Jump to content

TERROR

Guest Steinar Lindberg

Recommended Posts

• Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 6 months later...
Guest Magnus Nilsen

Unnskyld, fordi vi ga dere husly og hjelp.

Unnskyld, fordi vi gir dere en utdannelse.

Unnskyld, fordi vi hjelper dere økonomisk.

Unnskyld, fordi dere fritt kan dyrke deres tro i vårt kristne land.

Unnskyld, fordi vi sender hjelp til deres land.

Unnskyld, fordi vi ikke krever blodhevn for drapene på våre landsmen begått av muslimer.

Unnskyld, fordi vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen, når vi føler oss krenket.

Unnskyld, fordi vi ikke gjør, som deres tro sier.

Men en unnskyldning for at ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover - den får dere aldri.

VELDIG lite som svirrer hos disse terrorgutta....

Men hva gjør man ikke for 70 jomfruer i "himmelen" :lol:

Ifølge en av disse tegningene http://www.faithfreedom.org/Gallery/Mo_Cartoons.jpg har de gått tom for jomfruer. Kanskje derfor de er så sinna?

Nå skal det sies at jeg ikke skjønner hvorfor man skulle trykke disse tegningene i utgangspunktet. Men hvorfor muslimer reagerer så voldsomt er ubegripelig for de fleste av oss. Det har da i årevis vært trykket karrikaturtegninger av Jesus uten at noen har blåst seg opp nevneverdig av den grunn.

Vet egentlig de som brenner ned ambassadene våre hele bakgrunnen for dette? Er den jevne mann i disse landene virkelig så godt opplyst om internasjonale politiske og religiøse forhold? Jeg vil tro at det er noen få ekstreme grupperinger som hisser opp de store folkemassene. De som demonstrerer og ødelegger er sikkert i den tro at hele norges befolkning spotter deres religion. I virkeligheten er det altså noen få aviser som har offentliggjort noen i utganspunktet uskyldige tegninger.

Guest Magnus Nilsen

Flere og flere aviser i den vestlige del av verden trykker bildene av profeten enten i faksimile eller som egen sak.

Flere av de land i den muslimske del av verden som vi ikke vil sammenligne oss med forstår ikke, eller vil ikke kunne fatte at ikke myndighetene i Norge ikke "offentlig kan piske/steine" alle i redaksjonen til Magazinet for et slikt blasfemisk omgang med profetens person.

Det at såkalte opplyste Islamister som Muftien av Jerusalem ikke har forståelse eller viten om hvordan andre nasjoners styresett fungerer er i seg selv skremmende.

Det er tydelig at frontene hardner til. Nå vil jeg håpe at den politiske ledelse i dette landet vi bor i, ikke går lenger i sin beklagelse enn de har gjort......

Vet egentlig de som brenner ned ambassadene våre hele bakgrunnen for dette? Er den jevne mann i disse landene virkelig så godt opplyst om internasjonale politiske og religiøse forhold? Jeg vil tro at det er noen få ekstreme grupperinger som hisser opp de store folkemassene.
Her er du ved kjernen i hele problemet. Massesuggesjon, drevet av media, som man ser det overalt fra tid til annen.

Kommer ikke som noen "bombe" denne smellen i London...dessverre.

Når man ser hvor utrolig lite som skal til før muslimske ekstremister og en stor andel av de muslimsktroende flipper helt ut, så blir jeg ikke overrasket over terrorangrep lengere. Når noen tegninger er alt som skal til så vet jeg ikke hva jeg skal tro lengere.

Dem skulle gjort mye hån og pek mot norge og kristendommen før vi har begynt med noe lignende.

Utrolig leit at en såpass stor del av befolkningen på denne jord har så utrolig lite mellom ørene. Skal jo ingen ting til før dem slenger seg med sine "overhoder", tror ikke dem er så veldig kritiske før dem henter en pose med gråstein, bensin og lighter for å dra ut å lage helvette.

Helt på trynet hele greiene! Håper alle vestlige land kunne boikotte de samme landene som boikotter oss, da hadde dem fått følt det på kroppen. Dem må jo få hjelp fra alle bare for å holde seg over vannet, også boikotter dem oss!

Unnskyld' date=' fordi vi ga dere husly og hjelp.

[/quote']

Hvem er det vi gir husly og hjelp?

Unnskyld' date=' fordi vi gir dere en utdannelse.

