Jump to content

Selgers marked, eller?

Guest Paul

Recommended Posts

Guest Paul

Hvor greit er det å selge bruktbil nå om dagen? Noen som har solgt noe i det siste? Vurderer en annen bil, men vet ikke om jeg tør kjøpe den for så å brenne inne med bilen jeg da har til salgs. Tør heller ikke å selge bilen min først, for så å finne ut at den jeg hadde tenkt på er solgt (den er litt spesiell, så jeg tror ikke jeg kommer over flere slike på en lang, lang stund).

Tidligere har jeg alltid kjøpt først og solgt etterpå, og i noen tilfeller har det gått strålende mens andre ganger har jeg gått ganske mye ned i pris for å få solgt.. men det begynner å bli noen år siden sist.

Er det vanligvis 14 dager eller 1 måned eller noe sånt du får av forsikringsselskapet på å selge hvis du har to biler, før de legger bonusen din over på kun en av dem? Synes å huske at Gjensidige ga meg en sånn frist sist, men da solgte jeg bilen etter 3-4 dager så det ble aldri noe problem.

..og selv om FrodeS kommer til å si at siden bilen min ikke har AC så er den bare verdt 5 kroner + en Bugg, og selv da ville han neppe vurdert å kjøpe den, men jeg håper og tror jeg at det finnes andre som meg som ikke tillegger dette så mye vekt. :wink:

Guest kodvaag
Hvor greit er det å selge bruktbil nå om dagen? Noen som har solgt noe i det siste?

Det er opp til deg. Jeg har solgt mange biler veldig fort i det siste' date=' pga en ting: Jeg har solgt de billig, veldig billig! Hvis du finner "alle" bilene som er til salgs på nettet, og averterer din billigere enn den billigste som kan sammenliknes, så får du solgt bilen fort.

Vurderer en annen bil, men vet ikke om jeg tør kjøpe den for så å brenne inne med bilen jeg da har til salgs.

"Brenne inne", vel, rentekostnaden for å eie en bil verdt 100 000,-kr i et år er 2500,- kroner. Det er alltid en som vil ha bilen din!

Tør heller ikke å selge bilen min først' date=' for så å finne ut at den jeg hadde tenkt på er solgt (den er litt spesiell, så jeg tror ikke jeg kommer over flere slike på en lang, lang stund).[/quote']

Beklager, men nå blir du helt nødt til å si hva slags bil dette er!

Er det vanligvis 14 dager eller 1 måned eller noe sånt du får av forsikringsselskapet på å selge hvis du har to biler' date=' før de legger bonusen din over på kun en av dem? Synes å huske at Gjensidige ga meg en sånn frist sist, men da solgte jeg bilen etter 3-4 dager så det ble aldri noe problem.[/quote']

Betyr det noe? Det er bare ha dobbel forsikring i en måned ekstra. Er den såå dyr, min 200E koster under 2000,- i året i forsikring.

..og selv om FrodeS kommer til å si at siden bilen min ikke har AC så er den bare verdt 5 kroner + en Bugg

Jeg tror FrodeS svetter litt mer enn oss andre som ikke har råd til ac :D

Men' date=' det hadde ikke hjulpet noenting med ac på din bil, da luftdysene midt på dashbordet er tette:

[img']http://paul.nvg.org/biler/230_new_3.jpg[/img]

Guest Paul

Det er opp til deg. Jeg har solgt mange biler veldig fort i det siste' date=' pga en ting: Jeg har solgt de billig, veldig billig! Hvis du finner "alle" bilene som er til salgs på nettet, og averterer din billigere enn den billigste som kan sammenliknes, så får du solgt bilen fort. [/quote']

Det er akkurat det, _så_ billig vil jeg helst ikke selge den.. Samtidig så tør jeg påstå at min nok er i adskillig bedre stand enn noen av de tilsvarende S124 som selges veldig billig, men cluet da er selvsagt å få kjøpere til å se på både min og de andre.. og da er det jo gjerne lav pris som trekker.

"Brenne inne"' date=' vel, rentekostnaden for å eie en bil verdt 100 000,-kr i et år er 2500,- kroner. Det er alltid en som vil ha bilen din! [/quote']

Joda, sånn sett så koster det jo ikke noe å ha den stående, annet enn forsikring. Selv med 70% bonus 2.året så betaler jeg rett i underkant av 6.000,- i året for denne med delkasko, så fullt så billig som for din blir det ikke. Koster å bo i Oslo. Uansett så blir det jo ikke mye ekstra hvis den selges i løpet av en måned.

Nei, saken med økonomien er først og fremst at vi holder på å bygge hus og jeg kommer da til å bruke penger på å kjøpe ny bil som jeg helst vil ha tilgjengelig for diverse ting under husbyggeprosjektet. Hvis jeg derimot kjøper ny, og så selger kjapt, så er det kun mellomlegget som bilkjøpet har kostet meg.. og det har jeg råd til å cashe ut.

+ montering av alarm, + tectylbehandling av ny bil hvis det ikke er gjort, + flytte over navigasjonsanlegget (gidder ikke montere det selv denne gangen, for mye jobb).

Beklager' date=' men nå blir du helt nødt til å si hva slags bil dette er! [/quote']

Så andre eventuelt kommer meg i forkjøpet? Selger er på ferie så jeg får ikke tatt den i øyensyn før om en uke eller to, vil ihvertfall vente til da. Det er bare en annen S124, ikke noe mer spesielt enn som så :D

Men' date=' det hadde ikke hjulpet noenting med ac på din bil, da luftdysene midt på dashbordet er tette: [/quote']

Haha, svært godt poeng! :roll:

Er det vanligvis 14 dager eller 1 måned eller noe sånt du får av forsikringsselskapet på å selge hvis du har to biler' date=' før de legger bonusen din over på kun en av dem? Synes å huske at Gjensidige ga meg en sånn frist sist, men da solgte jeg bilen etter 3-4 dager så det ble aldri noe problem.

