Jump to content

Bilder av 114/115


Robert Nordstrøm

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Kjører en del i jobben, og i dag måtte jeg bare stoppe for å ta et bilde da jeg oppdaget et par forlatte mercedes 114/115.

Den begunder er delvis skjult, men en kan skimte høyre bakpart delvis skjult bak greina som sperret litt mye for bildet.

Tok bildet med mobilen ut gjennom vinduet, så kvaliteten er ikke god, kunne kanskje zoomet litt og ser jeg.

Mercedes.jpg 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...
  • 2 years later...

Jeg tror faktisk jeg foretrekker /8 fremfor W123 selv om begge er gode biler. Har faktisk tenkt tanken på å skaffe en /8 igjen men da vil jeg leite opp en som er helt riktig for meg og så skal det ikke kjøres på vintern mere. Den beige jeg hadde kjøpte jeg i 2007 og da så den ganske bra ut men etter en vinter og ca 25 000km så var den ille å se til og jeg oppdaga mye stygt når jeg hugget den. Den ble hugget til fordel på den svarte (som også hadde vært beige som ny) og den var bra i 2011 men ble fort mye dårligere den også. Veisaltet spiser opp bilene og derfor har jeg i dag bruksbiler hvor det ikke har noe å si at de ruster opp.

Link to comment
Share on other sites

/8 var første merce med bærekuler framme, så det er en up to date konstruksjon. Og med skiver rund baut, er det ikke så mye gammalbilfølelse. Veldig kurrant og ganske likt en 123. Du skjønner ikke hvor bra den er før du prøver noe moderne. Når du sammenligner med noe nytt, skjønner du hvor mye følelse som går tapt i jakten på det moderne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...