[/quote']

... og utdannelse?

Unnskyld' date=' fordi vi hjelper dere økonomisk.

[/quote']

Jaha?

Unnskyld' date=' fordi vi sender hjelp til deres land.

[/quote']

En jævla Yankee som sprenger alt han kommer over?

Unnskyld' date=' fordi vi ikke krever blodhevn for drapene på våre landsmen begått av muslimer.

[/quote']

YTTERLIGGÅENDE muslimer

Unnskyld' date=' fordi vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen, når vi føler oss krenket.

[/quote']

... for det mener du at alle "de" gjør?

Unnskyld' date=' fordi vi ikke gjør, som deres tro sier.

[/quote']

Gjør "de" som "vår" tro sier, da?

Men en unnskyldning for at ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover - den får dere aldri.

Noen ganger går dette med ytringsfrihet litt vel langt. Hvorfor er det nødvendig å kødde med andre folks religion bare fordi man mener at man har lov til det?

[/quote']

[/quote']

... og utdannelse?

[/quote']

Jaha?

[/quote']

Unnskyld' date=' fordi vi ikke krever blodhevn for drapene på våre landsmen begått av muslimer.

[/quote']

YTTERLIGGÅENDE muslimer

Unnskyld' date=' fordi vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen, når vi føler oss krenket.

[/quote']

[/quote']

Noen ganger går dette med ytringsfrihet litt vel langt. Hvorfor er det nødvendig å kødde med andre folks religion bare fordi man mener at man har lov til det?

takk..

Guest Johan Stub

Min foreløpig korte livserfaring har lært meg en ting; En sak har alltid minst to sider, så også denne. Jeg synes slike sjablongmessige argumentrekker som er presentert her tråden blir så unyansert og lite presist at det bare blir dumt og ikke hjelper debatten videre. Så derfor synes jeg Frodes svar var bra.

Jeg liker selvfølgelig ikke det som skjer i en del muslimske land hvor det brennes flagg og ambassader og synes dem som driver med det er i beste fall forledet og i verste fall dumme.

Akkurat som noen her hjemme. Da tenker jeg på redaktøren i magazinet som ikke skjønner at det er forskjell på å ha en rett og å måtte bruke den og at vanlig høflighet og respekt for andre fortsatt er en dyd. Jeg synes oppriktig synd på ham og hadde jeg trodd på noen gud skulle han vært i mine bønner - hver kveld.

Jeg har store problemer med å identifisere meg med både ekstreme kristne og muslimer, men ingen problemer med å omgås og identifisere meg med verken mine gode kristne eller muslimske venner.

Verden er større en dette! La oss bevege oss fremover.

Så derfor synes jeg Frodes svar var bra.

Magnus hadde dog noen poenger som Frode "bomma" på. :wink:

Jo, helt enig i det..... Prøv og få villstyringene og med på den tankegangen, Johan. Dessverre en bortimot komplett umulig oppgave. :?

Greit nok det, men hva er det "noen" ekstreme muslimer får "mange" til å delta i, skal vi akseptere drapstrusler på alt og alle pga av noen bilder....HALLO bilder..!! :shock:

Når skal vi slutte å være så vanvittig naive og bare godta at slik er det, hvordan skal noen få personer true media til taushet slik som det er gjort nå i dette tilfelle.

Er det slik det skal være i fremtiden, vi kan skrive om alt og alle, om det er CIA eller KGB men for all del ikke kødd med muslimene for da går alt til helvete.... :?

Jeg synes det er på tide at søkelyset kom på dette tema, det har lagt å ulmet lenge, den norske regjeringen er til å skjemmes over, den Danske regjeringe ga et klart og tydelig svar med en gang... :?

[/quote']

[/quote']

... og utdannelse?

[/quote']

Jaha?

[/quote']

[/quote']

YTTERLIGGÅENDE muslimer

[/quote']

[/quote']

takk..

Nå vet ikke jeg hvem du er Wicky, men hvis du er innvandrer og muslim, og ikke ser poenget i det Magnus Nielsen sier, så er det også et faresignal! Hans utsagn er satt på spissen, men man må ta innover seg at mange ser det på en slik måte i et rikt land som bl. a. ligger på toppen i verden når det gjelder u-lands støtte.