..og selv om FrodeS kommer til å si at siden bilen min ikke har AC så er den bare verdt 5 kroner + en Bugg, og selv da ville han neppe vurdert å kjøpe den, men jeg håper og tror jeg at det finnes andre som meg som ikke tillegger dette så mye vekt. :wink:[/quote']

:twisted:

10 + bugg, og den er solgt på da'n !

For å være helt ærlig, så tror jeg nok akkurat NÅ er en dårlig tid å selge bil uten AC på østlandet. Du vet, folk husker ikke så veldig godt, det er tross alt en grunn til at 4wd selger bra sent på høsten, og cab selger bra på våren. Nå som sola har stekt flere uker i strekk, er det nok ekstra mange som sitter og drømmer om bil med luftkjøling.

Hvis selskapet ditt begynner å gnåle med sånt, hadde jeg bare byttet selskap.

I Terra starter man en ny bonus på bil nr. 2. Jeg har 70% 3. år (omtrent) nå, så hvis jeg kjøper en til får jeg 50% på den. Så kan jeg sjonglere med dem om jeg vil. Når jeg da selger den ene bilen, har jeg 1x 70% 3. år og 1x 50% . Jeg vil jo da selvsagt fortsette med 70%, men jeg vil da også ha en 50% i bakhånd. Kjekt hvis man f.eks. skal forsikre en bil i et annet selskap, eller krasjer og ødelegger den høyeste bonusen :-)

Hva omtrent forventer du å få for bilen din? Det begynner jo å bli mange billig 230 rundt om kring, men det er gjerne litt småfiks her og der. Din er vel i rimelig god stand? Det forsvarer selvsagt en høyere pris, men det er ikke sikkert den blir noe enklere å selge for det.

Guest KjaSol

Det er helt og fullt kjøpers marked der ute nå, hvertfall på de fleste biltypene, og 230 er ikke noe unntak!

Jeg har nettopp solgt min 300 TDT, noe jeg trodde skulle bli en smal sak, men nei, selv om den var blandt de rimeligste på nettet, var det tregt.

Men så var det jo mye å hente på den nye, da går det litt opp i opp!

Guest Paul

Hva omtrent forventer du å få for bilen din? Det begynner jo å bli mange billig 230 rundt om kring' date=' men det er gjerne litt småfiks her og der. Din er vel i rimelig god stand? Det forsvarer selvsagt en høyere pris, men det er ikke sikkert den blir noe enklere å selge for det.[/quote']

Hadde vel håpet på sånn +/- 70k.

Jevnlig vedlikehold hos Løren Auto. Oljeskift hver 10kkm. Tectylbehandlet for 6mnd siden. Automaten girer fint. Absolutt alt virker, bortsett fra viskeren på bakruta. Ellers er det en liten rustboble i lakken på hjørnet av skiltlyset - så ja, litt småplukk er det.

Guest Paul

Jeg har nettopp solgt min 300 TDT' date=' noe jeg trodde skulle bli en smal sak, men nei, selv om den var blandt de rimeligste på nettet, var det tregt.

Men så var det jo mye å hente på den nye, da går det litt opp i opp![/quote']

Hvor lang tid brukte du på å få solgt den? Finn? Autodb? Aviser? Andre?

Noen som har prøvd å selge til bruktbilforretninger med skilt på fortauet av typen "biler kjøpes kontant" forresten? Gir de en pris man kan leve med eller er det stort sett til å le av?

Jeg har nettopp solgt min 300 TDT' date=' noe jeg trodde skulle bli en smal sak, men nei, selv om den var blandt de rimeligste på nettet, var det tregt.

Men så var det jo mye å hente på den nye, da går det litt opp i opp![/quote']

Hvor lang tid brukte du på å få solgt den? Finn? Autodb? Aviser? Andre?

Noen som har prøvd å selge til bruktbilforretninger med skilt på fortauet av typen "biler kjøpes kontant" forresten? Gir de en pris man kan leve med eller er det stort sett til å le av?

Ingen anelse om det, men du kan jo ringe BCA og høre hva de kan være villige til å sette som minstepris hvis du selger den på auksjon. De setter vanligvis ikke en minstepris de ikke tror det går ann å få, da de ikke er så interessert i å ha biler stående lenger enn nødvendig.

Guest Chriz

Biler kjøpes kontant annonser er folk som skal tjene penger på bilen din, da må du sikkert strekke deg laangt ned om de er interessert.

BCA, har vært en del på BCA auksjoner... kjøpe bil der, skjer sikkert en dag ! For der går det ofte bra/billige biler... Men selge ?? Det skjer nok ikke...

Og selge bil på BCA og forvente og få bra pris tror jeg ikke skjer så ofte...

Guest kodvaag

Paul:

Finn ut hva det absolutt laveste du vil selge bilen din for. Så averterer du den til 6-7000 billigere, og sier til alle som ringer at prisen er ferdig prutet. Når de ser på bilen så firer du ikke en krone på pris, og sier: Det er den fineste 230TE med den km til den pris til salgs i landet. Hvis ikke du vil ha den så vet jeg den blir solgt innen en uke eller to.

Og det gjør den, hvis du priser den rett.

Finn deg i å tape litt for å få den andre bilen, ettersom jeg så på bildene var den verdt det!!

Du må heller se på hva mellomlegget blir, og ikke tenke så mye på krone-tapet på din bil.