen. Den ser mer moderne ut enn w124 stv, men er en del mindre inni.

Jeg hadde gjerne betalt en del mer for å få en W124 av den siste utgaven enn en W210 med tilsvarende utstyr/utførelse av de første modellene.

124 - stv - 4-matic - 87 000km :

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc=1120934450335?finnkode=5757587&sid=2aKtUF4_t450323&pos=7&tot=61[/quote']

hva er poenget med å terpe på folk om 124, når de ikke er interesert i denne bilen, mulig at det kommer som en bombe, men det finnes flere modeller enn 124 som er av knallbra kvalitet, synes nå at det er på tide at folk svarer på spørsmålene som blir stilt og ikke konstant prøver å overtale folk som ikke har lyst på denne bilen. mitt råd til eddie er, se ann størelsen, hvor stor plass trenger du, prøv både bensin og disel biler, en c-klasse er mindre enn e-klassen, men du får en nyere C for samme prisen som en E

Guest eddie

Hehe!

Ja,er egentlig ikke ute etter 124 nei,det er brae biler det ja,ingen ting med det,bare att jeg har lyst til og fornye meg litt,har aldrig prøvd disse nytypene,jeg synes denne 210 er meget pen,bortsett fra fronten,mulig jeg trenger bare litt tid til og venne meg til den!

Har helst lyst på e klassen ja,har kone og 2 barn,barnevogn og frelst på svære subwoofere,så jeg må nok ha en såppass stor bil,må nok kanskje prøve både bensin og dieselutgaven,takk for tips stig1 :D

Guest kodvaag
hva er poenget med å terpe på folk om 124' date=' når de ikke er interesert i denne bilen, synes nå at det er på tide at folk svarer på spørsmålene som blir stilt og ikke konstant prøver å overtale folk som ikke har lyst på denne bilen. [/quote']

Helt enig. På tide at folk kan svare det spørsmålet spørsmåls-stiller vil ha svar på, og ikke svarer sin egen mening i hytt & pine!

:D

Her er forresten en W211 til kroner 213266,- f. reg, pluss reisekostnader. (Forutsatt en €-kurs på 7,9kr)

http://www.mobile.de/SIDA70nrIuJSoCVLVNJivWXaQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1121154942A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D1000%81S-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100E17200F220CDICPKWF220CDIHinPublicA2A0A0A0D2002/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=2&id=11111111172197317&

Avgift for egenvekt: 89020

Avgift for motoreffekt: 40550

Avgift for slagvolum: 50414

Engangsavgift: 179985

Bruksfradrag (36%): -64794

Vrakpantavgift: 1300

Totalt: 116491

(Denne prisen forutsetter at du venter til måned 09 med å registrere bilen)

...og du? Lykke til med bilhandel, selv om du ikke kjøper W124! 8)

Guest KjaSol

Ang. 210, les siste tiders biltester hva rust angår, E-klasse (2000-2001) ligger helt i bunn-segmentet blandt storbilene. og vi vet jo at det ikke var stort bedre på slutten av 90-tallet heller!. Bør være grunn nok til å vurdere alternativer.

Guest Geggi

??

Nok en gang: det er jo p.g.a. dørene som igjen blir tatt på garantien....

Hadde ikke droppa bilen når jeg kunne fått nye dører uten en ripe som de forrige sannsynligvis hadde etter noen års bruk... :wink:

??

Hadde ikke droppa bilen når jeg kunne fått nye dører uten en ripe som de forrige sannsynligvis hadde etter noen års bruk... :wink:

Jeg er så enig så enig. Jeg tror at noe av grunnen til at Mercedes kommer så dårlig ut på mange bruktbiltester/kundetilfredshetstester/osv. nå, er at mange er så misfornøyde med servicen de får når de kjøper bil hos forhandler. Man burde ikke behøve å krangle for å få fikset noe på garantien for å si det veldig enkelt...

Det er så lett for en forbruker å kalle selve produktet Mercedes-Benz for noe dritt, når det egentlig bare er oppfølgingen han har fått som stinker.

Guest eddie

Takk for mange gode tips :)

Er det slik at man må krangle seg til en garantisak hos en forhandler? :shock:

Det viste jeg ikke!

den 211`n var fin men jeg må ha stasjonvogn,og helst 270 cdi,men da regner jeg med at 211 overstiger mitt budsjett :cry:

Forferdelig og se at i utlandet for man kjøpt 211 til 9.800 euro,snufs! :oops:

Regner med at det blir 210`n,men ble litt skeptisk også på den når jeg hører dere folk her inne som har erfaring sier at den ruster :shock:

Har også vurdert Audi S6 2,2 tq,men det er jo ikke akkurat benz igjen da! 8)

Så jeg for nok vurdere litt til :wink:

Regner med at det blir 210`n' date='men ble litt skeptisk også på den når jeg hører dere folk her inne som har erfaring sier at den ruster :shock:

[/quote']

Alle biler ruster og 210 er nok noe over snittet i så måte. Ta det med i betraktningen når du ser etter en bil og finn en som er nyere enn 2000 og uten rust nå. Da vil du ha en glimrende bil i mange år. Tar du jevnlige servicer hos seriøse verksteder i tillegg så burde bilholdet bli rimelig problemfritt.

Guest KjaSol
??

Hadde det bare vært dørene så......

Var nettopp å kikka på en som hadde mye rust i hjulbuene også, tror ikke dette blir fiksa gratis på garantien....

Guest Geggi

Kommer rusten innenfra så SKAL det dekkes av 30 års garantien.

Er det vanlig rust er det eierens eget ansvar å følge med på og forebygge som på alle andre bilmerker...

Hadde det bare vært dørene så......

Var nettopp å kikka på en som hadde mye rust i hjulbuene også' date=' tror ikke dette blir fiksa gratis på garantien....[/quote']

Jeg vet at rust i hjulbuene foran samt rust i fjærskåler foran har blitt tatt på garantien...

Guest GammelGul

Så ikke verst ut den. Hvis det er den som jeg så der om dagen er den rimelig strøken i lakken ihvertfall. Skal jeg ta en tur bortom og se på den for deg?

:wink:

Guest eddie

om du bor like i nærheten,så hadde jeg satt meget stor pris på det,på forhånd,kjempetakk :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ,

Regner med at du har god peiling,om du har hatt tid til og sjekke den den,rust,teknisk,osv. 8)