Det som er synd her er at jeg og sikkert mange med meg begynner å bli møkka lei ord som islam og muslim, noe som i utgangspunktet bare er en religion blandt mange, og for mange nordmenn et helt uinterressant tema....

Guest Johan Stub
Så derfor synes jeg Frodes svar var bra.

Magnus hadde dog noen poenger som Frode "bomma" på. :wink:

Oh - det blir så vanskelig å diskutere når jeg vi ikke er enige om hva vi diskuterer. Kan du konkretisere hva du mener - hvilke punkter og hva mener du han bommet på?

Jo' date=' helt enig i det..... Prøv og få villstyringene og med på den tankegangen, Johan. Dessverre en bortimot komplett umulig oppgave. :?[/quote']

Jeg tror på det gode i mennesker (ja - jeg er naiv, men det viser seg at som regel seirer det gode. :oops: ) Svært få er interessert i å ha en konflikt gående over lengre tid med de stressnivåene det innebærer så derfor tror jeg dette vil gå over av seg selv og ikke føre til 3. verdenskrig.

Jeg tror det er et lite mindretall som står bak denne konflikten, der som her.

:wink:

Jeg liker selvfølgelig ikke det som skjer i en del muslimske land hvor det brennes flagg og ambassader og synes dem som driver med det er i beste fall forledet og i verste fall dumme.

Jeg tror det er veldig viktig å ikke tro på alt man ser i media. At noen norske magasiner trykker disse bildene betyr på ingen måte at alle nordmenn håner Muhammed. Det betyr at noen få gjør det, mens det store flertallet ikke bryr seg så veldig om hva andre trur på. På samme måte regner jeg med at "de" ikke ønsker død over alle nordbagger, men at noen få gjør det, og disse får vi se på nyhetene.

Jeg håper ikke jeg tråkke noen på tærne, det var ikke meninga. Jeg syns bare det var litt merkelig med "de" som vi har gitt utdannelse, husly osv. Jeg skjønner ikke helt hvem det var han unnskyldte seg for.

Guest Johan Stub
Jeg syns bare det var litt merkelig med "de" som vi har gitt utdannelse' date=' husly osv. Jeg skjønner ikke helt hvem det var han unnskyldte seg for.[/quote']

Det er ikke Magnus Nilsen sine ord. De kommer fra et (i mine øyne) ganske ekstremt dansk nettsted.

Guest Johan Stub
Nå vet ikke jeg hvem du er Wicky' date=' men hvis du er innvandrer og muslim, og ikke ser poenget i det Magnus Nielsen sier, så er det også et faresignal! Hans utsagn er satt på spissen, men man må ta innover seg at mange ser det på en slik måte i et rikt land som bl. a. ligger på toppen i verden når det gjelder u-lands støtte.

Det som er synd her er at jeg og sikkert mange med meg begynner å bli møkka lei ord som islam og muslim, noe som i utgangspunktet bare er en religion blandt mange, og for mange nordmenn et helt uinterressant tema....[/quote']

Jeg ville blitt utrolig provosert om noen dømte meg ut i fra hva en eller annen ekstrem og kristen person - i Norge eller USA gjorde.

Hvordan ville du reagert på det samme?

Rettelse Johan: Det er faktisk ikke bare noen av setningene til Magnus som jeg mente stemte, for de stemmer jo alle 8 av dem (hvis man tenker på muslimene i Norge som vi har boende). :wink:

De har jo kommet hit med 2 tomme never alle som en og her har de fått "alt."

Angående karikaturtegningene så er det vel ikke ment som en hån mot Islam? Sånn oppfatter ikke jeg det. Man kan vel for svarte drive litt ironi med hva det skal være, kan man ikke det? T.o.m. islam. Litt humor, rett og slett... :wink: Fatter ikke at de skal være så vanvittig ærekjære og spinn hakka gale for dette. Må jo innrømme at jeg syntes faktisk det var en morsom tegning (hvis det er den med Mohammed oppå skyen der med selvmordsbomberne i kø for å slippe "inn").

Denne saken beviser jo nok en gang verdisynet de har på levende mennesker og hvor lite som skal til for å ta et. Kan jo ikke forvente noe annet kanskje av folk som ser på livet på kloden som noe tilnærmet bortkastet og bare et "venterom" til noe fantastisk ett eller annet.

Skremmende hele greia..... :shock:

Joda, vi har vært altfor naive i Norge og det bør vi kanskje slutte med... :wink: