Guest jascko Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Hei alle sammen! Har vært innom her i et par uke og bare lest alle innlega og tenkte skulle gi lyd i fra meg. Etter og har vært eier av forskelige type bil (opel,ford,volvo,saab,audi osv..) bestemmte jeg meg å prøve den berømte merca. Forige bilen min(en ford probe) ble solgt for par år siden og har mer eller mindre vært på leting etter en bil siden da. Denna gangen bestemmte jeg meg om å ikke bruke veldig mye penger som sist(betalte 229 t for proben) på bilen. Ca 80 lappa tenkte jeg kunne vært en fin beløp. Har i mange år siklet etter en mercedes CE og denne gangen skulle det bli en sånn. Har bestanndig ment at coupen til mercedes er noe av det fineste mercedes har laget. Var ikke ute etter en kraftig maskin så jeg rgnet med at det måtte være en 230 CE. Var litt bekymret for bensin forbruke darfør var 300 or 320 ikke noe valg. Men etter noe måned med leting fannt jeg en 200 CE på Kløfta. Ringte til eier og han hørtes veldig seriøs. Var litt eldre type(50-60 år) og han hadde tatt bilen fra tyskland i år 2000. Bilen var opprinilig kjøpt ny i Italia og har mest vært i det område der. Tørt klima der, tenkte jeg og syns det var bare positivt det. Bilen var virkelig sjelden vare, 200 coupe med manuel gir. Mercedes i Norge har aldri solgt den varianten her til lands. Bilen har stått mest parten av tiden og var lite brukt etter han kom til Norge. Rød skinn, klima, 4x el vindu, servo, soltak koks grå metalic er noe av utstyr som er i bilen. Km stå på 117.000 og pris....ja i den klasen jeg hadde tenkt meg uten å komme nermere på det. Så jeg dro hele veien ned(bor selv i Troms) og hentet glise:-). Bilen ser meget bra ut så ang km stand...tja, vet ikke helt hva jeg skal si...kan godt hende. Har eid bilen i 2 måned og det er to ting jeg har gjort med bilen er å skifte olja, olje filter(måtte gå over til orginalt olje filter til mercedes siden hule på uorginalt er for lite og olje trykke bli dårligere), olje skift på girkasse og bakstelle og ventil løftere. Det siste er pga mye pekking siden bilen hadde stått så lenge. Har fortsatt svak ventil pekking og vet ikke om det skal være sånn på den motor? Kamen min så helt fin ut så jeg har ikke peiling hva kan det være. Neste som står for tur er eksos anlegge siden det er hul rett bakom bakpotta. Også må jeg ha meg noe større hjul(står bare 15" no), kanskje 17" eller !8". Har lakert baklykkter hel rød og sota alle vindu. Er også ute etter ny type baklykkter(rød nede, hel hvit oppe). Bilen er 91 mod. så den har ikke hvite side blinkelys men har hvite blinkelys fremme. Den ene lykta fremme er lek og det er noe gul eir inn den så jeg går ut i fra at jeg må kjøpe den også. Skulle gjerne sendt bilder av bilen men vet rett og slett hvordan mann gjør det. Har tenkt og kjøpe en ikke så alt for volsdom front spoiler eller front leppa men er usikker hvor mann får kjøpt sånn. Er veldig fornøyd med bilen og glad jeg har en merca parkert utfør huset. Bli å treneg en del hjelp fra derre etter hvert siden jeg ikke har hatt MB før men går ut i fra at derre er en fin gjeng og ikke har i mot om å gi råd. Hilsen fra nord:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Soltvedt Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Tikkelyden du hører kan være så enkelt som at opphenget til demperen på viftereima er gåen!Har tikkelyder i min 300 også og de kommer derifra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Gratulerer med ny bil! Bare spør i veien hvis det er noe du lurer på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Hei alle sammen! Morn, du! Gratulerer med ny bil! Hvor gammel er den? Står det 200CE bakpå den? Den høres veldig lik ut som en jeg har kjørt forbi ganske mange ganger på E6 til/fra jobb. Jeg bor 16 min nord for kløfta, og jobber 14 min sør for Kløfta, så det skulle ikke være umulig. Såvidt meg bekjent, ble 200CE, på lik linje med 250TDT, kun solgt i Italia. De har et avgiftssystem som belønner små motorer veldig. De har (hadde?) kun avgift på motorvolum. Derav de sinte, små italienske motorene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bamzemums Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Enda en til fra Troms hvor i troms er du fra? positiv utvikling må jeg si Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Gratulere med nybilen!Jeg har nettopp utført "facelift" på bilen min, ikke med 94-panser og sånn, men med klart glass overalt også de nyeste bak-klartglass fra Sve, minus frontlykt som bare er E-500 glass. Har tenkt å montere innsteg liste med lys og MB loggo og polere bilen før jeg tar noen bilder.Er virkelig fornøyd med gullet mitt nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jascko Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Står det 200CE bakpå den? Den høres veldig lik ut som en jeg har kjørt forbi ganske mange ganger på E6 til/fra jobb. Jeg bor 16 min nord for kløfta, og jobber 14 min sør for Kløfta, så det skulle ikke være umulig. Hei. Det er mest sannsynelig den bilen. Hvis den du så var svart(koksgrå) så er det den. Godtland på Kløfta var det han bodde han som jeg kjøpte bilen hos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jascko Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Enda en til fra Troms hvor i troms er du fra? positiv utvikling må jeg si Morn du . Jeg bor i Rossfjordstr. Ikke så langt unna Finnsnes. Ser du er fra bardu, så det bli knall. Kanskje vi kan dra med oss andre MB entusiaster her nordpå og kjøre en treff her oppe. Si i fra hvis du snubble over noe 17" eller 18" brukt her oppe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jascko Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Gratulere med nybilen!Jeg har nettopp utført "facelift" på bilen min' date=' ikke med 94-panser og sånn, men med klart glass overalt også de nyeste bak-klartglass fra Sve, minus frontlykt som bare er E-500 glass. Har tenkt å montere innsteg liste med lys og MB loggo og polere bilen før jeg tar noen bilder.Er virkelig fornøyd med gullet mitt nå [/quote'] Takk, takk . Var det mye billigere i Sverige enn her til lands. Kunne tenkt meg hvite side blinkelys, ny type bakykkt 93- og klar glass på front lykkter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Bilder Vi får håpe det kommer noe i bedre kvalitet snart, men dette ser da riktig så bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Fin bil. Artig med det røde skinninteriøret. Godt å se noe annet enn sort en gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Gratulere med nybilen!Jeg har nettopp utført "facelift" på bilen min' date=' ikke med 94-panser og sånn, men med klart glass overalt også de nyeste bak-klartglass fra Sve, minus frontlykt som bare er E-500 glass. Har tenkt å montere innsteg liste med lys og MB loggo og polere bilen før jeg tar noen bilder.Er virkelig fornøyd med gullet mitt nå [/quote'] Takk, takk . Var det mye billigere i Sverige enn her til lands. Kunne tenkt meg hvite side blinkelys, ny type bakykkt 93- og klar glass på front lykkter. Den baklys i klartglass kom på det svenske markedet for noen uker siden, og koster 2000,- svenske, så den er sikkert ikke kommet til Nor ennå. Klartglass frontlys vet jeg at Arne holder på å få den til Nor, mens den koster 3000,- svenske for begge sider. Her er nettbutikken:http://server.starwebb.se/~mbsca/De norske nettbutikker:www.luxusline.nohttp://www.arstrading.no/ Hos Luxusline har jeg klart å prute til lik pris som det er å få ting fra Sve. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jascko Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Jeg vil takke FrodeS. som la ut bider av bilen min. Jeg viste ikke hvordan mann gjør det og fikk hjelp av han. Så en gang til, takk Frode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chriz Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Jeg vil takke FrodeS. som la ut bider av bilen min. Jeg viste ikke hvordan mann gjør det og fikk hjelp av han. Så en gang til' date=' takk Frode.[/quote'] Du må legge bildene ut på nett først.Det kan gjøres forskjellige steder, men her er et eksempel http://imageshack.us/ Når du da har lastet opp bilde får du en adresse.Kopier den, trykk Img+adressa+Img igjen så har du bilde her. Skal du ha et bilde som ligger på en nett side høyreklikker du på bilde, klikk på properties og kopier ut adressa og gjør det samme. Hentet fra VG nett i dag http://www.vg.no/grafikk/frontbilder/13803.jpg Litt off-topic men da vet du Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Chriz Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Img kommer frem når du skal skrive inn et innlegg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jascko Posted July 10, 2005 Share Posted July 10, 2005 Img kommer frem når du skal skrive inn et innlegg takk,takk Skal prøve det neste gang eg legge ut bildene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vihovde Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Gratulere med nybilen!Jeg har nettopp utført "facelift" på bilen min' date=' ikke med 94-panser og sånn, men med klart glass overalt også de nyeste bak-klartglass fra Sve, minus frontlykt som bare er E-500 glass. Har tenkt å montere innsteg liste med lys og MB loggo og polere bilen før jeg tar noen bilder.Er virkelig fornøyd med gullet mitt nå [/quote'] Takk, takk . Var det mye billigere i Sverige enn her til lands. Kunne tenkt meg hvite side blinkelys, ny type bakykkt 93- og klar glass på front lykkter. Den baklys i klartglass kom på det svenske markedet for noen uker siden, og koster 2000,- svenske, så den er sikkert ikke kommet til Nor ennå. Klartglass frontlys vet jeg at Arne holder på å få den til Nor, mens den koster 3000,- svenske for begge sider. Her er nettbutikken:http://server.starwebb.se/~mbsca/De norske nettbutikker:www.luxusline.nohttp://www.arstrading.no/ Hos Luxusline har jeg klart å prute til lik pris som det er å få ting fra Sve. Er dette prisen for 1 lykt eller er det for ett par ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Gratulere med nybilen!Jeg har nettopp utført "facelift" på bilen min' date=' ikke med 94-panser og sånn, men med klart glass overalt også de nyeste bak-klartglass fra Sve, minus frontlykt som bare er E-500 glass. Har tenkt å montere innsteg liste med lys og MB loggo og polere bilen før jeg tar noen bilder.Er virkelig fornøyd med gullet mitt nå [/quote'] Takk, takk . Var det mye billigere i Sverige enn her til lands. Kunne tenkt meg hvite side blinkelys, ny type bakykkt 93- og klar glass på front lykkter. Den baklys i klartglass kom på det svenske markedet for noen uker siden, og koster 2000,- svenske, så den er sikkert ikke kommet til Nor ennå. Klartglass frontlys vet jeg at Arne holder på å få den til Nor, mens den koster 3000,- svenske for begge sider. Her er nettbutikken:http://server.starwebb.se/~mbsca/De norske nettbutikker:www.luxusline.nohttp://www.arstrading.no/ Hos Luxusline har jeg klart å prute til lik pris som det er å få ting fra Sve. Er dette prisen for 1 lykt eller er det for ett par ? Prisen er for par.Her ser du hvordan de ser ut på min bil; http://photobucket.com/albums/b106/tdha/220-ce/?action=view¤t=IMG_0469.jpghttp://photobucket.com/albums/b106/tdha/220-ce/?action=view¤t=IMG_0468.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MixaloT Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 Har bestanndig ment at coupen til mercedes er noe av det fineste mercedes har laget. Rock on dude! Grattis med et lekkert eksemplar av CE serien.At det er en utrolig flott bil' date=' er udiskutabelt, den som sier noe annet lyver Slit bilen med helsa & ta godt vare på den, å forresten, Velkommen i klubben. Hilsen Geir. [img']http://home.no/mixalot/Mercedes/Nypolert5.jpg[/img] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts