Guest Geggi Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 http://blog.vg.no/index.php?op=ViewArticle&articleId=698&blogId=6 Her får Audi-sjåførene gjennomgå etterfulgt av BMW..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Og når du som Audi-sjåfør skriver noe slikt, så gjøre du vel ikke akkurat noe bedre inntrykk på folk: " Jeg har audi cab med 2,3 liter motor... Jeg kjører kjappere enn deg for jeg faktisk kan.... Men, kjører ikke som en idiot pga av det... Jeg haddde bare ønsket at folk hadde skjønt at sinkebillistene skal til høyre, og de som kjører kjappere skal til venstre... Og neste gang jeg ser deg i venstre filen, så vil jeg kjapt bringe deg og ditt vrak laaaang ut til venstre... Men, for ordens skyld kjører du som en svenske og slipper folk forbi, så plager ikke jeg deg om du ikke plager meg.. Men, vil du ikke bare bruke 2 sek av ditt liv på å slippe meg forbi, så skal jeg bruke 20 sek av mine, ved å gjøre livet ditt surt med meg laangt opp i fanger`n din... Intill at du skjønner at jeg faktisk bare vil forbi, og at det ikke er ditt ansvar hvor fort jeg kjører....!" Skrevet av m — 06 Jul 2005, 04:09 En helt vanlig Audiot... Hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 En helt vanlig Audiot... Hehe. Jeg syns faktisk ikke det var så dumt, jeg. Var litt fjortis-aktig skrevet, men jeg er egentlig enig. Det er lite som er mer irriterende enn folk som ligger og tviholder på venstre fil når det kommer noen bak som vil forbi. Jeg tror ikke noen merker er noe mer irriterende enn andre i trafikken. Det mest irriterende er folk som sitter og halvsover bak rattet, uansett hva slags bil de har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Det med å legge seg helt oppi fangeren på bilen foran er dumt jo, uansett hvordan bil man kjører.Personen foran kan bli stresset unødvendig av det, og det kan igjen skape farlige situasjoner, som man kanskje ikke hadde sett ut på forhånd.Det er ikke noe poeng i å skremme folk til å slippe deg fram, og man vet som sagt aldri hvordan bilisten foran vil reagere.Noe av det mest irriterende jeg veit om er når folk tilsynelatende har så jævlig dårlig tid, at de må pønkepassere meg, for så å brålegge seg inn rett foran og bremse, for ikke å kjøre inn i ræva på han foran.Og attpåtil når trafikken egentlig flyter bra. Da er det jo sånne folk som gjør at trafikken spretter som en jojo, men ikke pokker om dem tenker på det.... Når det er sagt, så er jeg enig i at det kan være irriterende med lusekjøring, og at det er digg å komme seg forbi en snegle.Men diskusjonen på VG-bloggen gjaldt vel de som SKAL fram, selv om trafikken beveger seg i fornuftig tempo. Og da blir tonefallet til denne "Audioten" (som kunne kjørt hvilket som helst merke forøvrig) litt arrogant, synes jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Det med å legge seg helt oppi fangeren på bilen foran er dumt jo' date=' uansett hvordan bil man kjører.[/quote']Noen ganger er det helt nødvendig.Personen foran kan bli stresset unødvendig av det' date=' og det kan igjen skape farlige situasjoner, som man kanskje ikke hadde sett ut på forhånd.[/quote']Hvis man blir stresset av at det kommer en bil bak, får man heller holde seg unna motorveier med flere felt.Noe av det mest irriterende jeg veit om er når folk tilsynelatende har så jævlig dårlig tid' date=' at de må pønkepassere meg, for så å brålegge seg inn rett foran og bremse, for ikke å kjøre inn i ræva på han foran.[/quote']Det kan jeg være med på at er unødvendig, ja. Noe av det mest irriterende JEG vet, er når folk ligger i venstrefila uten å ha noe der å gjøre (nei, den var ikke rettet mot deg spesielt)Når det er sagt' date=' så er jeg enig i at det kan være irriterende med lusekjøring, og at det er digg å komme seg forbi en snegle.[/quote']Noen ganger skulle man bare hatt så veldig mye motor, bare for å statuere et eksempel. Men diskusjonen på VG-bloggen gjaldt vel de som SKAL fram' date=' selv om trafikken beveger seg i fornuftig tempo.[/quote']For meg så det ut som om noen bare var ivrige etter å fortelle hvor idioter folk i audi er. En generalisering jeg på ingen måte støtter. Idioter finnes i alle biltyper.Og da blir tonefallet til denne "Audioten" (som kunne kjørt hvilket som helst merke forøvrig) litt arrogant' date=' synes jeg.[/quote']Joda, tonefallet var guffent, og han startet jo med noe sånt som "jeg har så fryktelig stor motor på 2,3 liter, så bare pass deg" ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Innlegg 455 var litt morsomt, selv om jeg er i mot all matriell destruksjon selv om eieren av matriellet ikke kan håndtere det... 455. Fight back!! Bor i Bergen' date=' men kjenner meg godt igjen. Spesielt "rævhol" er det med folk som suser forbi køen og skviser seg inn og attpåtil forventer at man skal gi plass. Akkurat det opplevde jeg ved Grieghallen en lørdag i våres. Her er det to felt, hvor det venstre går rett frem og det høyre svinger ned mot Fisketorget. Vanlig prosedyre for "rævhol" er å legge seg i det venstre, suse forbi oss andre og skvise det pantsatte, bruktimporterte tyskergliset sitt inn rett før svingen. I dette tilfellet lå jeg, som alltid, i høyre felt og tok livet med ro. Så kommer det altså en Audi A6, med prøveskilter utenpå og en Notardrittunge inni, og skal skvise seg inn bak meg. Føreren bak meg nekter å gi plass til ham (way to go!!) og dermed suser han videre og blir stående rett før krysset. Ingen slipper han inn, og han får snart en kø bak seg av folk som faktisk skal rett frem. Som følge av en litt sliten clutch kommer det uheldigvis en liten luke foran mitt beist av en Gelandewagen 1989modell. Der smetter dritten halveis inn. Da går det en faen i meg! Jeg setter feltvogna mi i beveglse og knuser sakte men sikkert inn hele venstre siden på bilen hans og nyter lyden av metall mot metall. Det var den dagens gode gjerning! Det hører med til historien at han ikke hadde kasko. Gelandewagenen min? Ny kufanger -dekket av hans ansvarsforsikrer. Så slutt å irritere dere og gjør heller noe med det! Fremgangsmåten anbefales kanskje ikke i Oslo-området siden Audier der stort sett kjøres av ranere og andre kriminelle. Sjekk i alle fall ut offeret ditt nøye på forhånd. Skrevet av Benny B — 06 Jul 2005, 11:57 [/quote'] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Hvis man blir stresset av at det kommer en bil bak' date=' får man heller holde seg unna motorveier med flere felt.[/quote'] Èn ting er om det kommer en bil bak, en helt annen ting er om den bilen ligger og presser seg oppi ræva di, så du kjenner pusten i nakken.. Og det jeg mener er galt, er når folk gjør slikt når de likevel bare kommer en billengde foran, fordi det er trafikk i begge filer.Og det må du vel være enig i, Frode. At folk sinker i venstre fil, er irriterende,ja, men det er litt aggresivt å "legge seg på fangeren" til bilen foran for det. Ikke veldig kult om den personen satser på at du sitter klistra i ræva på'n (les: kræsj,bang,flau..), for da er det jo du som er synderen likevel. Pluss at du da sinker trafikken tusen ganger mer, når du sitter der med skjegget i postkassa og knekt stjerne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Èn ting er om det kommer en bil bak' date=' en helt annen ting er om den bilen ligger og presser seg oppi ræva di, så du kjenner pusten i nakken.. Og det jeg mener er galt, er når folk gjør slikt når de likevel bare kommer en billengde foran, fordi det er trafikk i begge filer.Og det må du vel være enig i, Frode.[/quote']Helt unødvendig å holde på sånn når det er tett trafikk, det er jeg helt enig i. Når veien foran er tom, og den foran deg ikke har noen grunn til å ligge der og hindre, blir det noe annet. At folk sinker i venstre fil' date=' er irriterende,ja, men det er litt aggresivt å "legge seg på fangeren" til bilen foran for det. Ikke veldig kult om den personen satser på at du sitter klistra i ræva på'n (les: kræsj,bang,flau..), for da er det jo du som er synderen likevel. Pluss at du da sinker trafikken tusen ganger mer, når du sitter der med skjegget i postkassa og knekt stjerne... [/quote'] ... og knekt stjerne .. Joda,joda. Helt enig, men når folk ligger i venstrefelt uten noen åpenbar grunn pleier jeg å gi meg litt til kjenne, gjerne ved å legge meg litt lenger ut mot venstre, så vedkommende MÅ se meg i speilet. Hjelper ikke det, må det blinkes litt. Hjelper ikke det heller, blir det gjerne forbikjøring på høyre side, men det er altså bare når det er folk som ligger i venstrefila uten å ha noe der å gjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Steinar Lindberg Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Da er vi enige, Frode. Litt blinking går an, og for all del passering i høyre fil, så lenge det er fritt frem.Det er dette maset med folk i ræva, med jevn trafikk foran meg igjen, at jeg mener noen burde holde seg for gode til å ligge å presse, både til høyre og venstre. Og det er det mange som gjør... Uten at de egentlig kommer seg et døyt fortere frem. (Men å ligge oppå fangeren er jo fortsatt dumt,da...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andreaz Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 455. Fight back!! Jeg setter feltvogna mi i beveglse og knuser sakte men sikkert inn hele venstre siden på bilen hans og nyter lyden av metall mot metall. Det var den dagens gode gjerning! Skrevet av Benny B — 06 Jul 2005' date=' 11:57 [/quote'] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts