Jump to content

Merkelig

Guest jascko

Recommended Posts

Guest jascko

Snakka med en type i dag som påstor at han fikk plass til 235 45 17 med ET 25 i innpress på en 124.....og det uten å valse nåkka som helst. Så jeg spurte han om han hadde røykt opel seter eller nåkka annet som han ikkje tålte. Det der går jo ikkje! Og omså det går så forandre han så mye på sporvida at det bli å rasasere heile forstillingen. Det er jo 49 i innpress orginalt på en sånn bil så det der må jo gå galt. Jeg vet ikke hva derre syns?

Snakka med en type i dag som påstor at han fikk plass til 235 45 17 med ET 25 i innpress på en 124.....og det uten å valse nåkka som helst. Så jeg spurte han om han hadde røykt opel seter eller nåkka annet som han ikkje tålte. Det der går jo ikkje! Og omså det går så forandre han så mye på sporvida at det bli å rasasere heile forstillingen. Det er jo 49 i innpress orginalt på en sånn bil så det der må jo gå galt. Jeg vet ikke hva derre syns?

opelseter ... :D :lol: :D good one :-)

Jeg har ingen som helst tru på at det funker. Mine 225/45-17 på ET38 er akkurat i grenseland. Folk har fått underkjent samme med ET35 fordi det stikker for langt ut. ET25 er bare å glemme.

235/45-17 kan vel fort by på problemer i seg selv også.

Det er mye som går på 124 og det er ikke noe problem med hjulstillingen heller.... men så mye som 235 og innpress 25 er heller tvilsomt uten valsing.... :?

AMG leverer originalt skjermbredde kit til 124 serien, og med forklaring på hva som må gjøres for å få på 235/45-17 med innpress 28, dette er da på 8" bredde felg og originale AMG hjul.

Dette er godkjent av TUV og DaimlerCrysler AG så helt galt kan det ikke være.... :P

Men det er en nødvendighet med valsing både fremme og bak, samt litt banking inne i hjulbuen og en "spring travel limiter" for å hindre at hjulet tar borti noe sted... :oops: :shock:

Og til info: det er bare et noen av 124 bilene som har innpress 49, flere har inpress 48 og sportline har innpress 41 og 42.

AMG har innpress 30 eller 35 hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg har 225/40-18 med innpress 35 og det er helt ok når det hjelder hjulbuen men det tar borti litt i plasten i bakkant ved skikkelig god kjøring over fjellet eller på bane.

De gangene jeg har merket at det subber i plasten er ved full brems og sving samt litt humper i veien, da blir hjulet presset bakover samtidig som hjulet blir presset skikkelig godt opp i hjulbuen..... :shock:

Litt myke/slitte foringer i forhjulsstillingen hjelper sikkert også godt på.... :?

Jeg har tenkt å få på et slikt breddekit for å få det helt 100%..... :P

Snakka med en type i dag som påstor at han fikk plass til 235 45 17 med ET 25 i innpress på en 124.....og det uten å valse nåkka som helst.

Det går nok ikke uten å valse, men jeg har felger i dimensjon 8x17 ET 28 med 235/45-17 som fungerer knall bra på min 124. Men den er noget modifisert hos AMG da...

Nå må ikkje du blåsa deg opp bare fordi du har hatt et par runder på Reve..... jeg har faktisk kjørt Autoslalåm selv om det ikkje har blitt sterk deltagelse idet siste... det e ikkje akkurat NurnburgRing men oppmerket bane er det.... :wink: