Guest Freshman Posted November 20, 2004 Posted November 20, 2004 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Quote
Guest rubak Posted November 20, 2004 Posted November 20, 2004 prøv at se her.. http://www.diavia.de/ Quote
Guest Espen Posted November 20, 2004 Posted November 20, 2004 Det er en tidligere tråd på dette spørsmålet, men jeg vet ikke hvordan jeg får lagt en link til denne herfra.... Men gå på søk og søk ettermontering klima. Da står det om nettopp dette temaet omtrent nederst på første siden. Lagt inn av slayer tror jeg det var.... Quote
Sven Håkon Posted November 20, 2004 Posted November 20, 2004 Mine foreldre fikk ettermontert klimaanlegg på sin '92 250DT hos Bosch i Flensburg - Tok noen dager og kostet 16 eller 18 tusen så vidt jeg husker.. Anlegget som ble montert var av merket Diavia. Quote
FrodeS Posted November 20, 2004 Posted November 20, 2004 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Fikk pris på ca. 22.000 til bil tilsvarende min, og det skal vel være samme greiene. Da fiks ferdig. Ca. 16.000 for deler mener jeg å huske. Da kommer montering og fylling i tillegg. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Er utregning på denne sida for de forskjellige bilmerker..På min kommer det på underkant av €2100..Ikke så ille med tanke på at prisen i norge kommer nærmere 25-30 tusen Quote
Guest tdha Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Sjekk også hos Auto-utrustning på 23 37 84 10. Meget god service! Jeg har min på service hos dem, både klima og basto. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Tviler på at de kommer noe særlig under 25K men kan jo ringe dem! Skader ikke høre da! Quote
FrodeS Posted December 2, 2004 Posted December 2, 2004 Tviler på at de kommer noe særlig under 25K men kan jo ringe dem! Skader ikke høre da! vel, jeg har allerede fortalt at jeg ordner det for ca. 22 000 til deg. det er via en kunde, og prisen jeg fikk var det ikke noe spesiell rabatt i. Går muligens å ordne det billigere. Quote
Guest mr.merc Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Hei. Du kan jo prøve denne http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/autoklima_tommy_kovacs/1958575790.htm Quote
Guest Espen Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Leste lenger opp at deler kom på 16.000. Her kan du få deg et billig ettermonteringssett som passer til bilen din. Hvor mye det koster ettermontere vet jeg ikke, hvis ikke du er veldig kyndig og gjør det selv da... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 ser ikke ut som slanger og el-nett er med i dette settet? koster fort noen kroner det også?! Quote
Guest Espen Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Har ikke så mye peiling på dette, men selgeren påstår det er komplett da...( om han er troverdig eller ikke er en annen sak, men får gå ut i fra at han er det? ) Vet heller ikke hvor omfattende el-nettet er, men på bildet ser jeg i allefall bryterne med ledninger. Vet ikke om det skal være noe mer enn det. Men han kan sikkert lese av delenr, og på den måten få sjekket om det er alt du trenger eller ikke.... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Har sendt epost til selger! Om det er komplett og kun noen slanger som ikke passer, så kjøper jeg! (om det ikke er solgt da!) Quote
Guest Espen Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Får håpe det går din vei. Ikke at det gjør så veldig utslag, men omgjort til norske kr i dag kommer dette på 3290. Har nesten spart inn hele frakten da. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Er i gøteborg ser det ut som! Liten svipptur på 30 mil hver vei! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Leste lenger opp at deler kom på 16.000. Her kan du få deg et billig ettermonteringssett som passer til bilen din. Hvor mye det koster ettermontere vet jeg ikke' date=' hvis ikke du er veldig kyndig og gjør det selv da...[/quote'] Idag skal jeg hente ettermonteringssettet i sverige! 3 tusen SEK. Eneste som må skaffes er festebrakett til M103 motor for aggregatet. (og kanskje nytt treverk inni bilen om ingen her har verktøy til å lage pene hull!?) Quote
Alexander Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 (og kanskje nytt treverk inni bilen om ingen her har verktøy til å lage pene hull!?) Noen MB forhandlere har det. Blant annet Juul Gulbrandsen tror jeg? Men de vil ikke bruke det... Quote
Guest 2mas Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Leste lenger opp at deler kom på 16.000. Her kan du få deg et billig ettermonteringssett som passer til bilen din. Hvor mye det koster ettermontere vet jeg ikke' date=' hvis ikke du er veldig kyndig og gjør det selv da...[/quote'] Idag skal jeg hente ettermonteringssettet i sverige! 3 tusen SEK. Eneste som må skaffes er festebrakett til M103 motor for aggregatet. (og kanskje nytt treverk inni bilen om ingen her har verktøy til å lage pene hull!?) Vær vennlig å komme med tilbakemelding på hvordan dette går! Veldig lyst til å montere slikt på ene bilen min også. Når jeg tenker etter, er det ikke en eller annen for for el-spjell inni "der"? Må jo være noe som vipper over slik at det kommer varmluft i midtdysene, om dere skjønner ? Quote
FrodeS Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Vær vennlig å komme med tilbakemelding på hvordan dette går! Veldig lyst til å montere slikt på ene bilen min også. Når jeg tenker etter' date=' er det ikke en eller annen for for el-spjell inni "der"? Må jo være noe som vipper over slik at det kommer varmluft i midtdysene, om dere skjønner ?[/quote'] Tror neppe det følger med i ettermonteringssettet! Var taknemmlig for alt du ikke har ! Det spjeldet der flyttes på av en vakuum-dåse, og på min har denne gitt seg. Trykker jeg inn EC, blir den stående og ta luft rett utenfra. Står alt på auto, så greier den ikke lukke helt, og det suser, for da lekker det i den greia der. Da forsvinner såpass mye vakuum at høydejustering av lysene ikke funker. Billig sak, men for å bytte den må hele dashboardet ut... Tror nok bare jeg kommer til å prøve å tvinge den så luften er den samme som i resten av varmeapparatet, og plugge igjen hullet inntil jeg får en annen grunn til å ta ut dashboardet. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 16, 2005 Posted January 16, 2005 Settet er til M102 motor, men det så små forskjeller at jeg skal vel klare å lure det til! Såvidt jeg har skjønt på tegninger og alt så skal det være muligheter for varmluft i midten på dette anlegget! Vi får se! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted January 17, 2005 Posted January 17, 2005 Noen som vet hva de fysiske forskjellene på kompressor til AC på M102 og M103 er? Quote
Sven Håkon Posted January 17, 2005 Posted January 17, 2005 Er en fyr ved navn Spencer på Mercefreaken som hjalp meg med litt info vedr. mitt klimaanlegg og forskjeller - prøv der! Quote
FrodeS Posted January 17, 2005 Posted January 17, 2005 Er en fyr ved navn Spencer på Mercefreaken som hjalp meg med litt info vedr. mitt klimaanlegg og forskjeller - prøv der! Han sa han logget ut for godt og hadde bedt om at brukerkontoen hans ble slettet for litt sida. Han har sagt det mange ganger før, men nå har det i hvertfall blitt stilt på'n. Syns for mercefreaken, for han satt på svarene på mye rart. Quote
Guest Espen Posted March 17, 2005 Posted March 17, 2005 Hei. Jeg har en 1989 230ce uten klima. Er det noen som har erfaring med eller kunnskap til hva det koster å ettermontere klima i en slik bil? I norge eller utlandet? Funker det bra? Christian Leste lenger opp at deler kom på 16.000. Her kan du få deg et billig ettermonteringssett som passer til bilen din. Hvor mye det koster ettermontere vet jeg ikke' date=' hvis ikke du er veldig kyndig og gjør det selv da...[/quote'] Idag skal jeg hente ettermonteringssettet i sverige! 3 tusen SEK. Eneste som må skaffes er festebrakett til M103 motor for aggregatet. (og kanskje nytt treverk inni bilen om ingen her har verktøy til å lage pene hull!?)Hvordan går prosjektet? Hvor langt er du kommet eller er du ferdig?? Spennende å få høre om dette er en vrien jobb eller ikke. Quote
Recommended Posts