Jump to content

Det ble ikke MB til slutt.....


Guest KjaSol

Recommended Posts

Guest KjaSol

Da jeg nå har hatt 2 stk 124 i en tid, følte jeg meg klar til å avansere noe for å fornye familiebilen. Planen var 210, helst >= 2000-mod. og 220 CDI samt T-modell.

Har sett og prøvt endel, men rustproblemer samt mangen skrekkhistorier rundt andre feil, har rett og slett fått meg til å holde meg borte fra denne E-klassen. Jeg betaler bare ikke så mye for en bil som med stooor sansynlighet vil koste meg mye tid og penger i vedlikehold.

Kommer kanskje sterkere tilbake når 211 blir rimeligere, selv om jeg ikke helt har sansen for instrumentene etc.

Så da ble det faktisk Saab 9-5 stv på meg denne gangen, 2.3 Turbo, og godt med utstyr. Rett og slett pga. mer feilfri bil enn 210, og fullt på høyde med MB komfort.

 

Men 300D'en skal jeg slite lenge ennå.....

Link to comment
Share on other sites

Skjønner deg utrolig godt!

Jeg valgte å gjøre det samme, akkurat pga ganske dyre biler som du kan risikere er full av rust etter noe få år. STOR sjanse til å tape penger....

 

Saab er jo et knall alternativ, Gratulerer med ny bil da :D

Link to comment
Share on other sites

Saab er jo et knall alternativ' date=' Gratulerer med ny bil da :D[/quote']

 

 

ØHY, skjerpings, folkens !!

 

Saab er da aldri noe alternativ. Det er jo bare å sjekke i hvilken ende det drar i ...

 

Makan til kjedelige og lite inspirerende biler skal man lete lenge etter. Om ikke annet så er det nå god trening for armene. Forsiktig med gassen hvis det er litt sving og/eller sporete vei !

 

Jaja.. Lykke til med svensk bil!

 

Kan noen denge meg hardt hvis jeg noen gang drar en saab i hus? :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Redvar

Er det fortsatt slik at bilen må stå i revers, for og få ut nøkkeln. Og at handbrekket går på forhjulene?

 

Gratulere med ny bil da. Blir sikkert kjempe den der.

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol

Saab er jo et knall alternativ' date=' Gratulerer med ny bil da :D[/quote']

 

 

ØHY, skjerpings, folkens !!

 

Saab er da aldri noe alternativ. Det er jo bare å sjekke i hvilken ende det drar i ...

 

Makan til kjedelige og lite inspirerende biler skal man lete lenge etter. Om ikke annet så er det nå god trening for armene. Forsiktig med gassen hvis det er litt sving og/eller sporete vei !

 

Jaja.. Lykke til med svensk bil!

 

Kan noen denge meg hardt hvis jeg noen gang drar en saab i hus? :-)

 

Du sitter nok ennå med erfaringer fra 900 Turbo-tiden med ketchup-turbo som drar rattet ut av nevene om man ikke er obs.

Nye 9-5 har ikke mye av dette, men antydninger er det jo.

Klart man kjenner noe når 230 gamp slippes løs, men med ESP og automat går det som en lek. På min prøvetur var det ikke mye sporing.

Min tidligere CDI sporet mye mer med samme dekkdim. forran!

Link to comment
Share on other sites

Guest GammelGul

Gratulerer med ny bil.

Saab har bestandig vært min favoritt. Har kanskje sammenheng med at min første biltur var i en Saab. Min onkel hentet meg og min mor hjem fra fødehjemmet i sin ærverdige totakter. Jeg vurderte sterkt en 9-5 som drosje i sin tid. Prøvekjørte alle motorvarianter både med og uten automat, og fant ut at en 2,3 automat var det beste alternativet. Trofastheten til Mercedes og frykten for høye bensinregninger gjorde imidlertid sitt til at det ble bestilt en E-klasse i stedet. Som privatbil hadde jeg nok valgt svensken. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol

Takker!

Får den hjem neste uke......

Den scorer best på kollisjonssikkerhet, rustbeskyttelse og over snittet ifm. driftssikkerhet.

Største minuset er relativt høyt forbruk, men det koster å ha det gøy!

Link to comment
Share on other sites

Guest tdha
Gratulerer med ny bil.

og frykten for høye bensinregninger gjorde imidlertid sitt til at det ble bestilt en E-klasse i stedet. :oops:

 

Trodde ikke du tenker på bensin regning, når du sier andre er "Gjerrig". :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest kodvaag

ØHY' date=' skjerpings, folkens !!

Saab er da aldri noe alternativ. Det er jo bare å sjekke i hvilken ende det drar i ...

[/quote']

 

Ikke problem, bare å rygge til jobb!

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol

ØHY' date=' skjerpings, folkens !!

Saab er da aldri noe alternativ. Det er jo bare å sjekke i hvilken ende det drar i ...

[/quote']

 

Ikke problem, bare å rygge til jobb!

 

Kjører 300D til jobb, så trenger ikke rygge!

Og kona gir nå balla i om den trekker forran eller bak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

Gratla med ny bil, Kjasol! Etter MB er det nye A6, 9-5 og V70 som er de største utfordrerne mine(om enn likevel langt unna).

Synes likevel det er feil å vrake en 210 p.g.a. rust da det ikke koster en krone å få utbedret.... :roll: Kjørekomforten til Saab 9-5 har jo vært ankepunktet til diverse motorjournalister i tester mot de store som MB, BMW, Audi, Volvo..... Men bare du selv er fornøyd så er det jo bare å gi gass 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol

Er redd for at det er endel der ute som kan bevitne at det faktisk koster noen kroner når 210'en ruster. Dører og bakluke kan være kurrant, men resten blir ett slit, og det koster tid, ofte masse tid å vinne igjennom.

Tid er penger, og jeg gidder ikke bruke masse tid på en ny dyr bil som ikke funker!

Link to comment
Share on other sites

Guest Geggi

Kan selvsagt ikke si noe bombastisk, men for min egen del kan jeg si at jeg har 3 naboer med 4 MB'er som alle har fått fiksa dette uten ei krone i utlegg og heller ingen krangling :wink: Slik skal det jo også være.

Link to comment
Share on other sites

Er det fortsatt slik at bilen må stå i revers, for og få ut nøkkeln. Og at handbrekket går på forhjulene?

 

Gratulere med ny bil da. Blir sikkert kjempe den der.[/quote

 

Brekket går på bakhjul, men den må stå i P eller reverse ja. Samme som din må stå i P ( vist du har automat...)

 

Dessuten slipper han nå å tenke på at bilen blir rustrød om et par år :D

Link to comment
Share on other sites

Kan selvsagt ikke si noe bombastisk' date=' men for min egen del kan jeg si at jeg har 3 naboer med 4 MB'er som alle har fått fiksa dette uten ei krone i utlegg og heller ingen krangling :wink: Slik skal det jo også være.[/quote']

 

Man må fortsatt være vitne til at den nye, og forholdsvis dyre bilen plutselig begynner å avsløre flekker her og der. Å tror du det er mange plasser folk ikke vet om i dag, men som vil vise seg om noen år!

 

Bytte av dører og alt som har hengsler er greit nok, selv om det er helt bak mål å måtte skru i stykker en bil som bare en noe år gammel.....

 

Men hva med knaler, gulv bagasjerom osv....holder sikker samme "kvalitet" det også.

Link to comment
Share on other sites

Guest stig1

sitter her og ikke vet om jeg skal le eller gråte, det er utrolig hvor god greie folk har på noe de aldrig har hatt, har også hørt en masse skrekkhistorier angående 210, men har selv aldrig hatt ett eneste problem med mine, men for all del. det som slår meg mest er at omtrent ingen av de som skriver og forteller hvor dårlig 210 bilene er, har en 210.

har selv prøvd å finne feil på mine biler, men finner ingen. har nå funnet ut att mine biler må være feilvare, de er jo feilfri

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol
Er det fortsatt slik at bilen må stå i revers' date=' for og få ut nøkkeln. Og at handbrekket går på forhjulene?

 

Gratulere med ny bil da. Blir sikkert kjempe den der.[/quote

 

Brekket går på bakhjul, men den må stå i P eller reverse ja. Samme som din må stå i P ( vist du har automat...)

 

Dessuten slipper han nå å tenke på at bilen blir rustrød om et par år :D[/quote]

 

Må stå i P for å få ut nøkkelen ja, og nøkkelen sitter som kjent mellom setene forran, den tar det nok sin tid å venne seg til ja..

Link to comment
Share on other sites

Guest KjaSol
sitter her og ikke vet om jeg skal le eller gråte' date=' det er utrolig hvor god greie folk har på noe de aldrig har hatt, har også hørt en masse skrekkhistorier angående 210, men har selv aldrig hatt ett eneste problem med mine, men for all del. det som slår meg mest er at omtrent ingen av de som skriver og forteller hvor dårlig 210 bilene er, har en 210.

har selv prøvd å finne feil på mine biler, men finner ingen. har nå funnet ut att mine biler må være feilvare, de er jo feilfri[/quote']

 

Jeg har nå hatt 210, og du aner ikke hvor mye som måtte sandblåses da den skulle tektyleres. Men så var den kjørt over 500.000 og var da 5 år gammel.

Link to comment
Share on other sites

sitter her og ikke vet om jeg skal le eller gråte' date=' det er utrolig hvor god greie folk har på noe de aldrig har hatt, har også hørt en masse skrekkhistorier angående 210, men har selv aldrig hatt ett eneste problem med mine, men for all del. det som slår meg mest er at omtrent ingen av de som skriver og forteller hvor dårlig 210 bilene er, har en 210.

har selv prøvd å finne feil på mine biler, men finner ingen. har nå funnet ut att mine biler må være feilvare, de er jo feilfri[/quote']

 

Hva vet du om jeg har hatt 210 eller ikke? Snakker om å utale seg uten viten.

 

Har selv en go del "erfaringer/opplevelser" med disse bilene, en del C klasse også. Ikke akkurat bare gode erfaringer...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest wicky

er ganske så happy med min saab 9000 2,3T 1995 jeg as..men slapp av..skal kvitte meg med golfen og bimmern og kjøpe meg merce igjen...eller..hmm..har 300D stående også...1981 model...

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

 

Dessuten slipper han nå å tenke på at bilen blir rustrød om et par år :D

 

Har nå sett litt på de svenskereggede relativt nye saabene til kollegaene mine på jobb. Ruster de også! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...